Gå til innhold

Vinter 20/21 Hvordan har du forberedt deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingenting. Kommer til å fortsette å følge rådene om evig mye håndvask, holde avstand til fremmede/holde meg unna store folkemengder, og være hjemme ved det minste symptom. Unngår helst kollektivt om jeg ikke absolutt må.

Er uansett ikke så mye ute om høsten/vinteren (spes siste) som jeg er sommerstid. Treffer noen venner og familie med jevne mellom rom, men ikke hver uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Viruset er ufarlig for meg.

• Liker 2
Skrevet

Fortsetter tiltak som ukeshandling, antibac, håndvask og lignende. Gått til innkjøp av forsvarsspray. Begynt å kartlegge hvilke andre muligheter jeg har til selvforsvar.

Anonymkode: 42d99...6aa

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, tom1986 skrev:

Ingenting. Viruset er ufarlig for meg.

I tillegg er du synsk, gratulerer! 🥳

Anonymkode: ab343...01d

• Liker 5
Skrevet

Eneste jeg har gjort er å kjøpe inn alt av vinterutstyr til barna mine, da jeg regner med en ny runde med permittering da jeg jobber på ferje. Begynner smått å handle inn litt ekstra mat også

Anonymkode: 230a5...997

Skrevet

Handler inn litt ekstra basisvarer så skapene aldri går tomme. Har nok Paracet, nesepapir, håndsåpe og Repsils i hus og har oppgradert hjemmeapoteket litt. Bestiller ekstra linser og vitaminer nå så jeg ikke går tom hvis det blir bevegelsesrestriksjoner. Fortsetter med storhandling på matbutikk på nett hver andre/tredje uke. Har munnbind og antibac i alle vesker og sekker slik at jeg alltid har det når jeg trenger det. Jobber med å oppgradere hjemmekontoret i tilfelle jeg må undervise hjemmefra igjen. Holder meg stort sett borte fra unødvendige samlinger og kommer til å takke nei til et bryllup.

Jobber som lærer og benytter kollektivtransport i storbyen, så tenker det er greit stor sjanse for å bli smittet eller i det minste havne i en karantene eller to.

Anonymkode: 8ed5d...c43

Skrevet

Har matlager, og ordner gradvis mer. Leser meg opp på spiselige ville planter, og permakultur dyrkning. Har skytevåpen og pil og bue, og frisker opp skyteferdighetene for både jakt og evt forsvar. 

Ellers er vi tilbake til ukeshandling, har sluttet å klemme venner og familie etter at myndighetene absolutt måtte ødelegge pusterommet vårt med å åpne grensene, og vasker hender. Bruker håndsprit på vei inn og ut hvis jeg må i en butikk. I morgen må jeg (dessverre) inn til Oslo, og da har jeg for første gang tenkt å bruke munnbind.

Neste uke tenker jeg å hente ungene fra skolen med bil så de ikke må ta skolebussen.

Ellers er jeg ikke særlig redd for smitte for egen del, er mye mer redd samfunnskollaps på grunn av tiltakene, og siden mer smitte gir mer tiltak så gjør jeg stort sett mitt for å unngå smittespredning.

Jeg er veldig glad jeg ikke lenger jobber som sykepleier, siden helsepersonell og eldre blir prioritert først når/hvis en vaksine kommer, og jeg står gjerne over å være blant de første som får den.

Hele håndteringen av denne pandemien, både nasjonalt og globalt, får meg til å begynne å tro på enkelte konspirasjonsteorier 😕

Anonymkode: 7fedd...5ea

Skrevet

Har nok av det meste til en gang i første halvdel av 2021 men kommer til å ta en ny runde handleturer for å ha nok til ut 2022. Øke fryse og kjølekapasitet. Kaste unødvendig skrot i kjelleren og fylle opp med langtidsholdbar mat. Fortsette å holde oss unna andre folk.

Skrevet

Antar at vi blir smittet før eller siden med sønn i bhg og samboer som jobber som lærer. Samt at det blir veldig mange dager hjemme med "sykt" barn (snørr i nesa). 

Anonymkode: d33c0...aca

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har matlager, og ordner gradvis mer. Leser meg opp på spiselige ville planter, og permakultur dyrkning. Har skytevåpen og pil og bue, og frisker opp skyteferdighetene for både jakt og evt forsvar. 

Ellers er vi tilbake til ukeshandling, har sluttet å klemme venner og familie etter at myndighetene absolutt måtte ødelegge pusterommet vårt med å åpne grensene, og vasker hender. Bruker håndsprit på vei inn og ut hvis jeg må i en butikk. I morgen må jeg (dessverre) inn til Oslo, og da har jeg for første gang tenkt å bruke munnbind.

Neste uke tenker jeg å hente ungene fra skolen med bil så de ikke må ta skolebussen.

Ellers er jeg ikke særlig redd for smitte for egen del, er mye mer redd samfunnskollaps på grunn av tiltakene, og siden mer smitte gir mer tiltak så gjør jeg stort sett mitt for å unngå smittespredning.

Jeg er veldig glad jeg ikke lenger jobber som sykepleier, siden helsepersonell og eldre blir prioritert først når/hvis en vaksine kommer, og jeg står gjerne over å være blant de første som får den.

Hele håndteringen av denne pandemien, både nasjonalt og globalt, får meg til å begynne å tro på enkelte konspirasjonsteorier 😕

Anonymkode: 7fedd...5ea

Hvilke? Og på hvilken måte? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er du synsk, gratulerer! 🥳

Anonymkode: ab343...01d

Ikke synsk, men forstår elementær sannsynlighetsregning.

Anonymkode: c4a25...b90

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke? Og på hvilken måte? 

Tilfeldig at 5g kom samtidig med korona? 

Anonymkode: 5ded6...235

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke solgt bilen, selv om det egentlig var planen. Vi får ikke lov av sjefen å bruke buss til og fra jobb, og det er ikke nok firmabiler til alle. Jeg pleier å sykle (elsykkel), men hvis det blir mye snø i vinter må jeg ha bil.

Ellers har jeg et lite lager av ting som støvsugerposer, rengjøringsmidler, lyspærer, batterier o.l, og kommer til å fortsette med storhandel annenhver uke.

Anonymkode: 3418c...7bd

Dette!

Anonymkode: b8dcc...943

Skrevet

Jeg har alle ting jeg plutselig trenger i hus og mer i reserve enn før: lyspærer, vaskemidler osv. Har kjøpt inn vaskemidler, antibac osv. Har også mer mat i fryser og kjøkkenskap så jeg ikke trenger å handle så  ofte. Ingen hamstring og dette er ting vi bruker. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette!

Dette

Anonymkode: 5ded6...235

Skrevet

Følge FHI sine råd. Holde avstand til folk og unngå store forsamlinger så langt det lar seg gjøre, vaske hender, desinfisere gjenstander som blir tatt mye på, feks telefon, tastatur og dørhåndtak. Men man kan selvfølgelig bli smittet uansett. Barna må på skolen (håper virkelig ikke at den blir stengt igjen!) og jeg møter mange mennesker gjennom jobben min 

Anonymkode: b481a...8f0

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Det virker sannsynlig at det kommer en ny runde/bølge før vi aner det. Hva har du gjort over sommeren eller hva planlegger du å gjøre nå i høst med tanke på å unngå Covid-19 smitte i dagliglivet? 

Anonymkode: b8354...fbb

Jeg vet ikke min arme råd....
må jobbe på,jobb. Må ha nærkontakt med mange mennesker og kunder tror visst at jeg er en statue som ikke kan smittes. De går etter om jeg forsøker å holde avstand. Mange yngre kolleger som gir F og som fester og styrer.

må reise kollektivt. 
føler jeg går på jobb med livet som innsats. Og er redd for at ungene mine skal miste en av foreldrene sine....

Anonymkode: 80a3a...928

Skrevet

Jeg har ikke gjort noe annerledes enn vanlig så langt og har ingen planer om å gjøre noe heller. Vi er en frisk familie og aldri syke til vanlig, og  overlever nok denne gangen også.

Anonymkode: c91f3...e12

• Liker 1
Skrevet

Har sagt opp jobben, hamstret inn hermetikk, mel og masse, masse toalettpapir og gjær. Dette holder for ca 5 års forbruk.

Kjøpte så ei lita rønne så langt vekke fra allfarvei som overhodet mulig.

Her er det brønnvann og masse ved. Jeg har satt opp snubletråder rundt hele eiendommen med knallskudd i tilfelle noen skulle nærme seg. 

Regner ikke med å komme nærmere noe menneske enn 1 km de neste 5 årene. 

Jeg gjør ikke dette fordi jeg er redd for Covid-19, men for å beskytte min søster som i høyeste grad er i risikogruppen pga underliggende helsetilstand (Hun har fregner, svetter mye, dårlig ånde og flasser en del).

Jeg vil aller nødigst smitte henne, da ville jeg aldri tilgi meg selv. Hun har forøvrig emigrert til sydpolen

Anonymkode: 0eecf...94d

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sagt opp jobben, hamstret inn hermetikk, mel og masse, masse toalettpapir og gjær. Dette holder for ca 5 års forbruk.

Kjøpte så ei lita rønne så langt vekke fra allfarvei som overhodet mulig.

Her er det brønnvann og masse ved. Jeg har satt opp snubletråder rundt hele eiendommen med knallskudd i tilfelle noen skulle nærme seg. 

Regner ikke med å komme nærmere noe menneske enn 1 km de neste 5 årene. 

Jeg gjør ikke dette fordi jeg er redd for Covid-19, men for å beskytte min søster som i høyeste grad er i risikogruppen pga underliggende helsetilstand (Hun har fregner, svetter mye, dårlig ånde og flasser en del).

Jeg vil aller nødigst smitte henne, da ville jeg aldri tilgi meg selv. Hun har forøvrig emigrert til sydpolen

Anonymkode: 0eecf...94d

Ååh, har du lært sarkasme du da ❤️

For egen del har jeg små lagre med mat&drikke/hygiene/medisiner som jeg uansett får bruk for utover høsten. Jeg merker meg at matprisene har steget den siste tiden, så uansett gjorde jeg et godt kjøp på enkelte varer tidligere i sommer. Sist jeg kjøpte Paracet, var det fremdeles rasjonering på 1 stk pr kunde. Jeg vet ikke om det er sånn ennå, men kanskje andre vet? 

Anonymkode: b8354...fbb

• Liker 1
  • Opprett ny...