AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Det virker sannsynlig at det kommer en ny runde/bølge før vi aner det. Hva har du gjort over sommeren eller hva planlegger du å gjøre nå i høst med tanke på å unngå Covid-19 smitte i dagliglivet? Anonymkode: b8354...fbb
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Ga litt opp da vi måtte tilbake på jobb, for da må man regne med å bli smittet uansett. Men fortsetter å overholde de vanlige reglene da. Det blir nok corona etter noen timer på overfylte busser. Det er jo ikke første året de fleste av oss vasker hender, og forkjølet blir man som regel til slutt selv om man prøver å unngå det. Anonymkode: dae12...047 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ga litt opp da vi måtte tilbake på jobb, for da må man regne med å bli smittet uansett. Men fortsetter å overholde de vanlige reglene da. Det blir nok corona etter noen timer på overfylte busser. Det er jo ikke første året de fleste av oss vasker hender, og forkjølet blir man som regel til slutt selv om man prøver å unngå det. Anonymkode: dae12...047 Regner du med å bli smittet på jobb eller på vei til jobb? Anonymkode: b8354...fbb
GammelKaktus Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 (endret) Gjør som jeg allerede gjør tenker jeg. Avstand, håndvask, unngå store folkemengder, ingen klemming og unngå kollektiv transport. Tenker det skal gå greit, er ikke like begeistret for at guttungen skal på skolen, hvis vi for smitte i hus så vil den nok komme derfra. Men sånn er det. Endret 10. august 2020 av FrøkenMånestråle 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Regner du med å bli smittet på jobb eller på vei til jobb? Anonymkode: b8354...fbb Mest sannsynlig på vei til og fra jobb, siden man kan håpe at alle de som er så stolte av å komme på jobb forkjølet, nå blir hjemme. Men vanskelig å si akkurat hvor man får smitten, man er jo gjerne smittsom før det bryter ut. Det er sjelden jeg vet kilden til en forkjølelse, bortsett fra akkurat de gangene vedkommende tvers overfor meg i stjerna i kontorlandskapet hoster og nyser seg gjennom arbeidsdagen. Anonymkode: dae12...047 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Tror det blir ny nedstegning- særlig i de store byene. Bedriften min er avhengig av en-til-en kontakt og jeg gidder ikke mer til neste år. Er i nærkontakt med så mange mennesker hver dag. Anonymkode: 2f861...8b6 2
Gjest Blondie65 Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Jeg fortsetter på hjemmekontoret ...
Loff77 Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 Har forhåndsbestilt flybilletter og leiebiler 😂 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 Jeg er lærer, så ikke veldig mye jeg kan gjøre med det. Elevene mine er voksne og kommer på skolen uansett hvor syke de er, siden de ikke forstår norsk så godt og blir trukket penger fra nav om de blir hjemme. Ser på det som umulig å unngå å bli smittet med mindre det innføres obligatorisk munnbind og/eller vakthold. Anonymkode: fe633...711 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 Jeg jobber tett på hvermannsen (er helsesykepleier) og regner med å bli smittet på jobb, evt gjennom mitt skolebarn. Enkelte folk tenker bare på seg selv, og møter til timeavtaler/sender barn til skolen uansett symptomer. De er i fåtall, men dessverre finnes de, og liten tue kan som kjent velte stort lass. Jeg regner med å bli omdisponert til annen helsetjeneste, slik jeg ble det i mars, og jeg gruer meg til svenske, spanske, franske, amerikanske og italienske tilstander. Særlig fordi det kunne vært unngått dersom alle forholdt seg til smittevernregler og dersom det ikke var så feig dobbeltkommunikasjon fra regjeringen angående f.eks reiser. Jeg tar ellers forholdsregler ved hygienetiltak og ved å holde avstand. Jeg oppsøker ikke folkemengder med mindre jeg kan unngå det. Du ser meg ikke vandre rundt på kjøpesenteret eller IKEA, for å si det sånn. Anonymkode: 9753c...897 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 Har gått ned 18 kg, blitt flinkere til å lage hjemmelaget mat og skaffet meg bedre utstyr for hjemmekontor. Anonymkode: bc65d...1d0 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 Vi bor i Oslo og har barn på to forskjellige skoler og én barnehage. For vår del tror jeg den bedte forberedelsen til vinteren er å bli smittet med en gang, så er vi ferdig med det Neida, joda. Jeg anser det som temmelig usannsynlig at vi skal klare å unngå smitte, og det hadde faktisk vært greit å få påvist antistoffer så jeg kunne besøke min ensomme bestemor med god samvittighet. Litt hjemmekontor for mannen min og meg hjelper lite når halve familien er ute og farter hver dag (og det synes jeg er bra, altså, ønsker ikke en ny nesten-lockdown med mindre det er tvingende nødvendig, og er personlig ikke redd for å bli smittet i det hele tatt. Det er smittefaren vi utsetter andre for jeg ikke liker) Anonymkode: 8ba64...4d5 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 Fortsetter med hjemmekontor, og håper studiet skal ha mest mulig undervisning over nett. Kommer til å bruke bilen i stedet for kollektivt når jeg kan, men det blir utfordrende med parkering på studiestedet. Kommer til å fortsette å være forsiktig og være mye hjemme. Har en kronisk sykdom som gjør at jeg er mye hjemme, korona endret ikke min hverdag så mye. Det høres ille ut, men på noen måter fikk jeg mer ro i hverdagen når alt stengte og jeg kunne fokusere på egen helse og ikke alltid presse meg for å gjøre andre til lags. Men vil selvfølgelig ikke ha ny nedstenging. At jeg takler det godt, betyr ikke at andre gjør det. Har kjøpt munnbind pga nødvendig innenriks flyreise, ellers ingen hamstring eller noe sånt. Anonymkode: 57504...26d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #14 Skrevet 11. august 2020 Har ikke solgt bilen, selv om det egentlig var planen. Vi får ikke lov av sjefen å bruke buss til og fra jobb, og det er ikke nok firmabiler til alle. Jeg pleier å sykle (elsykkel), men hvis det blir mye snø i vinter må jeg ha bil. Ellers har jeg et lite lager av ting som støvsugerposer, rengjøringsmidler, lyspærer, batterier o.l, og kommer til å fortsette med storhandel annenhver uke. Anonymkode: 3418c...7bd 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 Fortsetter som jeg har gjort, vasker hender, begrenser sosial omgang mest mulig, ingen fester eller sosiale arrangementer. Ingen kollektivtransport. Jobber på sykehus med barn og tar ingen sjanser på å bringe smitte Inn hit. Føles som enn kjempebyrde å tenke på det hele tiden. Veldig slitsomt. Har barn som må på skole, og håper de er gode på smittervern der.. Anonymkode: ab343...01d 2
Den Sagnomsuste Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 En av forberedelsene mine er ihvertfall at jeg skal slutte å henge her inne samt at jeg skal slutte å lese VG når ting eksploderer. Jeg gidder ikke en hel vinter med direktesending fra intensiven på alle plattformer. Sist i april valgte jeg kun å stikke innom NRK-appen et par ganger daglig og da slapp noe av angsten taket. Hurtigruta minutt for minutt utgave lungevirus er smakløst og deprimerende. Jeg tror ikke det gjør meg godt med all den tragedien inn i hjernen. 7
Gjest Warrior Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 (endret) Har tenkt å gjøre som jeg har gjort hele sommeren og våren. Holde avstand, unngå store folkemengder, og vaske hendene. Har også litt antibac, og engangshansker. Bruker ikke munnbind, fordi jeg tar aldri offentlig transport, har egen bil, og skal ikke reise i nærmeste fremtid. Så håper jeg på at høsten og vinteren blir bra, lite smitte, at korona forsvinner mer og mer. Lov å drømme og håpe. Endret 11. august 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 Jeg er lærer og jobber på skole, så må jo på jobb og være nær andre. Men vasker hender og er streng med elever om å holde avstand og vaske hender og bruke antibac. Og kjører til jobb, unngår kollektivtransport. Anonymkode: cc12d...082
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #19 Skrevet 11. august 2020 4 hours ago, Den Sagnsomsuste said: En av forberedelsene mine er ihvertfall at jeg skal slutte å henge her inne samt at jeg skal slutte å lese VG når ting eksploderer. Jeg gidder ikke en hel vinter med direktesending fra intensiven på alle plattformer. Sist i april valgte jeg kun å stikke innom NRK-appen et par ganger daglig og da slapp noe av angsten taket. Hurtigruta minutt for minutt utgave lungevirus er smakløst og deprimerende. Jeg tror ikke det gjør meg godt med all den tragedien inn i hjernen. Det er veldig lurt. Jeg var en tur innom CNN istad, og det var forfriskende å se nyheter der ikke alt handler om hvem som skal stå lengst inne i skammekroken. Det meste handlet om corona der også, men debatten i Norge har sporet helt av. Jeg skal se mer internasjonale nyheter heretter. Det handler mer om status på vaksine, lockdowns innvirkning på folkehelsen, corona og økonomi, osv. Og selvsagt av og til en dose Trump, men det er vel ikke til å unngå. Dessverre må man innom norske nyheter minst en gang om dagen også, for å få vite om eventuelle nye forbud eller påbud. Anonymkode: dae12...047 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #20 Skrevet 11. august 2020 Jeg har sakte men sikkert begynt å bygge meg opp et lite nødlager med mat. Det er ikke mye, og bare nok til å klare oss (to voksne, 4 katter, 1 hund) ca. 1-2 uker, men det er iallefall bedre enn før når jeg hadde ingenting. Kjøper bare en eller to ting ekstra hver gang jeg handler, og lar lageret sakte vokse. Tenker å bruke det hvis en av oss blir dårlige eller hvis smitten blir stor her jeg bor igjen. Har et par småflasker med håndsprit i tilfelle det trengs. Har en liten pakke engangsmasker (kjøpt for flere uker siden). Engangshansker har jeg alltid liggende en eske med. Har også halstabletter liggende, samt forskjellige typer hostesaft. Er ofte forkjølet (dog ikke i det siste) så har alltid noe sånt liggende også. Smertestillende, både paracet og Ibux, har jeg "nødpakker" liggende klart av i tilfelle jeg blir dårlig og apotekene ikke har. Dopapir har jeg siden før pandemien hatt én ekstra pakke liggende av. Veldig greit å vite at man aldri går tom for dopapir på verste tenkelige tidspunkt. Ellers har jeg ikke mange andre måter å forberede meg på. Fortsetter å kjøpe litt ekstra mat/drikke hver gang jeg er på butikken fremover. Fortsetter med svært nøye hygiene, og holder avstand så godt jeg kan (selv om andre nordmenn gir blanke faen og går rett opp i trynet). Jobber som renholder i kommunen, så er heldigvis relativt sikker med tanke på å beholde jobben, samt å kunne holde meg unna andre. Skulle smitten øke på igjen derimot, vil jeg nok gå fra å handle på butikken 2-3 ganger i uken etter jobb, til 1-2 ganger i uken tidlig på morgenen eller før stengetid. Det gjorde jeg før og følte det var enklere å unngå folk. Det er på butikken folk er verst. Anonymkode: 8d3a2...a01 7
Anbefalte innlegg