AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Er jeg som sier jeg sliter med adrenalin av og til. En del av problemet er at jeg tar inn andres problemer. Jeg føler på meg når andre gjør noe uforsvarlig eller ulovlig eller uansvarlig. Det er ikke mitt problem! Og så tenker jeg på alle barn og dyr som lever med voldelige foreldre og eiere! Jeg tenker på de fattige i andre land som får sykdommer og sulter og aldri får hjelp. Hvordan bli kaldere? Dette kommer i perioder. Skulle ønske jeg egentlig kunne være litt mer egoistisk og bare se min egen verden. Men det er nettopp slike som ofte er problemet her i verden, de tenker bare på seg selv.... så jeg vil liksom ikke bli slik heller. Men jeg gjør ikke annet enn å lide pga dette. Det er så mye mer jeg tenker på. Anonymkode: 14cae...b21 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Vil du egentlig bli en kaldere person? Vil du ha en kaldere og mer kynisk verden? Du er høysensitiv. Lær deg helle leve med det. Verden blir og et mye bedre sted for oss alle da. ❤️ Jeg tar og mye inn fra andre og er mulig og det som kalles høysensitiv. Anonymkode: 41041...b70 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Men det løser Inge problem å bli kaldere som person Anonymkode: 41041...b70
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Du kan bruke din egenskap til å hjelpe til i organisasjoner eller gjøre noe bra i lokal miljøet der du bor, for de rundt deg. Anonymkode: 41041...b70
Ville91 Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jeg som sier jeg sliter med adrenalin av og til. En del av problemet er at jeg tar inn andres problemer. Jeg føler på meg når andre gjør noe uforsvarlig eller ulovlig eller uansvarlig. Det er ikke mitt problem! Og så tenker jeg på alle barn og dyr som lever med voldelige foreldre og eiere! Jeg tenker på de fattige i andre land som får sykdommer og sulter og aldri får hjelp. Hvordan bli kaldere? Dette kommer i perioder. Skulle ønske jeg egentlig kunne være litt mer egoistisk og bare se min egen verden. Men det er nettopp slike som ofte er problemet her i verden, de tenker bare på seg selv.... så jeg vil liksom ikke bli slik heller. Men jeg gjør ikke annet enn å lide pga dette. Det er så mye mer jeg tenker på. Anonymkode: 14cae...b21 Jeg vet ikke hva man kan gjøre mot dette, vil bare si at jeg og har det sånn ❤️ Forferdelig tungt innimellom.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 Takk for svarene foreløpig. Til dere som spør om jeg vil bli kaldere, på en måte ja! Men hvis dere leser innlegget så ser dere at jeg ser på egoister som et problem. De som bare ser egne behov og kaster alt de ikke vil ha og ikke engang spør om noen vil ha det. De som bare tenker på eget velvære. Jeg vil ikke bli slik fordi jeg ser ned på det. Men jeg lider jo bare når jeg har det sånn som jeg har det. Jeg får angst hele tiden jeg er ferdig med noe. Nå har jeg vasket hjemmet, men hva skal man liksom finne på da? Jeg blir sittende alene med tankene. Jeg går og går tur, men når jeg ferdig med turen så gruer jeg meg på å hjem igjen fordi jeg blir sittende med tankene. Å være sammen med andre hjelper heller ikke alltid da jeg bare får mer å gruble på og føle på etterpå. Folk skal alltid mene noe om andre og ting. Folk skal gjøre ting og jeg liker ikke forskjellsbehandlingen, hvor mye enkelte kan herje frem som dem vil mens andre blir straffet for den minste ting. Jeg tenker sånn på alle barna som har voldelige foreldre, som blir misbrukt. Jeg tenker på alle dyrene som ikke har det bra. Søsteren min har fått fugler og de får meg til å tenke på de stakkars fuglene rundt om i bur som står helt alene og forlatt. Samme med mus, alle slike dyr som lever innestengt i et bur. Og alle slemme folk som gir musa si til katten eller kaster den i do. Samme med fisk. Alle som ligger med sykdommer. Har nesten dårlig samvittighet for å ha det bra. Jeg har en kropp som kan bevege seg. Jeg er sjelden syk, verste jeg opplever er en forkjølelse av og til, ikke engang hvert år. Jeg har familie som stiller opp for meg. Nå har jeg også stilt opp for andre og jobbet på deres jobb for at foreldre skal ha mer tid til barna sine. For en lønn som ikke er til å overleve av, men jeg har oppsparte midler og får masse fine avtaler av det da. Jeg får i tillegg litt lønn. Men likevel føler jeg ikke jeg er bra nok. Jeg får vondt av vennene mine som drikker seg fulle på fest, fordi jeg selv hadde det mye vondt pga alkohol før. Nå er jeg avholds. Men jeg får også angst av å måtte forklare hvorfor jeg ikke drikker. «Er allergisk» er ikke bra nok. Folk tenker at det må være noe feil med meg siden jeg ikke tør drikke. Jeg sykeliggjør alt ved meg selv. Jeg har mistet kontrollen i sinne det siste året. Jeg se hvor galt det kan gå. Har ikke skadet dyr eller mennesker. Nå har jeg fått diagnose ADHD, så medisiner har hjulpet på humøret og tankekjøret men måtte kutte ut en uke pga de sluttet å virke etter noen mnd. Nå skal jeg starte opp igjen snart i håp om ar jeg har bygget opp igjen toleranse. Jeg kastet forresten katten min i veggen en gang jeg var barn. Den ble ikke skadet, men redd meg. Selvfølgelig pga et slik utbrudd og den irriterert meg for noe. Den er død nå (overkjørt av bil) for mange år siden. Men jeg er redd meg selv pga mye. Foreldrene mine merket ingenting eller ville ikke se det, men jeg synes noen ganger det er flaks at jeg ikke har skadet noe eller noen før... Anonymkode: 14cae...b21
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 Jeg er livredd for å ikke være til nytte for andre men så føler jeg også andre ofte er utakknemlige. Anonymkode: 14cae...b21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå