Gå til innhold

Den økonomiske adelens misbruk av riksmediene


Gjest heimebane

Anbefalte innlegg

Gjest heimebane

Den økonomiske adelens misbruk av riksmediene vil åpenbart ingen ende ta:

https://e24.no/naeringsliv/i/9vy2Wl/andresen-familiens-hund-savnet-vi-er-veldig-urolig

https://e24.no/naeringsliv/i/6jmLjz/andresen-familien-utlover-dusoer-etter-at-hunden-tzar-forsvant-soekere-tror-han-er-tatt

https://e24.no/naeringsliv/i/kJAA3B/andresen-familiens-hund-er-funnet-doed

Altså, siden når ble det riksmediene sin oppgave å slå opp at hunden til en milliardær er savnet? Det forsvinner mange hunder hver dag. Her har VG slått opp 3 artikler på 3 dager om denne hunden.

Forstå meg rett, jeg elsker hunder og har selv hund, men selv jeg forstår da at det ikke er VG som riksmedium sin oppgave å omtale dette. Det er begynner å bli latterlig hvor mange hverdagslige ting som angår den økonomiske adelen som riksmediene skal omtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, CAPS LOCK said:

VG omtaler ikke dette fordi hundeeierne er rike, men fordi de er kjente

Det henger veldig ofte sammen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane
2 timer siden, CAPS LOCK skrev:

VG omtaler ikke dette fordi hundeeierne er rike, men fordi de er kjente

Og si meg, hvorfor tror du de er kjente...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, heimebane skrev:

Altså, siden når ble det riksmediene sin oppgave å slå opp at hunden til en milliardær er savnet? Det forsvinner mange hunder hver dag. Her har VG slått opp 3 artikler på 3 dager om denne hunden.

Savnede dyr har vært i riksmediene i mange tilfeller. Det handler ikke om eieren er rik eller ikke. Misunnelsen din mot de mer vellykkede og rike skinner veldig tydelig igjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lone Star Wolf skrev:

Savnede dyr har vært i riksmediene i mange tilfeller. Det handler ikke om eieren er rik eller ikke. Misunnelsen din mot de mer vellykkede og rike skinner veldig tydelig igjennom.

Er det din kjøter som forsvinner kommer det nok ikke i riksdekkende media. Dette virker det nesten som om de har betalt media for å dekke. Greit nok, media er business, de vil tjene penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Iceman skrev:

Er det din kjøter som forsvinner kommer det nok ikke i riksdekkende media. Dette virker det nesten som om de har betalt media for å dekke. Greit nok, media er business, de vil tjene penger.

De har dekt mange saker hvor vanlige mennesker som har mistet sine kjæledyr i mediene :

https://www.tv2.no/a/11563165/

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XxWEo/snakkende-papegoeye-savnet

Endret av Lone Star Wolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Kjente mennesker får mye mediaoppmerksomhet. Ikke fordi de nødvendigvis er så PR kåte, men fordi media er fantasiløse og har lite å skrive om. Og fordi kjendiser selger. Aviser handler bare om å selge mest mulig. Kvalitet over dem er det hvertfall ikke. Helt utrolig hva slags svada som får forsiden av VG feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane
5 timer siden, Lone Star Wolf skrev:

Savnede dyr har vært i riksmediene i mange tilfeller. Det handler ikke om eieren er rik eller ikke. Misunnelsen din mot de mer vellykkede og rike skinner veldig tydelig igjennom.

Det har ingenting med misunnelse å gjøre. Jeg er glad for at navnet mitt ikke kobles til å gjøre tusenvis av nordmenn kreftsyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, heimebane skrev:

Det har ingenting med misunnelse å gjøre. Jeg er glad for at navnet mitt ikke kobles til å gjøre tusenvis av nordmenn kreftsyke.

Når man bruker "adel" om de mer rike og vellykkede er det åpenbart misunnelse. 

Endret av Lone Star Wolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane
På 15.8.2020 den 1.45, Lone Star Wolf skrev:

Når man bruker "adel" om de mer rike og vellykkede er det åpenbart misunnelse. 

Benekter du virkelig at vi har en økonomisk adel i Norge....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, heimebane skrev:

Benekter du virkelig at vi har en økonomisk adel i Norge....?

Selvsagt, adelen ble avskaffet med innføringen av Grunnloven. At noen som har lykkes og skapt arbeidsplasser og inntekter får beholde frukten av eget arbeid er bare rett og rimelig, ikke noe å være misunnelig over. De betaler sin del, og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest heimebane
1 time siden, Lone Star Wolf skrev:

Selvsagt, adelen ble avskaffet med innføringen av Grunnloven. At noen som har lykkes og skapt arbeidsplasser og inntekter får beholde frukten av eget arbeid er bare rett og rimelig, ikke noe å være misunnelig over. De betaler sin del, og vel så det.

Du svarte ikke på spørsmålet mitt, du besvarte et helt annet.

Det er forøvrig ikke snakk om å ha lykkes. Det er snakk om å ha arvet andres lykke, og da lykke som er skapt over andres lik. Altså kommer adelsbegrepet godt med. Da spesielt koblet med økonomiadjektivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, heimebane skrev:

Du svarte ikke på spørsmålet mitt, du besvarte et helt annet.

Det er forøvrig ikke snakk om å ha lykkes. Det er snakk om å ha arvet andres lykke, og da lykke som er skapt over andres lik. Altså kommer adelsbegrepet godt med. Da spesielt koblet med økonomiadjektivet.

Dette er altså feil, dette er mennesker som har arbeidet og skapt verdier, dette er ikke noen adel da de ikke har noen spesielle privilgeier og de betaler sin andel og vel så det til statskassa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane
2 timer siden, Lone Star Wolf skrev:

Dette er altså feil, dette er mennesker som har arbeidet og skapt verdier, dette er ikke noen adel da de ikke har noen spesielle privilgeier og de betaler sin andel og vel så det til statskassa. 

Beste- og oldeforeldrene deres (om ikke lenger bak) arbeidet. Den økonomiske adelen lever av en grunnmur lagt for over 100 år siden, og er tuftet på å skade folkehelsen eller stjele det som i dag er ansett som allemannseie.

Såklart har du spesielle privilegier, når du eier det som er av Nordmarka på basis av at en forfader en gang sa at «dette er mitt». Noen av disse familiene var faktisk adel, og høster den dag i dag fordeler av dette.

Du virker veldig støtt av dette. Det er tydelig hva slags familie du kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, heimebane skrev:

Beste- og oldeforeldrene deres (om ikke lenger bak) arbeidet. Den økonomiske adelen lever av en grunnmur lagt for over 100 år siden, og er tuftet på å skade folkehelsen eller stjele det som i dag er ansett som allemannseie.

Såklart har du spesielle privilegier, når du eier det som er av Nordmarka på basis av at en forfader en gang sa at «dette er mitt». Noen av disse familiene var faktisk adel, og høster den dag i dag fordeler av dette.

Du virker veldig støtt av dette. Det er tydelig hva slags familie du kommer fra.

Du har ike forstått hva adel og privilgegier er for noe. Det du kommer med er bare det vanlige våset gjennomsyret av misunnelse man hører fra sosialister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane
1 time siden, Lone Star Wolf skrev:

Du har ike forstått hva adel og privilgegier er for noe. Det du kommer med er bare det vanlige våset gjennomsyret av misunnelse man hører fra sosialister.

Dersom jeg ikke har forstått det, så vennligst forklar meg det.

Om retten til arv faller bort, hva har da adelen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, heimebane skrev:

Dersom jeg ikke har forstått det, så vennligst forklar meg det.

Om retten til arv faller bort, hva har da adelen? 

Igjen: adelen ble avviklet med Grunnloven, de du kaller adel har ingen sosiale eller politiske privilegier slik definisjonen på adel tilsier.

Forfedrene deres arbeidet hardt for å overlate noe til den neste generasjonen, som idag gjør det samme for å øke formuen og kunne overlate noe til deres etterkommere. Fjerner man retten til arv drar de vellykkede utenlands, slik mislykket politikk basert på misunnelse bør man la være å føre, den har ikke lykkes noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane
2 timer siden, Lone Star Wolf skrev:

Igjen: adelen ble avviklet med Grunnloven, de du kaller adel har ingen sosiale eller politiske privilegier slik definisjonen på adel tilsier.

Definisjoner forandrer seg. Løvenskiold, Stang, Wedel Jarlsberg etc. er alle økonomisk og/eller politisk adel i Norge. Listen er lenger.

2 timer siden, Lone Star Wolf skrev:

Forfedrene deres arbeidet hardt for å overlate noe til den neste generasjonen, som idag gjør det samme for å øke formuen og kunne overlate noe til deres etterkommere.

Nei, de tok skog og mark uten å betale for den, skadet folk sin helse og utnyttet fattige arbeidere. Arvingene jobber på ingen måte hardt, dette er penger som i stor grad forvalter seg selv. Ferd hadde mange hundre millioner på bok for å kunne investere dersom en økonomisk situasjon som coronanedstengingen oppstod. Da kan man ikke snakke om å jobbe hardt eller at det er fortjent.

Det eneste arv oppnår, er å øke klasseskillet. Men som jeg påpekte, det er tydelig at du kommer fra en familie som har tjent pengene sine på utnytte de svakeste i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...