Gå til innhold

Babycodex - Prøvedagbok

babycodex

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med flott prøveresultat og moro å vite hvilket kjønn som gjemmer seg i magen din ❤️

Det har vært en ære å følge deg i din prøvedagbok, i nedturer og oppturer :klemmer: Kos deg masse videre i svangerskapet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at jeg har fått følge deg her 🥰 så kjekt å høre at det går bedre med formen din, og at alt ser bra ut med lille 💖 Masse lykke til videre i svangerskapet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en jente i magen! 😍 Det er så stas! Kos deg masse fremover med innkjøp, innredning av babyrom og med tiden: de herlige sparkene! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med deg? Formen på vei oppover igjen? 😊

Fikk du forresten svar på om de kategoriserte deg som hyperemesis? 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (På 22.1.2021 den 12.04):

Hvordan går det med deg? Formen på vei oppover igjen? 😊

Fikk du forresten svar på om de kategoriserte deg som hyperemesis? 🤔

Hei ❤️ Jeg har hypermesis ja og kaster enda opp mange ganger for dagen, med konstant, intens kvalme. Medisinene fungerer ikke så godt lengre, men vi prøver noen nye. Jeg er ganske sliten. Men føler at den verste perioden var i julen, så det er jo noe. Håper dere andre har det bra. Klem

Endret av babycodex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei.

Jeg er i svangerskapsuke 18. Har i kveld fått noen voldsomme smerter i mellomgulvet eller ribbeinsbuen under brystene. Det startet veldig plutselig og sterkt, men har nå blitt mer konstant sting og tungpustenhet. Siden jeg har vært sengeliggende siden slutten av november, tarmsystemet har sluttet å fungere ordentlig osv. blir jeg ikke så overrasket over nye plager, typisk som følge av lite aktivitet. Men lurer litt på hva dette kan være? Burde jeg ringe legevakten eller kan det rett og slett bare være at livmoren presser andre organer opp til mellomgulvet under utviklingen sin? Magen har jo plutselig blitt stor. Kjenner veldig på det der med at man ikke vil ringe inn for noe unødvendig å være til bry. Men er også litt redd for å sovne med teite bekymringer som; Hva om jeg plutselig har lungeemboli? Faen ☹️

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ringt og fått en sjekk. Det er bedre å ringe en gang for mye!😊 hvordan går det med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lily92 skrev (46 minutter siden):

Jeg ville absolutt ringt og fått en sjekk. Det er bedre å ringe en gang for mye!😊 hvordan går det med deg nå?

Jeg ringte ikke inn og sovnet til slutt. Når jeg våknet i dag var det borte, så tror hypotesen om at morkaken kan ha presset andre organer opp til mellomgulvet, stemmer bra. Det er lett å bli bekymret når man opplever en uvant form for smerte i svangerskapet merker jeg 😂 Har heldigvis jordmortime, ordinær ultralyd og noen blodprøver jeg skal ta på sykehuset i starten av mars, så blir godt å kontrollere litt. En stund siden sist egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir urolig av smerter. :( Godt at det gikk over av seg selv, og at du har kontroller fremover som kan berolige deg. ❤️ Men 18 uker, allerede!? Tiden har jo flydd avsted. 😱 Kjempe spennende med UL snart også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (På 3.3.2021 den 13.05):

Skjønner godt at du blir urolig av smerter. :( Godt at det gikk over av seg selv, og at du har kontroller fremover som kan berolige deg. ❤️ Men 18 uker, allerede!? Tiden har jo flydd avsted. 😱 Kjempe spennende med UL snart også! 

Beklager sent svar, har vært så dårlig form. Ja nå er jeg faktisk akkurat inne i uke 20. Har hatt ordinær UL og alt sto bra til. Definitivt en jente, jf. også nipt testen. Jeg har begynt å gå fast til kiropraktor og privat jordmor for akupunktur. Håper det vil hjelpe på sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, @babycodex, det er så leit å lese om at du er så dårlig 😔 Det er så frustrerende at noe så "normalt" og naturlig skal sette en helt ut av spill. Nå er du halvveis, og jeg håper virkelig du kan få noen fine uker fremover! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...