india76 Skrevet 21. august 2020 #441 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, ForumMaria skrev: 40 000 i kontanter. Fra en utenlands tur som han hadde vekslet. Ikke vært lov å reise utenlands siden mars... 🤔🤔🤔 Han har nok hatt planer om å kjøpe en del eller er involvert i handel satt i system. 9
SoWhat? Skrevet 21. august 2020 #442 Skrevet 21. august 2020 13 minutter siden, En gang.. skrev: Helt enig. Masse spørsmål jeg synes er bak mål fra pressen. Men sikkert bedre de får spørre nå ennå spekulere videre..eller det gjør de vel uansett. La nå gutten få fred til å ta sin straff, få hjelp og komme seg på rett vei. Lurer på om noen av de "vennene" han har hatt i det hippe kjendis høy på pæra miljøet nå reflekterer over eget liv...sikkert tvilsomt. Hvorfor skriver du det siste? Hvorfor tror du ikke dem også har alvorlige rusproblemer? Nå var Northug en del av det miljøet, men andre der er høye på pæra og verre enn han? Jaja der ser en hvor mye det betyr å være publikumsyndling kontra anonym misbruker! 4
Gjest ti10 Skrevet 21. august 2020 #443 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, miss summers skrev: Det har da vært lov å reise. Hvilken sten har du sovnet under? Det har du rett i, men det er jo unektelig likevel spesielt å ha 40 000 i kontanter liggende i bilen. For hvis det var det beløpet han han hadde med seg tilbake fra ferie, hvor stort var beløpet opprinnelig? Hvorfor brukte han ikke kort da han var på ferie, som de fleste av oss andre? Har han fortollet disse kontantene? Og hvor lenge har han egentlig hatt de pengene liggende i bilen? Er han så blasert at 40 000 ikke betyr noe fra eller til? De fleste ville vel i det minste ha oppbevart så mye kontanter inne i boligen. Så jeg kjøper ikke helt den forklaringen hans vedrørende pengene.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. august 2020 #444 Skrevet 21. august 2020 23 minutter siden, Callisto83 skrev: Det skjer nok litt mer forandringer i en persons liv fra 12 år og til man er myndig, enn fra 34 til 40. Dette er dessuten andre gang han er involvert i ruskjøring i godt voksen alder. Må grunnen alltid være at man sliter? Sliter med å råkjøre når han fikk igjen lappen i fjor? Jeg regner med at folk som ruser seg og kombinerer det med bilkjøring sliter med et eller annet. Det FORKLARER adferden, selv om adferden selvsagt ikke kan forsvares. En liten andel gir faen i lover og regler og gjør som de vil. Det er likevel min påstand at dersom man interesserer seg for rotårsaken finner man at de fleste som havner på kjøret har en eller annen form for rotårsak som de burde fått/søkt hjelp til å løse før dette ble et rus- og "kjøring i påvirket tilstand" problem.
*Emma* Skrevet 21. august 2020 #445 Skrevet 21. august 2020 27 minutter siden, ForumMaria skrev: 40 000 i kontanter. Fra en utenlands tur som han hadde vekslet. Ikke vært lov å reise utenlands siden mars... 🤔🤔🤔 I følge Jodel var han visst ganske nylig i Spania. 7
PåPlass Skrevet 21. august 2020 #446 Skrevet 21. august 2020 Jeg tror dette er bare toppen av isfjellet. 9
I Grosny Skrevet 21. august 2020 #447 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, SPOCA skrev: Enig. Man kunne enten ta en "Hurtigruten", dvs overhodet ingen håndtering av saken, eller ta en "Northug". Jeg tror det er bra han har gjort det på denne måten. Hans styrke er vel at han snakker ofte rett fra levra, så det er nok en god strategi. Samtidig ikke blir "helt Johaug" som sitter og griner og bærer seg foran kameranene. Så kan man jo tenke og tro hva man vil om det som kommer fram i saken, men håndteringen synes jeg er bra når det er en slik sak som blir håndtert. Eneste som kanskje gjør meg smått litt provosert er hvordan han får tilrettelagt igjen altså, fra Olympiatoppen. Ikke misforstå: det er kjempebra han får hjelp, og vi skal ta vare på våre utøvere, men jeg stiller meg vel spørsmålet om hvis en mindre kjent utøver som hadde lagt opp hadde hatt samme problemene hadde fått samme hjelp. Jeg merker jeg er litt ambivalent til saken og fyren. Jeg ønsker aldri noen mennesker vondt, men jeg finner Northug stakkarslig og synes derfor litt "synd på", samtidig som han provoserer meg noe helt inn i granskauen. Han har ikke fått for mye tilrettelegging, og trengte tydeligvis mer hjelp til å komme på skinner etter skikarrieren. Det er smart å gi de som er ute å kjøre MYE hjelp og oppfølging på et tidlig tidspunkt. Han har allerede kjørt seg veldig langt ut i grøfta, og det er en stor jobb å komme seg opp igjen for å kunne fungere som en alright person med brukbar kontroll på sine problemer. 6
Muskath Skrevet 21. august 2020 #448 Skrevet 21. august 2020 «Et team av psykologer»... antakelig står de i kø 2
En gang.. Skrevet 21. august 2020 #449 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, SoWhat? skrev: Hvorfor skriver du det siste? Hvorfor tror du ikke dem også har alvorlige rusproblemer? Nå var Northug en del av det miljøet, men andre der er høye på pæra og verre enn han? Jaja der ser en hvor mye det betyr å være publikumsyndling kontra anonym misbruker! Jo mange i det miljøet har helt sikkert rusproblemer-og trenger hjelp. Men de er ikke der at de tenker det selv. Petter sa det selv, det at han blei stoppa nå- har gjort at han ønsker en endring. Det er vel dessverre sånn at om han ikke hadde blitt stoppa så hadde det gått mer tid før ballongen hans hadde sprukket og han så seg selv skikkelig i speilet. Vi vet jo at mange rusmisbrukere "fungerer " tilsynelatende i hverdagen og ser ikke problemet med å ruse seg. Gode jobber, karriere, fin leilighet.. de er ikke i nærheten av å ta inn over seg at livsstilen kanskje egentlig ikke er så fantastisk som de tenker. Jeg tror mange tenker , iallefall før det har gått ei tid- at de "har lykkes" her i livet. Men bak den fasaden er det selvfølgelig masse elendighet, dårlige selvbilder, avstumpa følelsesliv, familietrøbbel osv. 8
Hockeypulver Skrevet 21. august 2020 #450 Skrevet 21. august 2020 Noen som vet hvem han fester med? 6
Gjest Kristina S. Skrevet 21. august 2020 #451 Skrevet 21. august 2020 (endret) ... Endret 11. april 2021 av Kristina S.
india76 Skrevet 21. august 2020 #452 Skrevet 21. august 2020 47 minutter siden, Kristina S. skrev: De er nok av samme typen. Folk som har tjent seg rike på mer eller mindre ærlig vis, og som i bunn og grunn ikke er noe samfunnsnyttige. Samvitighetsløse milliardærer som bedriver sosial dumping, idrettsfolk, kjendiser, kriminelle/halvkriminelle som er avhengig av adrenalinrush, beundring og mangler vesentlige filtre i hodet. Som utnytter folk på en eller annen måte, alt fra seksuelt til forretningsmessig. De er tenåringer hele livet og har nøyaktig samme hjerne. Det er min mening. Godt skrevet. Ja, hvem man omgås sier mye om en person. Ganske opplagt at Northug omgås andre arrogante og unyttige mennesker. Man tiltrekkes av sine likemenn. Har sikkert funnet seg noen arvinger på Oslo vest som jobber i pappsens boligutleieimperium. Få oppegående folk som lever som russ i en alder av 30 +. Sånn er det når man får alt servert av foreldre eller har tjent penger på meningsløse ting som idrett. Da trenger man ikke bli voksen. 11
Gjest Dacini Skrevet 21. august 2020 #453 Skrevet 21. august 2020 3 timer siden, Halvveis skrev: hva slags vennegjeng har denne fyren egentlig? Masse kokain hjemme og skrytevideoer av 2,5x fartsgrensevideoer til gjengen. Litt som tenåringer i sin verste tulleperiode og ikke en som snart blir 40. Det er ofte en greie for toppidrettsutøvere. De har brukt hele tiden som ungdom/ung voksen på å trene, sette seg mål, konkurrere og holde seg til strikte regler. Når de endelig kan slippe opp litt starter de som godt voksne på upløyd festmark. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men jeg har sett min del av eks toppidrettsutøvere på fest... det går unna for noen av de.. -dacini-
india76 Skrevet 21. august 2020 #454 Skrevet 21. august 2020 8 minutter siden, sunriseandsunset skrev: Ikke spesielt sympatisk med moralsk snobberi heller. Han jobber med barn og unge og da har han faktisk et ansvar for å ha en nogenlunde ålreit livsførsel. 15
Gjest Storebror Skrevet 21. august 2020 #455 Skrevet 21. august 2020 (endret) 4 timer siden, Athod skrev: 200km/t i 80 sone samtidig som han filmet. Er jo nesten verre om han gjort det i edru tilstand.. Enig. Mulig han også kan få strengere straff om han var edru da han kjørte? Om han var ruset så kunne han jo bli dømt til rusbehandling i stedet for fengsel. Men om han kjørte slik edru så blir han vel ikke dømt til rusbehandling selv om han har et rusproblem? Jeg er ikke jurist, så dette er helt ukvalifisert spekulering. Noen som har peiling på jussen? Endret 21. august 2020 av Storebror
Gjest sunriseandsunset Skrevet 21. august 2020 #456 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, india76 said: Han jobber med barn og unge og da har han faktisk et ansvar for å ha en nogenlunde ålreit livsførsel. Hva er problemet med at han er på fest med "bimboer" for å bruke dine ord?
MiniMjau Skrevet 21. august 2020 #457 Skrevet 21. august 2020 16 minutter siden, Dacini skrev: Det er ofte en greie for toppidrettsutøvere. De har brukt hele tiden som ungdom/ung voksen på å trene, sette seg mål, konkurrere og holde seg til strikte regler. Når de endelig kan slippe opp litt starter de som godt voksne på upløyd festmark. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men jeg har sett min del av eks toppidrettsutøvere på fest... det går unna for noen av de.. -dacini- Det er sant. samt at de går fra en hverdag med "strengt regime", der andre har satt dagsplanen for de og det er alltid et opplegg og noen som ordner opp alt. Til og med lager maten. Så når de står utenfor så mangler nok mange rett og slett livserfaring og mangler evne til å ta vare på seg selv på den måten. I tillegg kommer nok savnet etter bekreftelsen utenfra samt det rushet som trening/nå mål/vinne gull/slå konkurrentene er. Dette skjer jo absolutt ikke med alle. Det er noe med dette dopaminet.... 4
PåPlass Skrevet 21. august 2020 #458 Skrevet 21. august 2020 (endret) Det er veldig rart at media har et like stort fokus på Nordthug nå, som de hadde på 22 juli. Hvorfor har de det mon tro? Hva annet er det media ikke forteller? Det er et enormt fokus på dette i alle medier. Mye mer enn hva andre tidligere kjentfolk i Norge har blitt bretta ut i media tidligere. (Og ikke blit bretta ut, kun gitt en liten notis her og der) Ser noen her sier de håper han får hjelp til å fikse rusproblemet. Hva hvis problemet egentlig er noe større og hva hvis han egentlig gir blaffen i å ta tak i dette? Man kan gi så my hjelp man bare vil, det hjelper ikke dersom misbrukeren ikke tar fullstendig ansvar for hele livet sitt og tar konsekvente valg for å endre livet, og deretter holder seg til planen. Endret 21. august 2020 av palass 6
Callisto83 Skrevet 21. august 2020 #459 Skrevet 21. august 2020 Det er vanskelig å vite om Northug kommer til å lære noe som helst av dette her. Jeg husker pressekonferansene rundt fyllekjøringen i 2014 også, og det er mye likt det vi ser nå. Han sitter der og sier "de riktige tingene", som sikkert teamet hans har hjulpet han med å formulere. Jeg håper han blir kansellert. Han skal bare takke G-d for at han ikke skadet noen. 15
Brunello Skrevet 21. august 2020 #460 Skrevet 21. august 2020 Synes det er rart han ikke har fått mer pepper for det fjerde forholdet som fremkom på pressekonferansen. Det var den store forbrytelsen. Det viste seg jo at han nylig var kommet hjem fra Spania. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå