Gå til innhold

Hvor mange kaker i konfirmasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

HVA? Mener dere at folk spiser en kvart kake hver?? Jeg ville sagt 2-3 kaker holder lenge.

Anonymkode: 3981e...c54

2-3 kaker til 25 personer er alt for lite. For ja, mange folk spiser faktisk en kvart kake hver ;) Omtrent hele slekten min, blant annet. Vi er vestlendinger.. vi KAN ete kake.. 

I tillegg er det greit med litt utvalg, da folk liker ulike ting. Nikjipt å komme i besøk, og så er det bare bløtkake og ostekake.. To kjipeste kakene som finnes. 

Anonymkode: 4a60e...c29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2-3 kaker til 25 personer er alt for lite. For ja, mange folk spiser faktisk en kvart kake hver ;) Omtrent hele slekten min, blant annet. Vi er vestlendinger.. vi KAN ete kake.. 

I tillegg er det greit med litt utvalg, da folk liker ulike ting. Nikjipt å komme i besøk, og så er det bare bløtkake og ostekake.. To kjipeste kakene som finnes. 

Anonymkode: 4a60e...c29

Nå må du gi deg.Jeg har aldri sett folk spise mer enn ett, toppen to kakestykker. Folk er jo mette etter middagen/buffeten. I et 70-årslag jeg var i med maange gjester (før corona) stod nesten hele kakebordet urørt igjen etter festen. 

Anonymkode: 3981e...c54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg.Jeg har aldri sett folk spise mer enn ett, toppen to kakestykker. Folk er jo mette etter middagen/buffeten. I et 70-årslag jeg var i med maange gjester (før corona) stod nesten hele kakebordet urørt igjen etter festen. 

Anonymkode: 3981e...c54

Da har du jaggu vært lite i besøk. Jeg knapt sett noen som KUN spiser ett eller to stykker i besøk ;) Kakene serveres som regel ikke rett etter middagen, og det er null problem å hive nedpå tre-fire stykker. 

Anonymkode: 4a60e...c29

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det pavlovakaken som ble mest populær. 

Anonymkode: 7d71b...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å smake på alle kakene når jeg er i selskap. Altså blir det gjerne 5-6 kakestykker. Men de er jo ikke så gedigne, da. Bedre å ha litt til overs enn å ha et stusselig kakebord.

Anonymkode: 184f9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på disse gærne vestlendingene, TS. Erfaringsmessig spiser folk gjennomsnittlig  1-2 biter (mange spiser ikke kake i det hele tatt), men også  vanlig måte å beregne på er at det går 1,5 kakestykker per person hvis det serveres koldtbord/ middag først.Runde kaker gir i snitt 12-14 kakestykker. Så det holder med tre kaker. 

https://detrekokkeneknuse.blogg.no/1484910910_kaker_til_jubiluem__p.html

Anonymkode: 3981e...c54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er Sunnmøring, noe mindre enn 8-10 kaker i en konfirmasjon er på kanten til skammelig. Helst bør de fleste kakesorter være representert, og i tillegg et rikholdig utvalg av ulike desserter. 

Her handler det ikke om mengden folk spiser, men utvalg. Det ligger stor stolthet og ære i å ha et skikkelig kakebord. 

Anonymkode: 37f03...aa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

HVA? Mener dere at folk spiser en kvart kake hver?? Jeg ville sagt 2-3 kaker holder lenge.

Anonymkode: 3981e...c54

Det hadde vært skikkelig skuffende å.komme i den konfirmasjonen

Anonymkode: e69ea...55f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Sunnmøring, noe mindre enn 8-10 kaker i en konfirmasjon er på kanten til skammelig. Helst bør de fleste kakesorter være representert, og i tillegg et rikholdig utvalg av ulike desserter. 

Her handler det ikke om mengden folk spiser, men utvalg. Det ligger stor stolthet og ære i å ha et skikkelig kakebord. 

Anonymkode: 37f03...aa3

Nettop

Utvalg er viktig

Anonymkode: e69ea...55f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hør på disse gærne vestlendingene, TS. Erfaringsmessig spiser folk gjennomsnittlig  1-2 biter (mange spiser ikke kake i det hele tatt), men også  vanlig måte å beregne på er at det går 1,5 kakestykker per person hvis det serveres koldtbord/ middag først.Runde kaker gir i snitt 12-14 kakestykker. Så det holder med tre kaker. 

https://detrekokkeneknuse.blogg.no/1484910910_kaker_til_jubiluem__p.html

Anonymkode: 3981e...c54

Nei det holder virkelig ikke til 25 personer 

Anonymkode: e69ea...55f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alle kaker og andre desserter, ble det rundt 20 stk, og vi var ca 40 gjester😂

Er fra Sunnmøre da, og her er det helt vanlig😅☀️

Anonymkode: ee3b9...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...