Gå til innhold

Hvordan er det å ta buss med farte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har sosial angst og det gjør meg nervøs for å blant annet ta kollektivtransport. Da hjelper det at jeg vet så mye som mulig av hvordan alt vil foregå på forhånd. (Skjønner hvis dette høres helt tullete ut for dere). Har bestilt månedskort med farte, og da lurer jeg på hva jeg skal gjøre når jeg går på bussen? Kan jeg bare gå rett på eller må jeg vise billett? Stopper den automatisk ved alle stopp, eller må man trykke på en sånn knapp for å gå av? Noe annet jeg burde vite om?

Anonymkode: 32fee...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå går man på bak. Du må trykke på stoppknapp. Vanligvis scanner man kortet fremme hos sjåføren, ikke nå i disse tider.

Anonymkode: 1a746...d2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, HunSomSaDetRettUt skrev:

Bedre med fart enn uten?

TS, fiks titttel

😳🙄 Farte.no 

Anonymkode: 1c800...084

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå går man på bak. Du må trykke på stoppknapp. Vanligvis scanner man kortet fremme hos sjåføren, ikke nå i disse tider.

Takk for svar 🙂 Er det en skjerm hvor det står hva neste stopp er, eller må man vite det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg har de åpnet opp og man betaler på vanlig vis. Inngang foran. Man betaler sin billett via mobil-app, eller med kort hos sjåføren. Ikke pengehåndtering. Sniking er jo egentlig ikke lov uansett virus eller ei. ;) 

Anonymkode: 067dc...52b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 🙂 Er det en skjerm hvor det står hva neste stopp er, eller må man vite det selv?

Skjerm er i bussene,  pleier som regel å funke greit. Hvis den ikke funker og du er usikker så har du alltid google maps til å se på kartet😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du usikker så spør sjåføren. Bussen stopper ikke automatisk enten du skal på eller av. 

Du må enten gå inn foran eller bak. Det avhenger av om det busselskapet har åpnet fordøren. De tar ikke penger, og noen busser tar ikke bankkort. Bruk app. 

Anonymkode: dbdda...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2020 at 4:51 PM, AnonymBruker said:

Er du usikker så spør sjåføren. Bussen stopper ikke automatisk enten du skal på eller av. 

Du må enten gå inn foran eller bak. Det avhenger av om det busselskapet har åpnet fordøren. De tar ikke penger, og noen busser tar ikke bankkort. Bruk app. 

Anonymkode: dbdda...1c5

Nå vet jeg ikke hvordan det er i andre byer, men i trondheim er det ikke mulig å spørre sjåføren. Det er sperret av.

Anonymkode: deee9...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2020 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Går på bak? Ikke scannet kortet. Du har jo 0 peiling

Anonymkode: 577fd...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det skjerm som viser navnet på neste stopp, og i tillegg blir det opplyst over høyttaler. De sier f.eks «Neste stopp XXX, deretter YYY». Hvis du skal av på stopp XXX trykker du på knappen, og bussen stopper. Hvis ingen har trykket på knappen kjører bussen forbi stoppet hvis det ikke står noen der som skal på.

Hvis de ikke har endret noe den siste uka bruker man inngangen bak/på midten og betaler med Vipps hvis msn ikke har månedskort.

Anonymkode: a3f5e...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går på bak? Ikke scannet kortet. Du har jo 0 peiling

I Bergen er det slik.

Anonymkode: 2d9b2...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vesentlig informasjon er hvilken by/sted dette gjelder. Er forskjellig fra sted til sted!

Anonymkode: 93de2...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Bergen er det slik.

Anonymkode: 2d9b2...e7a

Farte tilhører Telemark 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...