lillesky Skrevet 16. juli 2005 #1 Skrevet 16. juli 2005 Jeg har måttet ta sovetabletter en stund nå for å få sove. Først brukt jeg Zolppiderm (tror jeg det heter), fordi den var billigere enn Stilnoct (som jeg fikk resept av legen på). Så nå sist tok jeg Stilnoct, siden det er det legen har skrevet ut. Bortsett fra at jeg får sove (som er flott!), så har Stilnoct en "rar" bivirkning: jeg har fått sexlyst! Sexlysta har vært temmelig dårlig i det siste (pga. depresjon), men når jeg har tatt sovepiller, er sexlysta der! Ganske bra, men av og til så husker jeg litt dårlig det som har skjedd... Noen som har vært borti det samme? :klø:
Vibs Skrevet 17. juli 2005 #2 Skrevet 17. juli 2005 Det kommer gjerne fordi du føler deg godt uthvilt nå :-) Jeg har ikke opplevd det samme når jeg har brukt sovetabletter. Derimot har jeg opplevd at det ble veldig vanskelig å klare seg uten tablettene når jeg strengt tatt ikke trengte dem. Fordi det ble litt vanskeligere å sovne, og løsningen som var så enkelt var innen rekkevidde. Du som blir gira på sex i tillegg må passe deg; det er lett å bli avhengig ;-)
Gjest gjesta Skrevet 17. juli 2005 #3 Skrevet 17. juli 2005 Har brukt Stilnoct en periode, men merket fint lite til økt sexlyst. Dessverre
Pleier Skrevet 17. juli 2005 #4 Skrevet 17. juli 2005 Derimot har jeg opplevd at det ble veldig vanskelig å klare seg uten tablettene når jeg strengt tatt ikke trengte dem Sant, man må være veldig forsiktig med å ta sovetabletter. Det tok 2 måneder etter at jeg sluttet til jeg fikk en natulig søvnrytme igjen (slitsom periode). Over til topic; ja jeg hadde og denne "bivirkningen", og det kommer av at legemiddelet øker bindingen av et signalstoff i hjernen som øker sekslysten, og som øker blodgjennomstrømningen til vagina.
lillesky Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2005 Takk, Pleier, for gode svar! Jeg for min del har rett og slett gitt blaffen i om jeg blir avhengig, jeg vet at det er kjempe dumt, men jeg MÅ sove. Både legen og psykologen har ferie, så jeg tar opp problemet med dem i august... Jeg vet at det er skikkelig skikkelig dumt av meg, men...
Pleier Skrevet 18. juli 2005 #6 Skrevet 18. juli 2005 Jeg forstår deg veldig godt at du må sove. Og det er ikke alle som blir avhengig heller, og du kan jo være en av dem. Man må bare tenke positivt
lillesky Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2005 Man må bare tenke positivt ← Kjempelett når man er deprimert!
Pleier Skrevet 18. juli 2005 #8 Skrevet 18. juli 2005 Da endrer jeg litt og sier; ikke la oss ta sorgene på forskudd
lillesky Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2005 Det kan vi gjøre! Dessuten så stoler jeg på legen min. Det er jo hun som skriver ut resepter.
Gjest Guest Skrevet 18. juli 2005 #10 Skrevet 18. juli 2005 Har brukt Imovane, aldri mer. Fikk metallsmak i munnen hver morgen, så det funket aldri å drikke vann, smakte bare dritt
Gjest GreenSky Skrevet 18. juli 2005 #11 Skrevet 18. juli 2005 Kanskje jeg skal be legen om å bytte sovepillemerke?
Lythande Skrevet 18. juli 2005 #12 Skrevet 18. juli 2005 Jeg bruker også Stilnoct de gangene jeg ikke får sove, men har dessverre ikke merket noe til økt sexlyst. Derimot er jeg sliten hele dagen etter at jeg har tatt tabletten, enda jeg har sovet til jeg våknet av meg selv.
lillesky Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #13 Skrevet 18. juli 2005 GreenSky: ja, det er jo verdt et forsøk! Lythande: Zolopiderm er billig-varianten av Stilnoct, jeg synes den er bedre enn Stilnoct! Jeg blir også litt sånn sliten av Stilnoct, men ble ikke det av Zolopiderm. Du kan jo event. prøve den istedenfor? Vallergan derimot, det er det verste jeg har opplevd! Ble "bakfull" hele dagen av den...
Lythande Skrevet 18. juli 2005 #14 Skrevet 18. juli 2005 Lythande: Zolopiderm er billig-varianten av Stilnoct, jeg synes den er bedre enn Stilnoct! Jeg blir også litt sånn sliten av Stilnoct, men ble ikke det av Zolopiderm. Du kan jo event. prøve den istedenfor? ← Takk for tipset - får se på det når jeg kommer så langt at jeg trenger påfyll.
Gjest Spacegirl Skrevet 18. juli 2005 #15 Skrevet 18. juli 2005 Jeg brukte Imovane/Zopiclone før, og før jeg hadde vent meg skikkelig til tablettene fikk jeg også den "bivirkningen" med økt sexlyst. Tror det hadde litt med at jeg slappet mer av og mistet litt hemninger, fikk jo faktisk en slags rus av de i begynnelsen. Jeg brukte dem daglig i ca 2 år, og da ble jeg selvfølgelig avhengig av dem. Merket ingen effekt når jeg tok dem, men umulig å sove uten. Men jeg syns det gikk ganske smertefritt å venne seg av med dem igjen. Det ble 3 døgn uten noe søvn, men så var det over og søvnrytmen var normal igjen .
lillesky Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #16 Skrevet 18. juli 2005 Jeg har hørt at alle sier at sovemidler er så "farlige". Men det er jo mange som bruker det! Og en jeg kjenner har brukt Imovane i over 20 år, uten at han har noen problemer.
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2005 #17 Skrevet 18. juli 2005 De medisinene som refereres til her er innsovningsmedisiner og ikke sovemedisiner (fex Rohypnol, Flunipam). At de skaper avhengighet i form at du må høyne dosen etterhvert, kan skje. Ëllers er det altfor mye snakk om avhengighet osv når det er snakk om slike medikamenter, synes jeg. At det er med på å gi søvn og en bedre livskvalitet, bør gå foran er min mening.
waco Skrevet 18. juli 2005 #18 Skrevet 18. juli 2005 (endret) rohypnol og flunipam er også innsovningsmidler. Stilnoct er på narkotikalisten. Dvs dersom man bruker det uten resept blir man sett på som narkoman. Imovane er også på narkotikalisten. Dere som bruker mye narkotika for å sove er dere klar over at det er teit av dere og å kjefte på meg som røyker hasj (dvs bruker ufarlige planter) for å sove? Hvem er det som burde skamme seg? Dere som bruker narkotika laget av farmasøyter eller jeg som heller benytter meg av miljøvennlige naturlige planter som vokser av jorda og skader ingen? Men jeg er ikke sint på dere for det, og ønsker dere heller ikke bøter =) Endret 18. juli 2005 av waco
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2005 #19 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Imovane er et B-preparat, og derfor ikke på narkotikalisten. Flunipam/Rohypnol er A-preparat og på narkotikalisten som det føres særskilt kontroll over. Og jeg er faktisk for legalisering av hasj, selv om jeg ikke bruker det lengre selv. Ser nå at du refererer til den "uoffesielle" narkolisten, Waco. Endret 18. juli 2005 av lilypie
lillesky Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #20 Skrevet 18. juli 2005 At det er med på å gi søvn og en bedre livskvalitet, bør gå foran er min mening. ← waco: skader det deg om jeg tar imovane eller rohypnol? Jeg får ikke bot av det iallefall... Skader ikke meg at du bruker hasj, det interesserer meg midt bak. Men, la oss holde oss til tema. Jeg er ikke interessert i å høre om hasj her. Da kan du heller starte din egen narkotika-tråd. Jeg trenger hjelp i en vanskelig tid, derfor spør jeg om sovemidler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå