Gjest Nimbus2000 Skrevet 20. august 2020 #401 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, trønder skrev: Han har allerede blitt fradømt lappen på livstid én gang. Til alle praktiske formål betyr det 5 år uten førerkort. Det betyr at han hadde hatt lappen i et drøyt år da han valgte å dra en brøytekant snø opp i nesa før han holdt en snittfart på 168 km/t i 110-sona på vei hjem fra jobb. Det virker ikke som at han har lært noe siden sist. Den eneste form for anger er at han angrer på å bli tatt. Sant, mente at Northug burde bli fradømt lappen permanent. Det holder ikke å gi han 5 år uten førerkort. Som du sier så lærte han ingenting av forrige 5-års karantene. Det er ingen som tror at Northug hadde lagt ut melding på Instagram om hvor lei seg han var for å ha kjørt for alt for fort i rus om han ikke ble tatt av politiet. Han angrer som du sier kun på at han ble tatt.
I Grosny Skrevet 20. august 2020 #402 Skrevet 20. august 2020 1 time siden, Apis skrev: Håper å se Northug på privat laget til Aukland brødrene, tror det er den smarteste måten for Petter til å skifte fokus og få mål og retning på livet igjen Egentlig enig, men han blir vel kanskje utestengt i to år pga kokain. 2
Justlooking Skrevet 20. august 2020 Forfatter #403 Skrevet 20. august 2020 1 time siden, Tulipanpiken skrev: Det er ikke bedre at han bevisst ruset seg FØR han satte seg i bilen. Da var det ikke bare rester av rus fra kvelden før, men bevisst kjøring i påvirket tilstand. Den mannen bør aldri få kjøre bil igjen. Han sier han ikke hadde brukt narkotika den dagen. Hvis det kan påvises i blodprøven ville jo det gjort saken mye bedre. https://www.tv2.no/nyheter/11594936/ 2
Gjest Halvveis Skrevet 20. august 2020 #404 Skrevet 20. august 2020 Spørsmålet er vel om mannen har noen tillit igjen. Hvorfor bør du tro på noe av det han sier?
Gjest Nimbus2000 Skrevet 20. august 2020 #405 Skrevet 20. august 2020 (endret) 3 timer siden, Halvveis skrev: På fredag har han pressekonferanse. Manuset lages av FH. Kan dette bli en framtidig klassiker i kjølige liksom unnskyldninger? Han skal visst si at han ikke tok kokain den dagen han ble tatt for råkjøring. Men det har vel ikke så mye å si hva Northug sier. Det avgjørende er jo hva blodprøven sier. Sist gang han ble tatt for råkjøring så løy han jo og sa det var kompisen som kjørte. Så tror ikke alle er villige til å ta hans ord for sannhet i denne gangen. I tillegg har han jo kjørt livsfarlig fort selv om han ikke skulle ha tatt kokain og han har jo fortsatt blitt tatt med over 200 brukerdoser med kokain. Straffen blir mildere om han ikke kjørte ruspåvirket. Men det er jo ikke akseptabelt hva Northug holder på med av den grunn. Endret 20. august 2020 av Nimbus2000
Justlooking Skrevet 20. august 2020 Forfatter #406 Skrevet 20. august 2020 6 minutter siden, Halvveis skrev: Spørsmålet er vel om mannen har noen tillit igjen. Hvorfor bør du tro på noe av det han sier? Får håpe blodprøven viser svaret. Har lest mye om kokain i det siste og ble overrasket over at det er en såpass kortvarig rus som under en time og at det vises i spytt og blod i flere dager. Kanskje det vises når kokainen er inntatt, aner virkelig ikke.. At han bruker kokain er det jo ingen tvil om, heller ikke at han kjørte alt for fort. OM han ikke var ruset under kjøring er det tross alt bedre. 3
BerntHulken Skrevet 20. august 2020 #407 Skrevet 20. august 2020 (endret) 2 timer siden, Tulipanpiken skrev: Det er ikke bedre at han bevisst ruset seg FØR han satte seg i bilen. Da var det ikke bare rester av rus fra kvelden før, men bevisst kjøring i påvirket tilstand. Den mannen bør aldri få kjøre bil igjen. Vi får se hva som kommer frem i morgen. I følge kilder har Northug selv uttalt at han ikke har tatt narkotika den dagen han råkjørte. Da er tross alt "bare" snakk om råkjøring i en 110-sone, som ikke er det verste stedet man kan råkjøre. Vil tro det også var fire felts vei. Mye verre å kjøre i 70 i en 40-sone f.eks, hvor det ferdes barn osv. Det unnskylder ikke Northugs overtredelse på noen måte. Endret 20. august 2020 av æøå* 5
Tulipanpiken Skrevet 20. august 2020 #408 Skrevet 20. august 2020 52 minutter siden, Justlooking skrev: Han sier han ikke hadde brukt narkotika den dagen. Hvis det kan påvises i blodprøven ville jo det gjort saken mye bedre. https://www.tv2.no/nyheter/11594936/ Ja, jeg håper for hans skyld at det stemmer, og at spyttprøven ga utslag på kokain uten at han var ruset tilsvarende over 0,2 promille da han kjørte. Uansett kjørte han som en gris rett før han ble stoppet og dagen før. Han viser seg ikke istand til å ta ansvar for seg selv eller å respektere trafikksikkerheten. 8
Apis Skrevet 20. august 2020 #409 Skrevet 20. august 2020 1 time siden, I Grosny skrev: Egentlig enig, men han blir vel kanskje utestengt i to år pga kokain. Mister 2 vintersesonger da, det er kjipt selvsagt. 3
Justlooking Skrevet 20. august 2020 Forfatter #410 Skrevet 20. august 2020 26 minutter siden, Happy-Face skrev: Northug råkjørte jo en god del over fartsgrensen, og politiet hadde altså mistanke om kjøring i ruspåvirket tilstand. Og hvor vanlig er det egentlig at politiet velger å reise hjem til folk som de stopper til sånne kontroller? Aner ikke hvor vanlig det er, kanskje ikke helt vanlig? Men da kokainen gjorde utslag på spyttesten og han kjørte så fort, og siden det var akkurat ham? Ettersom jeg har lest i ettertid er det ganske kjent at han bruker dette, selv har jeg ikke fått det med meg, bor ikke i Oslo. Men om det er så vanlig med kokainbruk blant kjendiser i det miljøet han vanker så visste kanskje politiet det også? Vi får høre hva han sier i morgen men aller viktigst er det hva blodprøven viser og hvilken tiltale politiet tar ut. 4
Gjest Nimbus2000 Skrevet 20. august 2020 #411 Skrevet 20. august 2020 (endret) 10 timer siden, æøå* skrev: Vi får se hva som kommer frem i morgen. I følge kilder har Northug selv uttalt at han ikke har tatt narkotika den dagen han råkjørte. Da er tross alt "bare" snakk om råkjøring i en 110-sone, som ikke er det verste stedet man kan råkjøre. Vil tro det også var fire felts vei. Mye verre å kjøre i 70 i en 40-sone f.eks, hvor det ferdes barn osv. Det unnskylder ikke Northugs overtredelse på noen måte. Enig i at det er mindre ille å råkjøre i 110-sone enn i 40-sone. Men selv om han ikke skulle være ruset så er det ikke snakk om "bare" råkjøring. Det er jo snakk om gjentatte ganger å kjøre som en villmann. I tillegg at han ikke virker å ha lært noe fra da han skadet kompisen, fikk hjemmesoning og mistet lappen i 5 år. Det er noe annet å "kun" kjøre alt for fort en enkeltgang og å ikke virke i stand til å modnes mentalt eller forstå alvoret av å kjøre som en villmann i trafikken. Var en bilist som sa til Dagbladet at dagen før Northug ble tatt for råkjøring så kjørte han ekstremt fort(type 160 i 90 sone) og hvor han både vinglet over veibanen og bråbremste flere ganger. Livsfarlig kjøring. Siden det kun er en bilist som har sagt det til Dagbladet så kan han jo ikke bli dømt for denne villmannskjøringen. Men det tyder jo på at han ikke "kun" kjører alt for fort på oversiktlige strekninger. Han har også en bilkjøring som gjør det umulig for andre bilister å forutse hva Northug vil gjøre i trafikken. Han kjører som om han var ruset selv om han ikke skulle være ruset. Han kjører som om han er likegyldig til om han skader seg selv eller andre. https://www.dagbladet.no/nyheter/forbikjort-dagen-for---helt-galskap/72747602 Endret 21. august 2020 av Nimbus2000
Engelbertine Skrevet 20. august 2020 #412 Skrevet 20. august 2020 Men nå er jo Nothug «siktet for tre lovbrudd», ifølge avisene(som i linken til tv2): Kjøring i høy hastighet, kjøring i ruspåvirket tilstand og oppbevaring av narkotika. Ville politiet tatt ut siktelse for kjøring i ruspåvirket tilstand om ikke det var overveiende sannsynlighet for at dette har skjedd? Om det stemmer som Northug sier at han ikke tok narkotika før han satte seg bak rattet den dagen, ville det ikke vært mer sannsynlig at politiet ventet med å ta ut siktelse til laboratoriesvarene kom tilbake? At han heller hadde fått en rolle som mistenkt til mistankene ble styrket? Må jo ligge endel her som offentligheten ikke har fått vite i og med at de har tatt ut siktelse mot han? For om jeg forstår det rett så vil det utløse endel rettigheter for erstatning om det Northug sier stemmer og politiet ikke har hatt nok grunnlag til å ta ut en siktelse? Kan ikke noe om dette her egentlig, vet ikke om jeg forstår jusen rett? Om noen kan mer om dette så hadde det vært fint! Kanskje siktelsen var nødvendig for å få tillatelse til å ransake boligen hans for narkotika når jeg tenker meg om? Men det sier jo uansett endel at han er siktet for alle disse forholdene, ikke bare mistenkt. Nysgjerrig på pressekonferansen imorgen kjenner jeg. https://www.tv2.no/nyheter/11593096/ http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1930/1935 3
Marigrete Skrevet 20. august 2020 #413 Skrevet 20. august 2020 På 17.8.2020 den 1.30, Marigrete skrev: Hvis han ikke var ruset når han ble tatt så tenker jeg det er mediestrategi fra hans (og apparatet rundt) side å ikke poengtere dette på Instagram. Han vet at det vil spekuleres mye i at/om han kjørte i rus, at mange automatisk vil tro det og at media vil vinkle i den retning. Når det da kommer ut at han ikke var ruset så vil sympatierklæringene hagle. Da blir han offeret som urettmessig ble forhåndsdømt. https://www.tv2.no/nyheter/11594936/ Da kan det kanskje vise seg at de antakelsene jeg har stemmer. Spørs om han allerede forrige torsdag kveld hadde kontakt med first house. Dårlig stil synes jeg. 12
I Grosny Skrevet 20. august 2020 #414 Skrevet 20. august 2020 (endret) 1 time siden, Apis skrev: Mister 2 vintersesonger da, det er kjipt selvsagt. Dopingreglene er for strenge med tanke på dop som ikke er prestasjonsjuks med vilje. Synd om det skal bremse Petters vei til å ta kontroll over seg selv. Jeg synes forresten råkjørere bør få alternativ tillegsstraff. Fartsbegrensning. Plombere bilen til 100 kmt, og kun tillate kjøring av plombert bil. Endret 20. august 2020 av I Grosny 2
Athod Skrevet 21. august 2020 #415 Skrevet 21. august 2020 200km/t i 80 sone samtidig som han filmet. Er jo nesten verre om han gjort det i edru tilstand.. 26
Prebs Skrevet 21. august 2020 #416 Skrevet 21. august 2020 Tror dere på at de 40.000kr Northug hadde cash i bilen da han ble stoppet stammer fra innvekslet beløp fra EUR til NOK etter en ferietur i Spania slik det fremgår av pressekonferansen? 2
Irja Skrevet 21. august 2020 #417 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, Prebs skrev: Tror dere på at de 40.000kr Northug hadde cash i bilen da han ble stoppet stammer fra innvekslet beløp fra EUR til NOK etter en ferietur i Spania slik det fremgår av pressekonferansen? Nei. 15
clyde Skrevet 21. august 2020 #418 Skrevet 21. august 2020 Tror ikke på noe av det den mannen sier. 6
SPOCA Skrevet 21. august 2020 #419 Skrevet 21. august 2020 (endret) Jeg har aldri likt Northug, har alltid syntes han har vært kjepphøy og arrogant. MEN, jeg synes han virker troverdig i pressekonferansen, og han virker oppriktig lei seg. Jeg tror nok dette er en stor vekker for han. Jeg håper dette får han ned på landjorda. Når det er sagt: å kjøre over 200 km/t er helt fullstendig galskap, og å filme i tillegg er jo helt idiotisk. Så har jeg litt problemer med å tro på at han ikke var ruspåvirket, siden han sier "jeg følte meg ikke ruset". Det hjelper jo lite at du ikke "føler seg ruset", det som faktisk er viktig her er om han VAR ruset. Men akkurat det vil jo tiden vise, det må politiet bevise eller motbevise. Jeg skal derfor ikke spekulere mer her, men jeg synes ikke dette utsagnet er særlig troverdig. Og det å ha 40 000 kr i kontanter i bilen er jo, synes jeg, spesielt. Det som er positivt er at Northug virker samarbeidsvillig og han svarer ærlig på at han er narkoman. Det er bra at han kommer med innrømmelse. Så vil tiden vise hvordan dette går og hva dommen blir. Og jeg ønsker Northug alt godt, jeg håper han kommer seg ut av dette og lærer av dette. Og dette er ikke bare "feil", det er faktisk bevisste valg, jeg håper derfor det blir tatt på alvor. Endret 21. august 2020 av SPOCA 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå