AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #41 Skrevet 10. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, mye av smitten har kommet fra grønne land. Så godt som alle smittetilfellene på sånne fester er sporet tilbake til utlandsturer. Så hadde ikke myndighetene åpnet grensene hadde ikke festene ført til smittespredning. Anonymkode: 65473...060 Du skriver det selv. Ingen festing, ingen smittespredning. Så kunne vi reist som vanlig. Men neida, noen MÅ bryte smittevernsreglene, og hindre at vi som liker å reise kan leve som normalt. Anonymkode: 5b422...5a4 1
Gjest AineAvive Skrevet 10. august 2020 #42 Skrevet 10. august 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler at alt det vi gjorde er bortkastet.. Var så godt å se at sykehuset var tomt for korona pasienter, at operasjonsprogrammet igjen ble fylt opp. Vi kunne ikke dra på hytta i våres, russen mistet feiringen, 17 mai uten tog. Så kom sommerferien, åpner grenser og hva skjer? Er jo dette mange av oss fryktet. Kunne de ikke bare åpne for de med familie i andre land? En må vel strengt tatt ikke på charter reiser nå? Anonymkode: 9881e...2d9 Når skal man kunne dra på "charter" igjen da? (til opplysning reiser nok flere til utlandet med rutefly nå, også til sørlige strøk). Pandemien kan jo vare i mange, lange år. Ikke alle har hytte, bryr seg om alt stresset på 17. mai eller russen (som faktisk festet enda lenger i år enn de gjør normalt, det tok jo aldri slutt! Og jeg er mamma til ungdommer som reagerte negativt på dette). Skal smittefestene og rølpefylla ta slutt snart? Jeg har innsett at vi er så forskjellige her i landet at vi ikke vil bli enige. "Og det er greit", har jeg lyst til å slenge på. Men merker at det ikke er greit denne gangen og jeg kommer aldri til å se på "folket" som før denne pandemien. Det gjelder sikkert også mange av mine "motstandere", selv når jeg står med et bein i hver leir.
Fremhevede innlegg