Gå til innhold

Skjenkestopp etter kl 24


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det kun jeg som leser at uteplasser og barer skal være åpne FREM  til kl 24? Eller skal alt stenges ned igjen fra ikveld? 

 

Anonymkode: fa50e...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skal ikke stenge klokka 24, men de skal slutte å selge alkohol klokken 24

Anonymkode: ed678...5b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er det kun jeg som leser at uteplasser og barer skal være åpne FREM  til kl 24? Eller skal alt stenges ned igjen fra ikveld? 

 

Anonymkode: fa50e...8bc

De kan ikke skjenke alkohol etter klokka 24 hver dag - er det mulig å misforstå?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er bare du ja.

Det er slutt på alkoholservering etter kl 24 i hele landet i en periode fremover.

Jeg ser absolutt fornuften bak dette. Det som imidlertid kommer til å skje er at det blir utbredt med private fester istedet. Det er jo allerede et problem, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

De skal ikke stenge klokka 24, men de skal slutte å selge alkohol klokken 24

Anonymkode: ed678...5b8

Endelig et fornuftig tiltak. Kanskje folk oppdager at det går an å bli sittende og prate sammen etter midnatt uten alkohol også? Kanskje de til og med hadde klart det før? Ikke at jeg tror på nissen...

Anonymkode: 43ed7...edb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke anført som noe unntak om man har skjenket til seg selv. Hjemmet er heller ikke noe unntak fra regelen. Om det er tillatt med skjenking kl 23.55 med inntak til etter midnatt er uklart for meg. Uansett blir klokkeslettet for skjenking vanskelig å dokumentere i hjemmet.

Anonymkode: d5540...2df

Det er ingen skjenking i private hjem. Det er ingen transaksjoner eller bevilning rundt alkoholkonsum i private hjem. For å skjenke noen, må du ha bevilning, og du må også dokumentere det gjennom en salgskvittering. Du vet ikke hva skjenking er.

Anonymkode: 62da9...5ec

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skal ikke stenge klokka 24, men de skal slutte å selge alkohol klokken 24

Anonymkode: ed678...5b8

De fleste vil da også stenge kl.24 tipper jeg. De holder ikke åpent for å selge brus og vann for at du skal sitte og kose deg der.Til det er nok dette for dyrt å drifte uten å få selge alkohol. Så de fleste tipper jeg kommer til å stenge akkurat da også. Tenk for en katastrofe! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!? Dette gjelder jo kun for utesteder. I ditt eget hjem og på private fester med mindre en 20 personer kan du drikke når du vil på døgnet.. Det er for å unngå samlinger av fulle fremmede mennesker som ikke overholder smittevernsreglene

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man kan ikke drikke alkohol etter klokka 24 selv om man har selv hjemme? 

Anonymkode: b3439...2be

Du kan drikke døgnet rundt hjemme! Dette gjelder skjenkesteder som har bevilgning. Barer og restauranter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mlifjeld skrev:

Hallo!? Dette gjelder jo kun for utesteder. I ditt eget hjem og på private fester med mindre en 20 personer kan du drikke når du vil på døgnet.. Det er for å unngå samlinger av fulle fremmede mennesker som ikke overholder smittevernsreglene

Det er et troll. Bare å ignorere.

Anonymkode: 62da9...5ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbudet gjelder all alkoholbruk og skjenking, også i hjemmene. Politiet må drive utstrakt kontroll etter midnatt, også hos privatpersoner.

Anonymkode: d5540...2df

Tull!, forbudet gjelder serveringssteder.

Det står ingenting om private hjem, men man skal fremdeles ikke være mer enn 20 personer på private fester eller sammenkomster.

Anonymkode: f18a8...144

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke anført som noe unntak om man har skjenket til seg selv. Hjemmet er heller ikke noe unntak fra regelen. Om det er tillatt med skjenking kl 23.55 med inntak til etter midnatt er uklart for meg. Uansett blir klokkeslettet for skjenking vanskelig å dokumentere i hjemmet.

Anonymkode: d5540...2df

Det vil neppe bli anledning til å kjøpe 20 halvlitere kl. 23.55 og så sitte å drikke de til de stenger :) Da ryker bevilgningen med en gang og de blir tvangstengt av politiet. Tipper utestedene da stenger dørene også kl.24 for å spare penger på betjening. Sikkert noen som også holder det gående litt lengre, da uten sjenking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit. Da slipper vi dørvaktene. Det var mye hyggeligere i byen da skjenkingen stoppet klokken 23.30 og utestedene ikke var fulle av militante patruljerende dørvakter på jakt etter en eller annen som måtte finne på å gjespe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull!, forbudet gjelder serveringssteder.

Det står ingenting om private hjem, men man skal fremdeles ikke være mer enn 20 personer på private fester eller sammenkomster.

Anonymkode: f18a8...144

Høie sa intet om at forbudet ikke gjaldt private hjem. Skjenking er forbudt, men han sa intet om å drikke rett fra flaska i hjemmet. Underforstått var vel også dette forbudt, men han sa ikke dette eksplisitt. 

Anonymkode: d5540...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra et tettsted med 2 utesteder, og nå vi åpnet igjen i Mai, så stengte de konsekvent kl 00.00 - dette var for å kunne ha bedre kontroll på gjestene mtp. promillen deres.

Når det er sagt, så har jeg observert to ting: 

1. Folk begynte å drikke mye tidligere. I stedet for at folk drar ut i 00-01 tiden som før korona, så drar folk ut i 21-22-tiden. Og de blir like fulle... 

2. Større og flere hjemmefester. 

Anonymkode: b4a18...8ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høie sa intet om at forbudet ikke gjaldt private hjem. Skjenking er forbudt, men han sa intet om å drikke rett fra flaska i hjemmet. Underforstått var vel også dette forbudt, men han sa ikke dette eksplisitt. 

Anonymkode: d5540...2df

:roll:

"Senk båten"?

Anonymkode: 62da9...5ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer fra et tettsted med 2 utesteder, og nå vi åpnet igjen i Mai, så stengte de konsekvent kl 00.00 - dette var for å kunne ha bedre kontroll på gjestene mtp. promillen deres.

Når det er sagt, så har jeg observert to ting: 

1. Folk begynte å drikke mye tidligere. I stedet for at folk drar ut i 00-01 tiden som før korona, så drar folk ut i 21-22-tiden. Og de blir like fulle... 

2. Større og flere hjemmefester. 

Anonymkode: b4a18...8ac

Folk klarer virkelig ikke å ta ansvar. Tenke sjæl.... 

Tragisk! 

Anonymkode: b7a6e...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, isw skrev:

Jeg synes det er helt greit. Da slipper vi dørvaktene. Det var mye hyggeligere i byen da skjenkingen stoppet klokken 23.30 og utestedene ikke var fulle av militante patruljerende dørvakter på jakt etter en eller annen som måtte finne på å gjespe. 

Grunnen til at mange reagerer er at de sitter hjemme og drikker seg drita på fester! Så går de ut rundt midnatt og skal feste og bare drikke litt fordi det er alt for dyrt for de. Da kommer de overstadig beruset mange, og vaktene er jo selvfølgelig på! Servere overstadig beruset sitter hele utestedet sitt liv i fare. Da ryker bevilgningen fort for mange uker, og da er konkurs ikke langt unna. Derfor vaktene er så på! Det kan rasere utestedet sin økonomi å slurve med dette.

Ta med venner og kjente og kos dere, og dra dere hjem når klokken runder midnatt. Ingen lider under slike regler, foruten utestedet da som faktisk taper penger på dette. Dette er ikke nødvendigvis om klientellet faktisk går ut litt tidligere og handler omtrent samme kvantum totalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blondie65 skrev:

Det er bare du ja.

Det er slutt på alkoholservering etter kl 24 i hele landet i en periode fremover.

Jeg ser absolutt fornuften bak dette. Det som imidlertid kommer til å skje er at det blir utbredt med private fester istedet. Det er jo allerede et problem, dessverre.

Enig her. Man er i godt lag med venner og nye bekjente, har fått en fin promille, alkoholserveringen stenger klokken 24 og de erfremdeles i festhumør. Med den nevnte promillen er det veldig lett å falle for fristelsen å dra hjem til den som har nok alkohol hjemme. 

Eller at man ikke drar på byen, men tar en fest hjemme. Truls får snap fra Karl som kjeder seg, Truls inviterer Karl. Mona inviterer tre venninner de andre bare MÅ treffes. Osv osv osv. Det virker jo som en god ide når man har promille. 

Anonymkode: 29543...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk klarer virkelig ikke å ta ansvar. Tenke sjæl.... 

Tragisk! 

Anonymkode: b7a6e...0a9

Nå må det nevnes at vi har hat null påviste tilfeller av smitte, og at dette ikke akkurat er noen turistperle. 

Føler at de tiltakene som kommer nå, er ment for større steder - ikke et lite hull med 1500 innbyggere. 

Anonymkode: b4a18...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...