Gå til innhold

Lyge om trening og kosthold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg blitt veldig stor fan av Gine Margrethe sin insta og vlogg - jeg elsker stilen, humoren og antrekkene. Likevel er det en ting som forstyrrer meg veldig, hun gir så sterkt uttrykk for at hun ikke trener og spiser masse godis og boller, likevel har hun en mer enn definert six pack på de siste postene sine på insta. 

Det gir virkelig ikke mening, og hun sier jo at hun tar akupunktur for å få mensen. Mensen minster man jo når man er for tynn og hun er jo veldig slank. Merker at jeg blir veldig skeptisk, er også slank, men legger jo såklart på meg om jeg bare spiser boller og godis. Mer og mer jo eldre jeg blir. Hva tror dere? Lyger hun om at hun ikke trener og hva hun spiser, eller finnes det mennesker som kan bikke 30 og likevel holde vekten (OG ha six pack) selv om de ikke trener og spiser masse usunt? 

Anonymkode: e9e66...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge hun ikke spiser flere kalorier enn hun forbrenner kan hun være tynn. Enten så spiser hun lite «vanlig» mat eller så har hun høy forbrenning (mest sannsynlig en blanding) hvis hun snakker sant. Spiser man mindre enn man forbrenner har det ikke så mye å si hva man spiser egentlig hvis målet kun er holde seg tynn. Det er selvfølgelig ikke sunt å spise for mye boller og godteri for kroppen.

Alle kan få synlig six pack så lenge fettprosenten på magen er lav nok.

Anonymkode: c38f1...92c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er svært uvanlig (og vanskelig) for jenter å få six pack, selv med mye trening, da de ofte må ned i en fettprosent som gjør at de kategoriseres som undervektig og kan da blant annet miste menstruasjon. 
Kikket på instagrammen du nevnte- og hun har da ikke six pack i det hele tatt, hun har bare veldig flat mage fordi hun ser svært, svært tynn ut. Kjenner andre som stort sett spiser veldig lite, og når de gjør det er det kanskje snop/kjeks/dessert osv. Jeg synes ikke det ser ut som om hun du nevner trener i det hele tatt, hun ser bare ut som hun spiser lite. 😛 

Anonymkode: 7aa81...63d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvem dama er, men om du spiser en vanlig hvetebolle av typen 8-i-en-pose (Møllerens, feks) så veier de normalt rundt 50 gram / 161 kcal. Dersom du spiser en bolle til hver av dagens 4 måltider og 50 gram smågodt på toppen, så har du spist 800-900 kcal eller halvparten av dagsbehovet til en kvinne på 60 kg som ikke trener. Hvis det er alt du lever på så blir du selvfølgelig skikkelig tynn - selv om du ikke akkurat er sunn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har mye testosteron og spiser mye protein? (Vet ikke hvem det er)

Anonymkode: fd69a...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke mange mageøvelsene til når man er så tynn som henne. Ser ut som hun har litt muskler i magen, ja. Ante ikke hvem hun var, ble barnslig nysgjerrig. 

Anonymkode: e8f78...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at hun så mager ut på noen av bildene. Så ikke trent ut, men mager. 

Anonymkode: 437f6...d5b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 20 årene levde jeg på junk, trente ikke, og var slank, stram og så godt trent ut. Det vil si at jeg kun spiste for eksempel en pakke boller utpå ettermiddagen en gang, ikke i tillegg til andre måltid slik de som syntes dette var "urettferdig" gjorde. 

Men kan trygt si at 30-årene krever en helt annen innsats, og at jeg ikke har sett en hvetebolle på 10 år nå 😂

Anonymkode: a0415...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at hun så mager ut på noen av bildene. Så ikke trent ut, men mager. 

Anonymkode: 437f6...d5b

Enig. Hun ser dessuten tynnere ut enn hun var før. 

Anonymkode: 8dd6f...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært inne på insta`en og sett for første gang og det ser veldig kjedelig ut. Typiske poseringer med barbiedollkropp og litt trutmunn. Det ser ikke morsomt ut og jeg får ikke lyst til å bli sånn. Hva er meningen med å selge en slik overfladisk livsstil? :( 

Anonymkode: c576a...f2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En instagrammer som LYVER??? Sjokkert og dån

Anonymkode: 4c9c8...81c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! Ja, det kan se ut som hun er blitt mye tynnere, men hun har alltid vært tynn. Det er smålig av meg å ta opp en sånn diskusjon, men jeg syns hun veldig ofte gir uttrykk for at hun "elsker mat" og "spiser boller og godteri hver dag", nesten litt sånn overdrevet. Så ser jeg på meg selv som også spiser mye av hva jeg vil, og jeg er helt normal. Skulle gjerne vært like tynn som henne. Blir nysgjerrig på om det er mulig.. Som mange av dere sier må jo boller gjerne erstatte annen vanlig mat da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her! Ja, det kan se ut som hun er blitt mye tynnere, men hun har alltid vært tynn. Det er smålig av meg å ta opp en sånn diskusjon, men jeg syns hun veldig ofte gir uttrykk for at hun "elsker mat" og "spiser boller og godteri hver dag", nesten litt sånn overdrevet. Så ser jeg på meg selv som også spiser mye av hva jeg vil, og jeg er helt normal. Skulle gjerne vært like tynn som henne. Blir nysgjerrig på om det er mulig.. Som mange av dere sier må jo boller gjerne erstatte annen vanlig mat da... 

Trodde selv jeg hev innpå med mat og spiste «hva jeg ville», veide lite og trodde det var høy metabolisme.. viste seg da jeg telte over kcal og så antall måltid at jeg spiste svært lite totalt; om jeg kom opp i 1800 på en dag var jeg stappmett til langt utpå dagen neste dag igjen.. kanskje kaffe og en frukt til frokost. Du skjønner tegningen. Svært tynne mennesker innbiller seg at de spiser mer enn de gjør, og ofte omvendt «jeg spiser så lite men går ikke ned i vekt» det «lille» er ofte mer enn en liten person spiser ila en dag».

Det er for øvrig ingen verdens ting å trakte etter den vekten der. Jeg frøs hele tiden, og følte meg lett forkjølet osv. Nå veier jeg mer, men er mye nærmere en six pack enn jeg var da; men er sterk og føler meg klar i hodet (mye jevnere blodsukker og energi til det jeg faktisk vil). 

Anonymkode: 7aa81...63d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tillebom

Ja, kanskje det er sånn at veldig tynne mennesker blir fort mett og da tror de at de spiser veldig mye. Syns innholdet hennes er veldig bra! 

Endret av tillebom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var veldig tynn og mager.

Hun har 6-pack pga lav fettprosent.

Tror virkelig ikke at hun stapper seg med junkfood og godteri. Man kan godt spise godteri hver dag uten å legge på seg. Spiser man en knekk mørk sjokolade hver dag så er det ikle det man legger på seg av. Ei heller en bolle hvis man spiser det istedenfor middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også mager og jeg lyver om det samme. Det er på en måte et forsvar mot spekulasjon og baksnakking. Jeg sliter, er klar over det selv, og jeg gidder ikke å høre på alt andre har å si om kroppen min. Det holder at helevesenet mener noe om saken.

Anonymkode: e46ca...0e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har ikke six pack, men en definert mage. Det har jeg også, til tross for at jeg ikke har trent magemusklene mine det siste året. For min del er det kun gener. Jeg har lite fett akkurat rundt midjen. 

Anonymkode: edda7...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten legge til at enkelte har en veldig aktiv hverdag og holder seg slanke på den måten. Vet ikke om dette gjelder Gine Margrethe.

Anonymkode: edda7...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lurt litt på det samme. Hun er mye tynnere nå enn det hun var før: https://www.klikk.no/mote/detnye/shopping/ett-plagg---tre-uttrykk-2759525

Anonymkode: ff3db...91f

Oj, der var hun jo superflott!! Mye finere enn på Insta! 

Anonymkode: e8f78...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...