Gjest Mask Skrevet 11. august 2020 #21 Skrevet 11. august 2020 47 minutter siden, Klott said: Som hva da? Kan vel ikke jeg vite, kan være mye rart. Om katten ellers syns det er greit å dusje så ser jeg ikke problemet å dusje om det skulle være nødvendig
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #22 Skrevet 11. august 2020 I løpet av 20 år så har jeg dusjet katt to ganger. Første gang var når katten hadde fått mye olje i pelsen, tror den hadde snust omkring på bilskrothaugen til en nabo. Andre gangen var når en katt kom hjem med sot og aske i pelsen. Den hadde undersøkt tønna som blir brukt til brenning av hageavfall. Ellers så pleier jeg å tørke bort med en fuktig vaskeklut om det er noe som sitter i pelsen, det skjer ikke så veldig ofte. Du kan heller børste pelsen om den røyter mye. Anonymkode: 52c66...863
Klott Skrevet 11. august 2020 #23 Skrevet 11. august 2020 16 minutter siden, Mask skrev: Kan vel ikke jeg vite, kan være mye rart. Om katten ellers syns det er greit å dusje så ser jeg ikke problemet å dusje om det skulle være nødvendig Hvis katten hadde blitt duppa i tjære, er jeg enig i at den trenger hjelp til å få av seg dritten. Men ikke med dusj! At du ikke vet hva den må dusjes for, sier meg at ikke har mye kunnskap om katt og dusjing. En katt trenger IKKE å dusje.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #24 Skrevet 11. august 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer til å tilbringe mye tid med hun ute, sånn at hun vet hvor hun bor å føler seg trygg på området. Hvor tidlig jeg slipper henne ut er ikke bestemt enda. Men vet at hun gikk ut sånn som hun ville når hun bodde hos min far, og hun forsvant aldri. Hun er ikke kastert, men hun er chippet Anonymkode: f7bc1...1a8 Å, guri, du må jo ikke finne på å slippe ut før du har kastrert! Stakkars liten! Hvor gammel er hun egentlig? Anonymkode: 1f588...edc 2
Gjest Mask Skrevet 11. august 2020 #25 Skrevet 11. august 2020 16 minutter siden, Klott said: Hvis katten hadde blitt duppa i tjære, er jeg enig i at den trenger hjelp til å få av seg dritten. Men ikke med dusj! At du ikke vet hva den må dusjes for, sier meg at ikke har mye kunnskap om katt og dusjing. En katt trenger IKKE å dusje. Har vel kanskje mer kunnskap jeg en du da som ikke engang ønsker å dusje katten om den så hadde satt seg i tjære og må vaskes! Det kan være farlig for katten å slikke i seg tjære, derfor må du dusje for å få vekk alt. Som sagt, er det ved nødvendighet katten skal dusjes ikke hver eneste uke!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #26 Skrevet 11. august 2020 24 minutter siden, Klott skrev: Hvis katten hadde blitt duppa i tjære, er jeg enig i at den trenger hjelp til å få av seg dritten. Men ikke med dusj! At du ikke vet hva den må dusjes for, sier meg at ikke har mye kunnskap om katt og dusjing. En katt trenger IKKE å dusje. Hah, en katt som er full av oljesøl MÅ dusjes, det er farlig for den å slikke det i seg! Du mener du har kunnskap om katt og dusj? Vel innlegget ditt sier noe annet Anonymkode: c65e5...608
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #27 Skrevet 11. august 2020 Ok, holder med dusje-debatten nå. Alle skjønner at å dusje en katt regelmessig er absolutt ikke nødvendig, men at i spesielle tilfeller kan det være nødvendig å vaske katten på en eller annen trygg og fin måte. Det viktigste for TS å ta med seg er at katten ikke må dusjes og at den må vente med å være ute til den er kastrert og gammel nok. Anonymkode: 1f588...edc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #28 Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, holder med dusje-debatten nå. Alle skjønner at å dusje en katt regelmessig er absolutt ikke nødvendig, men at i spesielle tilfeller kan det være nødvendig å vaske katten på en eller annen trygg og fin måte. Det viktigste for TS å ta med seg er at katten ikke må dusjes og at den må vente med å være ute til den er kastrert og gammel nok. Anonymkode: 1f588...edc Du bestemmer da ikke når en debatt er ferdig? Anonymkode: c65e5...608
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #29 Skrevet 11. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du bestemmer da ikke når en debatt er ferdig? Anonymkode: c65e5...608 Dere snakker jo bare om hverandre 🙈 Og det er heller ikke relevant. Lag deres egen tråd for å kverulere på dette. Anonymkode: 1f588...edc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #30 Skrevet 11. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å, guri, du må jo ikke finne på å slippe ut før du har kastrert! Stakkars liten! Hvor gammel er hun egentlig? Anonymkode: 1f588...edc Det var min far som slapp henne ut, han har nå dessverre gått bort. Så hun har nå flyttet til meg, jeg har kun latt hun gå ute i bånd. hun er 3-4 mnd gammel. Anonymkode: f7bc1...1a8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #31 Skrevet 11. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var min far som slapp henne ut, han har nå dessverre gått bort. Så hun har nå flyttet til meg, jeg har kun latt hun gå ute i bånd. hun er 3-4 mnd gammel. Anonymkode: f7bc1...1a8 Du får kontakte dyrlegen der du bor å høre hvor tidlig de kastrerer, det er ofte ulik praksis på de ulike stedene Anonymkode: c65e5...608 1
Gjest Mask Skrevet 11. august 2020 #32 Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du får kontakte dyrlegen der du bor å høre hvor tidlig de kastrerer, det er ofte ulik praksis på de ulike stedene Anonymkode: c65e5...608 Jeg fikk ikke kastrere min før han var 6 måneder, men da fikk han heller ikke gå ut. Slapp min ut ved følge når han fylte 1 år, så fulgte jeg med mindre og mindre til han ble 100% trygg. Nå 5 år etter, går han ut og inn som han ønsker med lite til ingen følge. Kan hende jeg må jage vekk noen rampete katter som ønsker å sloss med min, men det er svært sjeldent. Må innrømme jeg er litt overbeskyttende ovenfor katten, har til og med GPS halsbånd så jeg kan se på dataskjermen hvor han går, skaper en trygghetsfølelse å vite hvor han går og er, så det er å anbefale Om vinteren er han en innekatt, da snur han ved døra så jeg har alltid katte doen klar.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #33 Skrevet 11. august 2020 2 minutter siden, Mask skrev: Jeg fikk ikke kastrere min før han var 6 måneder, men da fikk han heller ikke gå ut. Slapp min ut ved følge når han fylte 1 år, så fulgte jeg med mindre og mindre til han ble 100% trygg. Nå 5 år etter, går han ut og inn som han ønsker med lite til ingen følge. Kan hende jeg må jage vekk noen rampete katter som ønsker å sloss med min, men det er svært sjeldent. Må innrømme jeg er litt overbeskyttende ovenfor katten, har til og med GPS halsbånd så jeg kan se på dataskjermen hvor han går, skaper en trygghetsfølelse å vite hvor han går og er, så det er å anbefale Om vinteren er han en innekatt, da snur han ved døra så jeg har alltid katte doen klar. Ok? Anonymkode: c65e5...608
Gjest Mask Skrevet 11. august 2020 #34 Skrevet 11. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Ok? Anonymkode: c65e5...608 OK
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #35 Skrevet 11. august 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det var min far som slapp henne ut, han har nå dessverre gått bort. Så hun har nå flyttet til meg, jeg har kun latt hun gå ute i bånd. hun er 3-4 mnd gammel. Anonymkode: f7bc1...1a8 Kondolerer med faren din, det må jo være veldig nylig 💔 Hadde han moren også da? Katter skal være med kattemor til de er 12 uker, altså 3 mnd. Hun er uansett fremdeles en liten kattunge, så hold henne inne for hennes egen sikkerhet. Som liten kattunge alene ute er hun ekstremt utsatt for både å bli angrepet/voldtatt av andre katter, bli påkjørt eller gå seg vill. Hun kan helt fint kastreres nå. Noen veterinærer ønsker å vente til 6 mnd, men det er veldig utdatert praksis, dyrebeskyttelsen kastrerer alle kattunger ved 12 uker. Sørg også for at hun er fullvaksinert før hun går ut. Jeg ville absolutt ventet til neste vår/sommer med å slippe ut. Anonymkode: 1f588...edc 1
Klott Skrevet 11. august 2020 #36 Skrevet 11. august 2020 1 time siden, Mask skrev: Har vel kanskje mer kunnskap jeg en du da som ikke engang ønsker å dusje katten om den så hadde satt seg i tjære og må vaskes! Det kan være farlig for katten å slikke i seg tjære, derfor må du dusje for å få vekk alt. Som sagt, er det ved nødvendighet katten skal dusjes ikke hver eneste uke! Jeg skriver at den skal hjelpes, men ikke ved å dusje. Tror du tjære går av ved dusj? Tipper barbering er et godt alternativ da.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #37 Skrevet 11. august 2020 16 minutter siden, Klott skrev: Jeg skriver at den skal hjelpes, men ikke ved å dusje. Tror du tjære går av ved dusj? Tipper barbering er et godt alternativ da. Jo de skal dusjes! Tror du guffa som sitter innpå huden går av ved barbering? Nei 🙄 Anonymkode: c65e5...608
Gjest Mask Skrevet 11. august 2020 #38 Skrevet 11. august 2020 32 minutter siden, Klott said: Jeg skriver at den skal hjelpes, men ikke ved å dusje. Tror du tjære går av ved dusj? Tipper barbering er et godt alternativ da. Makan, stakkars katten din. 😲
Klott Skrevet 11. august 2020 #39 Skrevet 11. august 2020 22 minutter siden, Mask skrev: Makan, stakkars katten din. 😲 Kattene mine har det fint de altså 😊 De har aldri blitt dusjet, likevel har de greid seg veldig bra 👍
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #40 Skrevet 11. august 2020 1 time siden, Klott skrev: Kattene mine har det fint de altså 😊 De har aldri blitt dusjet, likevel har de greid seg veldig bra 👍 Me det betyr ikke at de aldri skal dusjes! Du snakker jo som om kattene ikke tåler vann jo 🤦🏼♀️ Anonymkode: c65e5...608
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå