Gå til innhold

Tredemølle i blokk (1 etg)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hvis man bor i 1 etg blokk. Kan da boretslaget forby dette hvis man bruker tredemøllen 4-5 ganger i uken på dagtid/ettermiddag? Vurderer å kjøpe tredemølle og det er jo som sagt ingen som bor under. 

Anonymkode: ad772...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike lyder forplanter seg veldig, så du kan oppleve at du får beskjed om å slutte. 

Anonymkode: e67df...5fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan de ikke, så sant det ikke er til sjenanse for andre i blokka.

Anonymkode: dcc6a...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er lov. Naboene mine brukte så jævelig 24/7 men det var ikke noe å få gjort med det. Så litt løping må være innafor.

Det som derimot kan være, er at det er fryktelig kjipt å høre på da. Lyden forplanter seg lett. Og man kan jo løpe ute, så det er så unødvendig liksom...

Anonymkode: 2e29c...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at lyden forplanter seg, men jeg tviler på at borettslaget kan nekte deg å trene. Det er mange andre ting som bråker også. Gressklippere, motorsager, alt av oppussing

Anonymkode: a253e...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo legge en støydempende matte under mølla? Det finnnes vel flere varianter.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å ha matte under selvfølgelig. Tredemøllen skal evt stå like ved veggen som går til stuen til naboen. Er betongblokk. Er bare surt hvis man plutselig må selge tredemølla hvis man får klage. Er det noen som har bra tips til mølle mellom 20-35 tusen? En som kanskje ikke bråker alt formye. 

Anonymkode: ad772...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha skikkelig treningsguv OG matte under!

Du må nok regne med klager ja, så ville leid en mølle å teste først. Da kan du jo også få høre lyden inne hos naboene selv.

Hva skal du med dette egentlig? Er jo bedre å komme seg ut på et senter å trene, få variasjon i livet.

Anonymkode: 16503...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som skulle kjøpe tredemølla mi på finn igår måtte trekke seg etter han hadde fått beskjed fra borettslaget om at det var uaktuelt pga forplanting av lyd, så jeg vil tro det samme gjelder hos deg.

Anonymkode: a4b83...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En som skulle kjøpe tredemølla mi på finn igår måtte trekke seg etter han hadde fått beskjed fra borettslaget om at det var uaktuelt pga forplanting av lyd, så jeg vil tro det samme gjelder hos deg.

Anonymkode: a4b83...4a3

Det kommer til å bråke helt jævlig, for hvert støt av beinet.

Anonymkode: 16503...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer laga noe jæklige klosser i gummi/plast som han satte mølla oppå, samt noen matter, da gikk det ikke lyd/vibrasjoner i resten av bygget, som bestod av betong og treverk med lite isolasjon. Så det finnes jo muligheter, samt du kan ta en runde med naboene og høre? Hadde ikke plaga meg om naboen min ville løpe en tur om dagen, er jo grense for hvor mye du orker å løpe og da..

Anonymkode: 75fb8...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...