Gå til innhold

Dagstursekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg skal kjøpe en dagstursekk. Jeg er helt blank på hva jeg bør/må se etter i en dagstursekk. Jeg har vært mye på tur i skog og fjell i oppveksten og i voksen alder, men jeg er sjeldent på dagstur alene, og vi har derfor alltid brukt en av de større fjellsekkene (75-90L) på dagstur/ todagerstur fremfor en mindre sekk hver. 

Jeg har ikke så mange kriterier, siden jeg ikke helt vet hva jeg ser etter. Skal i butikk å se, kjenne og prøve, men blr veldig usentralt så jeg må gjøre litt research på forhånd. 

Hvilken sekk/ merke blr jeg gå for? Hvor mange liter holder for en dagstur, eller todagerstur med overnatting (telt/hengekøye, sovepose, mat, klær osv)? 

Anonymkode: ce449...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad i osprey sine! Har en på 33liter eller noe sånt og den bruker jeg når jeg skal på lang dagstur. Men den er nok akkurat for liten til en overnattingstur med sovepose.

Anonymkode: fe2a7...3e4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har hver vår ospery. De er fantastiske! De har en egen app du kan laste ned for å finne hvilken som passer best for din rygg. Jeg er dame og har 46liters sekk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osprey er det mest komfortable for min rygg og nakke. Er en del plaget med nakkesmerter/hodepine på grunn av stress, og har slitt med mange sekker som gir smerter, fordi de trykker «feil» på skuldre og nakke. 
Osprey er fantastisk. 

Anonymkode: 0c1c4...0a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey er supert! Jeg er lav og alle andre sekker blir for lange i ryggen, men de lager sekker man kan justere i ryggen så jeg får en som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også osprey! Den jeg har er tempest 30 liter. 

Anonymkode: 81985...5bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey! Har Osprey Sirrus 36 l. Superfornøyd. Hva du enn går for,velg en sekk som er konstruert slik at sekken ikke ligger kliss inntil ryggtavla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv flere sekker på ryggen, med vekt oppi. Fordi "alle andre" liker et merke er det ikke sikkert det passer for deg og din rygg eller dine behov. 

Anonymkode: ed655...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.8.2020 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig glad i osprey sine! Har en på 33liter eller noe sånt og den bruker jeg når jeg skal på lang dagstur. Men den er nok akkurat for liten til en overnattingstur med sovepose.

Veldig glad i osprey selv :) kommer i alle størrelser :)

Anonymkode: 26123...ced

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at osprey sine damesekker gjerne bare har noen centimeter mindre mål enn unisex-sekkene, unisex-sekkene er også ofte rimeligere enn damevariantene! ( + noen liter mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at osprey sine damesekker gjerne bare har noen centimeter mindre mål enn unisex-sekkene, unisex-sekkene er også ofte rimeligere enn damevariantene! ( + noen liter mer)

Noen centimeter kan ha en del å si, så det lureste er å prøve på.

Anonymkode: f27be...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...