Gå til innhold

Hvor mange kaker i konfirmasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis ting ikke endres da, så blir vi 25 personer i konfirmasjon om halvannen måned.

Har begynt å tenke på kaker, men er usikker på mengder og hvor mange - og hvilke - typer. 

Ingen av gjestene er under 14 år, altså ingen små barn.

Det er koldtbord/tapas, ikke dessert.

Tips/erfaringer?

Anonymkode: 4726a...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 kaker tenker jeg holder. Evt bytte ut en kake med is.

Anonymkode: 99e76...80a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært noe jeg kunnet skrevet dette.. skal også ha konf og har 25 gjester.. 

tenker på det samme.. vil jo ha litt forskjellige kaker, litt å velge i. Men blir jo igjen ekstremt mye. Tenker 6 kaker holder i massevis. 
har mange venninner som vil bake og er kommet opp i 4 kaker bare der. Så vil mamma og søster bake.. tenker at folk kan få ta med seg hjem å fryse ned om de ønsker. Vi blir bare nærmeste familie 

Anonymkode: 204c4...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha seks kaker + noe småting som cake pops og muffins. Ikke alle kakene blir kjempestore, men jeg synes det er kjekt å sette frem litt forskjellig. Har inntrykk av at mange spiser mer når de er i litt "finere" selskaper enn i en vanlig barnebursdag liksom. Kakene blir jo stående fremme en god stund. 

Anonymkode: 73b4c...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minimum 6 kaker. Til den type anledning må det være rikelig med kaker. 

Jeg elsker i alle fall å smake på alle kakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller 6 små kaker enn 4 store, i hvert fall. Må ha noe for enhver smak. Noen elsker marsipankake, andre ikke. Noen elsker sjokoladekake med nøtter, andre ikke.. 

Marsipankake, kransekake, ostekake, kake med bær, sjokoladekake, sånn gul kake (gluten- og laktosefri), vafler.....

Anonymkode: 79235...d65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke så store kaker,men til konfirmasjon må det være variasjon synes jeg.

Marsipankake, kransekake, sjokoladekake, ostekake, eplekake?, gulrotkake?, bløtkake med bær, Suksessterte, verdens beste, pavlova... mye godt. Jeg ville hatt minimum 6. Max 8.

Anonymkode: 91802...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet holder du til? Det er faktisk relevant for spørsmålet. I noen fylker beregner man nesten 1 kake per person mens i andre fylker er det nok med 2 stykker per person... 

Hva er tradisjon og etikette i familien? Er dere kakeglad? Jeg kommer fra et område hvor man er veldig glad i kake. Er det under 10 kaker på 20 personer, ser folk rart på deg. Hadde en kjæreste fra en annen landsdel og han syntes de var gal. Han ville beregnet 2 kaker på 20 personer...  Det er både sted og personavhengig.... 

Jeg ville tenkt i hvert fall syv kaker, men familien min er ikke riktig navla når det kommer til kakebord😂

Også stor forskjell på langpanne og liten springform

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, altflyter skrev:

Hvor i landet holder du til? Det er faktisk relevant for spørsmålet. I noen fylker beregner man nesten 1 kake per person mens i andre fylker er det nok med 2 stykker per person... 

Hva er tradisjon og etikette i familien? Er dere kakeglad? Jeg kommer fra et område hvor man er veldig glad i kake. Er det under 10 kaker på 20 personer, ser folk rart på deg. Hadde en kjæreste fra en annen landsdel og han syntes de var gal. Han ville beregnet 2 kaker på 20 personer...  Det er både sted og personavhengig.... 

Jeg ville tenkt i hvert fall syv kaker, men familien min er ikke riktig navla når det kommer til kakebord😂

Også stor forskjell på langpanne og liten springform

En kake per person?? Her er det noen som ikke har lest tråden: «Er det status å være veltrent når man er over 45+ og har flere enn 1 barn».. 😂😂

Anonymkode: cbadb...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en vanlig bursdag ville jeg bakt 3 kaker til 25 personer hvis det var mat først og fem hvis det ikke var det. Til en konfirmasjon ville jeg tatt i litt mer - det skal jo liksom være litt overdådig og litt å velge mellom. Jeg er enig i sju kaker, eventuelt åtte. For eksempel marsipankake, sjokoladekake, pavlova, ostekake, gul kake, eple- eller plommekake med krem og kringle. 

Anonymkode: 8a28a...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker jeg la ut en tråd her om det for noen år siden og fikk «kjeft» fordi det var altfor lite. 😂 Det varierer nok etter landsdel og hvem du ber. 

Vi hadde det i mai, det var kjempevarmt. Det som gikk var frukt (melon, druer og jordbær) og mineralvann. 

Vi hadde en stor marsipankake, en sjokoladekake, ostekake, en sånn jålete kake med fondantpynt og Sara Bernard. 
Smågodt til barna i glasskrukker. 
 

Det var masse igjen, men vi gikk nesten tom for brus. 🤪 

Anonymkode: aa4f6...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi regner en kake pr 3-4 personer. 
Så til 25stk ville jeg hatt minst 6-7 kaker. 

Vi har invitert 40 i konfirmasjon, og ligger nå på 11 kaker

Anonymkode: bad34...01f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo veldig på landsdel som tidligere nevnte, vi teller antall bord med kaker 😂 skal helst hver en av hver type. 

Anonymkode: 7abda...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kake per person?? Her er det noen som ikke har lest tråden: «Er det status å være veltrent når man er over 45+ og har flere enn 1 barn».. 😂😂

Anonymkode: cbadb...77e

Sist gang jeg holdt barnedåp, hadde vi lnesten halvannen kake per gjest, inkludert de to barna under to år. Det var ikke noe veldig overraskende i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med stort og variert utvalg :) Ville hatt minst 6 kaker, og gjerne noe gjærbakst. 

Sjokoladekake (tilfredsstiller sjokoladeelskerne)

Marsipankake (til de som er glad i krem)

Suksessterte (til nøtteelskerne)

Daimiskake (forfriskende og kaldt)

Ostekake av noe slag (til de som liker det litt mindre søtt)

(og enda mer sjokoladekake, fordi jeg elsker sjokoladekaker..)

Anonymkode: 4a60e...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var tolv stykker i min konfirmasjon og hadde fem kaker - iskake, gulrotkake, sjokoladekake, kransekake og marsipankake.

Anonymkode: f53a8...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA? Mener dere at folk spiser en kvart kake hver?? Jeg ville sagt 2-3 kaker holder lenge.

Anonymkode: 3981e...c54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...