AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Føler at alt det vi gjorde er bortkastet.. Var så godt å se at sykehuset var tomt for korona pasienter, at operasjonsprogrammet igjen ble fylt opp. Vi kunne ikke dra på hytta i våres, russen mistet feiringen, 17 mai uten tog. Så kom sommerferien, åpner grenser og hva skjer? Er jo dette mange av oss fryktet. Kunne de ikke bare åpne for de med familie i andre land? En må vel strengt tatt ikke på charter reiser nå? Anonymkode: 9881e...2d9 6
Hatsumomo Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler at alt det vi gjorde er bortkastet.. Var så godt å se at sykehuset var tomt for korona pasienter, at operasjonsprogrammet igjen ble fylt opp. Vi kunne ikke dra på hytta i våres, russen mistet feiringen, 17 mai uten tog. Så kom sommerferien, åpner grenser og hva skjer? Er jo dette mange av oss fryktet. Kunne de ikke bare åpne for de med familie i andre land? En må vel strengt tatt ikke på charter reiser nå? Anonymkode: 9881e...2d9 Sykehusene var aldri tomme, de lå vel 3-4 stk der før det blusset opp igjen. Russen mistet ikke festingen, de tok den igjen i juni. Hytta fikk alle dra på igjen etter påskeferien. Forøvrig enig i at man kunne fint feriert i Norge i år og latt være å reiste til utlandet. Siden viruset er kommet for å bli, vi må vente på vaksine, så må vi forvente oppblussing nå og da frem til vaksinen kommer, nedstengt eller ei. Det er harde kalde fakta alle må forholde seg til. Endret 9. august 2020 av Hatsumomo 11
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, Hatsumomo skrev: Sykehusene var aldri tomme, de lå vel 3-4 stk der før det blusset opp igjen. Russen mistet ikke festingen, de tok den igjen i juni. Hytta fikk alle dra på igjen etter påskeferien. Forøvrig enig i at man kunne fint feriert i Norge i år og latt være å reiste til utlandet. Siden viruset er kommet for å bli, vi må vente på vaksine, så må vi forvente oppblussing nå og da frem til vaksinen kommer, nedstengt eller ei. Det er harde kalde fakta alle må forholde seg til. Sykehuset jeg jobber ved i vestre viken har vært tom for korona pasienter en god stund. Er ikke optimist når det gjelder vaksine dessverre. Anonymkode: 9881e...2d9 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Helt enig med deg. Jeg var imot nedstengning av skolen helt fra starten pga enorme sosiale og økonomiske konsekvenser. Og at de åpnet for utenlandsreiser for alle og fylla til langt på natt foran breddeidretten🤯 Når de først har gjort som de gjorde i mars, så synes jeg det er et hån mot alle de som mistet jobben sin at de åpnet for charterturisme i fellesferien. Alle skjønner jo at det måtte bli en oppblomstring igjen da. Anonymkode: 3c270...8cd 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Problemet er ikke ansvarlige reiser til grønne land. Ingen større smittespredning eller dødsfall etter dette. Ingen utbrudd etter flytur. Problemet er store selskap som henter inn billig arbeidskraft og bryter karantenereglene, for så å sende alle hjem til samtlige fylker i Norge uten å orientere. Og deretter ungdommer på fest som kliner og deler flasker. Anonymkode: 5b422...5a4 6
Hatsumomo Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sykehuset jeg jobber ved i vestre viken har vært tom for korona pasienter en god stund. Er ikke optimist når det gjelder vaksine dessverre. Anonymkode: 9881e...2d9 Ok, tenkte mer i retning av sykehusene generelt siden du ikke nevnte et spesifikk sykehus. Men hvorfor ikke optimist ang vaksine? En hel verden jobber jo med å få den på plass så fort som mulig, det vil tilsi at det burde være gode muligheter for en vaksine innen 1 år. At andre folk snakker om at det kan være årevis unna, eller 2-3 år, altså folk får da bare synse i vei, men det er ingenting som ikke tilsier at man er nærmere en vaksine enn man tror når all verdens forskere og ledere jobber mot dette. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet er ikke ansvarlige reiser til grønne land. Ingen større smittespredning eller dødsfall etter dette. Ingen utbrudd etter flytur. Problemet er store selskap som henter inn billig arbeidskraft og bryter karantenereglene, for så å sende alle hjem til samtlige fylker i Norge uten å orientere. Og deretter ungdommer på fest som kliner og deler flasker. Anonymkode: 5b422...5a4 Og flere i disse seĺskapene har kanskje vært i ett annet land i ferien? Smitte kommer også fra grønne land, er en grunn til at vi sykehusansatte må testes etter å ha vært i ett grønt land. Anonymkode: 9881e...2d9 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er ikke ansvarlige reiser til grønne land. Ingen større smittespredning eller dødsfall etter dette. Ingen utbrudd etter flytur. Problemet er store selskap som henter inn billig arbeidskraft og bryter karantenereglene, for så å sende alle hjem til samtlige fylker i Norge uten å orientere. Og deretter ungdommer på fest som kliner og deler flasker. Anonymkode: 5b422...5a4 Det har da vitterlig vært folk som har vært på ferie i grønne land som også har tatt med smitte hjem. Anonymkode: 9e7a7...d55 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, Hatsumomo skrev: Ok, tenkte mer i retning av sykehusene generelt siden du ikke nevnte et spesifikk sykehus. Men hvorfor ikke optimist ang vaksine? En hel verden jobber jo med å få den på plass så fort som mulig, det vil tilsi at det burde være gode muligheter for en vaksine innen 1 år. At andre folk snakker om at det kan være årevis unna, eller 2-3 år, altså folk får da bare synse i vei, men det er ingenting som ikke tilsier at man er nærmere en vaksine enn man tror når all verdens forskere og ledere jobber mot dette. Håper du har rett. Anonymkode: 9881e...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og flere i disse seĺskapene har kanskje vært i ett annet land i ferien? Smitte kommer også fra grønne land, er en grunn til at vi sykehusansatte må testes etter å ha vært i ett grønt land. Anonymkode: 9881e...2d9 Da er problemet at man drar på ulovlig fest. Hadde alle holdt reglene ville ikke smitten spredd seg. Verken den som allerede finnes i Norge, den som kommer fra andre regelbrudd, eller den som kommer fra grønne land. Anonymkode: 5b422...5a4 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Noe av hensikten med "dugnaden" var vel å kjøpe seg litt tid, forberede sykehusene på et innrykk som foreløpig ikke har kommet. Det var jo ikke akkurat stappfullt av koronapasienter i mars heller. Jeg har mistenkt en stund at myndighetene innerst inne har sett behovet for en noe større spredning og noe mer immunitet enn vi har hatt. Noe de aldri ville gått ut med offentlig, og jeg tenker ikke helt svenske tilstander. Men smitten er jo på vei nedover der, og oppover her. Jeg tenker de jobber med å justere seg for å finne den rette balansen vi kan leve med på sikt. Når de åpnet for land med smittespredning opp til 20 pr 100 000 siste uker, så må man regne med at vi fint kan leve med det her også uten at belastningen på helsevesenet er for stor. Og vi har fortsatt et stykke igjen til det nivået. Utfordringen blir da å flate det ut igjen når man kommer til den grensen. Vi må finne en måte å klare dette på, siden vi kan måtte leve med viruset i flere år. Anonymkode: d6f5a...8ae 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Oppsiktsvekkende at det er våre barn som IGJEN må bli ofret. Mens folk få fortsette å dra på fylla (så lenge det er før kl. 24) og styre rundt, så er vi fornøyde? Fy faen for en svak ledelse i kommunen. All alkoholskjenking burde vært stanset umiddelbart, hele døgnet. Alt av kinoer og andre ansamlingssteder burde stenges. I stedet velger de å ramme barna. For en gjeng med ufattelige tafatte og veike politikere. Anonymkode: 2ae68...b03 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har da vitterlig vært folk som har vært på ferie i grønne land som også har tatt med smitte hjem. Anonymkode: 9e7a7...d55 All smitte fra disse er sporet og stoppet. Det er regelbruddene som har ført til ukontrollert spredning. Relgebrudd 1) brudd på karanteneregler på ansatte fra Filippinene. Regelbrudd 2) sende alle hjem til respektive fylker. Regelbrudd 3) folk drar på ulovlige fester. Og så drar foreldrene til en av disse festdeltakerne på jobb som lege på et av Norges største sykehus. Anonymkode: 5b422...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oppsiktsvekkende at det er våre barn som IGJEN må bli ofret. Mens folk få fortsette å dra på fylla (så lenge det er før kl. 24) og styre rundt, så er vi fornøyde? Fy faen for en svak ledelse i kommunen. All alkoholskjenking burde vært stanset umiddelbart, hele døgnet. Alt av kinoer og andre ansamlingssteder burde stenges. I stedet velger de å ramme barna. For en gjeng med ufattelige tafatte og veike politikere. Anonymkode: 2ae68...b03 Glemte å si at dette gjelder den lokale nedstengningen av barnehage og SFO i Indre Østfold Kommune. Anonymkode: 2ae68...b03 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oppsiktsvekkende at det er våre barn som IGJEN må bli ofret. Mens folk få fortsette å dra på fylla (så lenge det er før kl. 24) og styre rundt, så er vi fornøyde? Fy faen for en svak ledelse i kommunen. All alkoholskjenking burde vært stanset umiddelbart, hele døgnet. Alt av kinoer og andre ansamlingssteder burde stenges. I stedet velger de å ramme barna. For en gjeng med ufattelige tafatte og veike politikere. Anonymkode: 2ae68...b03 Ja helt utrolig. Leste på nett i går at 600 barn slet med senskader etter korona. Anonymkode: 9881e...2d9
missLynch Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 Nå er jeg muligens over snittet pessimistisk, men mistenker at vi er tilbake der vi var i mars i løpet av høsten (minus stengte skoler og barnehager). Dugnad funker som kjent best når ALLE bidrar. Det inkluderer øltørste Oslo vest- ungdommer og Syden-avhengige. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 Jeg og blir sint over at man gjør samme tabbe som i mars. Først var det vinterferie og når er det jævla fellesferien som leder til helvete. Dette kunne forutsagt og holdt det strammere gjennom fellesferien. Jeg føler ikke at dugnaden var bortkastet siden Sveriges nesten 6000 dødsfall, vitner om at vi nok har spart 3000 liv. Men jeg er møkk lei av folk som er uforsiktige nå og håper man stenger grenser og bøtelegger f.eks festløver i Bærum om de fester. Anonymkode: a2a5e...530 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg og blir sint over at man gjør samme tabbe som i mars. Først var det vinterferie og når er det jævla fellesferien som leder til helvete. Dette kunne forutsagt og holdt det strammere gjennom fellesferien. Jeg føler ikke at dugnaden var bortkastet siden Sveriges nesten 6000 dødsfall, vitner om at vi nok har spart 3000 liv. Men jeg er møkk lei av folk som er uforsiktige nå og håper man stenger grenser og bøtelegger f.eks festløver i Bærum om de fester. Anonymkode: a2a5e...530 Bare i Bærum? Er ikke i Bærum det øker mest nå, men det kan fort snu. Anonymkode: 9881e...2d9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og blir sint over at man gjør samme tabbe som i mars. Først var det vinterferie og når er det jævla fellesferien som leder til helvete. Dette kunne forutsagt og holdt det strammere gjennom fellesferien. Jeg føler ikke at dugnaden var bortkastet siden Sveriges nesten 6000 dødsfall, vitner om at vi nok har spart 3000 liv. Men jeg er møkk lei av folk som er uforsiktige nå og håper man stenger grenser og bøtelegger f.eks festløver i Bærum om de fester. Anonymkode: a2a5e...530 Livene spart må veies opp mot kostnaden av å stenge. 100 000 vis av nordmenn har mistet jobb og hjem grunnet nedsteningen, og når vi åpner igjen viser det seg at det har vært helt bortkastet. Feriefolket har ødelagt alt. Anonymkode: 95631...33c 2
Leamur Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Livene spart må veies opp mot kostnaden av å stenge. 100 000 vis av nordmenn har mistet jobb og hjem grunnet nedsteningen, og når vi åpner igjen viser det seg at det har vært helt bortkastet. Feriefolket har ødelagt alt. Anonymkode: 95631...33c Og festfolket... 1
Anbefalte innlegg