AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Del Skrevet 10. august 2020 Jeg har ikke trent på treningssenter siden mars. Kunne tenke meg å komme igang igjen, samtidig som jeg er redd for å bli smittet av covid-19. Er det store sjangser for det på en treningstime som feks step? Og 1 m avstand? Og hva med vannaerobic? Anonymkode: 98ed5...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Del Skrevet 11. august 2020 Har trent siden åpningen, ingen har blitt smittet på mitt senter. Har 2 meters avstand når det er høy intensitet på øktene. Gode rutiner for rengjøring både av hender og utstyr. Anonymkode: daa81...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Del Skrevet 11. august 2020 Personlig så kommer jeg til å vente noen uker for å se hvordan smitten utvikler seg nå etter fadderuken og sommerferien. Dette er fordi jeg tenker på å trene ved studentskipnaden sitt treningssenter. Vil ikke risikere å plutselig måtte i karantene.en for meg går det ganske fint med hjemmetrening. Har masse utstyr hjemme. Hadde jeg ikke hatt det, hadde jeg kanskje vurdert situasjonen litt annerledes. Anonymkode: 1069b...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Del Skrevet 11. august 2020 Jeg trener på treningssenter, men nå som smitten øker så tenker jeg mer og mer over det. Ser de som nettopp har kommet hjem fra røde land som streifer rundt uten å gå i karantene, så tydeligvis er det mange idioter der ute man bør passe seg for uansett hvor man går.. Anonymkode: ee472...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 11. august 2020 #5 Del Skrevet 11. august 2020 Jeg kan ikke si noe om sannsynligheten for smitte, det vil nok være forskjellig fra senter til senter. På mitt senter er det i hvert fall ingen som har blitt bekreftet smittet. Det er ekstremt strenge regler - man må vaske hender før trening, man må ha med håndkle, alt av maskiner har blitt flyttet på for å bidra til å øke avstand og absolutt ALT av utstyr skal renses godt etter bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Del Skrevet 12. august 2020 På mitt senter er det få som trener. På søndag var jeg helt alene i den ene etasjen. Så har følt det har gått fint, men jeg har gått hjem og dusjet. Anonymkode: bf793...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Del Skrevet 12. august 2020 Jeg trener på et SATS senter i Oslo. Det begynner å bli mange der nå. Jeg har pleid å trene etter jobb, men jeg vil fremover forsøke å trene enten tidlig på morgenen eller senere på ettermiddag/ kveld, og håper da det er færre folk. Ellers er jeg nøye med håndvask/ spriting. Men jeg tror ikke jeg ville gjort det hvis jeg bodde med/ hadde regelmessig kontakt med noen personer som var i risikogruppe. Anonymkode: 36ca7...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Del Skrevet 12. august 2020 Mitt senter er ganske romslig, så føler det er lett å holde avstand. Løper fortsatt mye ute og prøver å gå på senteret når det er lite folk. Trener på SATS og de har app som viser hvor mange besøkende de har og hvor mange de forventer. Anonymkode: ba8ca...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Del Skrevet 12. august 2020 Jeg trener på treningssenteret. Men passer på å ikke bruke cardiomaskiner hvor du må sitte. Fikk skrekken da en jente som trente før meg på en romaskin etterlot seg en veldig våt flekk på setet. Vet ikke om det var svette el fittesaft. Men begge er like smittsomt. Anonymkode: 0369e...ec0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Del Skrevet 12. august 2020 Jeg har meldt meg ut. Har nok utstyr hjemme for det jeg bruker for tiden, og det er fremdeles varmt ute for kardio. Vurderer heller å melde meg inn til vinteren igjen. Anonymkode: 54308...5be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessic_a Skrevet 12. august 2020 #11 Del Skrevet 12. august 2020 Trent på senteret siden det åpnet. Bruker mye tid på spriting og vasking før og etter økt. Både på apparater og hender. Også holder jeg god avstand og sørger for å trene tidligst mulig så jeg slipper folk. Ingen er så langt registrert smittet på mitt senter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 12. august 2020 #12 Del Skrevet 12. august 2020 Treningssenteret vårt har strenge regler, så det føler jeg er ganske trygt. Allerede ved hovedinngangen må alle sprite hender. Inne i fellestimene så er det oppmerkede soner som vi skal stå. Ute i frisalene så står det flere bord med mange sprayflasker med antibac/rensemiddel og store ruller med tørkepapir. Det står skilt over alt at man MÅ tørke av alle flater umiddelbart etter bruk. Selv tørker jeg av både før og etter for å være sikker. Tredemøllene og syklene har avstengte soner slik at man får opprettholdt avstanden som anbefales. I garderobene så er det krav om vask etter bruk både inni skap og rundt håndtak/lås. Jeg tar aldri i dørhåndtak uten papir. Så ja, jeg trener der nå og er ikke redd for å bli smittet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Del Skrevet 12. august 2020 Jeg trener som normalt. Behandler bare alle overflater som om de med sikkerhet var smittet. Vasker grundig ned alt jeg er i kontakt med, både før og etter, med såpevann og sprit. I tillegg legger jeg papir rundt alt av stenger og håndtak når jeg skal bruke dem. Vasker selvsagt hendene grundig med såpevann mellom hver gang jeg bytter apparat, spriter dem inn med jevne mellomrom, og unngår under hele økten å ta meg i ansiktet. Ta det på alvor, så har du mye større sjanse til å slippe unna. Anonymkode: 9bfa2...8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #14 Del Skrevet 12. august 2020 Spytt fra slimhinne smitter. Men smitter svette egentlig??? Anonymkode: f6790...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #15 Del Skrevet 12. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spytt fra slimhinne smitter. Men smitter svette egentlig??? Anonymkode: f6790...2e1 Nei. Anonymkode: ba8ca...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #16 Del Skrevet 12. august 2020 Har ikke trent på treningssenter siden slutten av februar, kommer ikke til å returnere nå når smitten akkurat har startet å stige igjen. Anonymkode: 98e0c...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #17 Del Skrevet 12. august 2020 Har trent på SATS (Oslo) siden midten av juni. Føler meg trygg. Ser ut som folk og betjening er flinke til å holde avstand og desinfisere ustyret etter bruk. Får ikke håpe at treningsstudioene må stenge igjen til høsten. Å trene hjemme er nitrist. Anonymkode: c7ac6...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 7. september 2020 #18 Del Skrevet 7. september 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ufattelig mye bedre (og billigere!) å trene utendørs i frisk luft. At det er billigere kan ingen ta fra deg, men hvorvidt det er bedre er jo avhengig av hva du skal trene. Jeg trener på gym i hvert fall 4-5 ganger i uka og føler det er helt greit så lenge man tar sine forhåndsregler. Er situasjonsbetinget, hadde kanskje ikke synes det var ok hvis jeg bodde i Sarpsborg/Fredrikstad akkurat nå.. Endret 7. september 2020 av LeneXCII Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #19 Del Skrevet 7. september 2020 På 10.8.2020 den 19.22, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke trent på treningssenter siden mars. Kunne tenke meg å komme igang igjen, samtidig som jeg er redd for å bli smittet av covid-19. Er det store sjangser for det på en treningstime som feks step? Og 1 m avstand? Og hva med vannaerobic? Anonymkode: 98ed5...aa7 Hvorfor graver du deg ikke bare ned? Tenk og bli smittet🥴😱 Hysteriker. Anonymkode: 01ce4...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #20 Del Skrevet 8. september 2020 https://www.nrk.no/norge/forskere_-_-ikke-okt-smitte-i-treningssentre-1.15068580 Anonymkode: a169f...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå