Gå til innhold

Jeg savner Hotel Cæsar! 😔

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk dødde jo som fluer.

Helt urealistisk. Større fare for å dø eller havne i koma gjennom å være en karakter i Hotel Cæsar enn å være en vanlig innbygger i konfliktområder som Irak, Kongo eller Sudan.

Anonymkode: 6321c...77d

:hoho: nå er ingen såpeserier så veldig realistiske uansett da. Det skjer jo at dør jo av påkjørsel og kreft, så det er ikke så urealistisk, men et fly som kjører rett inn i et hotell er ikke fullt så realistisk selv om fly har kjørt inn i bygninger før også. Men syns nå Cæsar var god underholdning jeg da. Mange morsomme scener i den serien. Juni og han superkonservative fyren som måtte trille det liket inn på sitt eget rom eller hvor det nå var for eksempel, ubetalelig! :hoho: Han duden hadde vel kollapset og dødd på kjøkkenet til Juni om jeg husker rett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hotel Cæsar❤️❤️ Men jeg tilgir aldri at de drepte Kenneth! Og Liv! Skulle tatt Eva istedenfor

Anonymkode: 3ddc0...4fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner hotell cæsar selv. Føler norske serier i dag satser kun på humor og at programmene blir så like hverandre. Cæsar kunne både være morsomt, men fikk også tatt opp flere alvorlige temaer: f. eks vold i nære relasjoner, voldtekt og spiseforstyrrelser. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (3 timer siden):

:hoho: nå er ingen såpeserier så veldig realistiske uansett da. Det skjer jo at dør jo av påkjørsel og kreft, så det er ikke så urealistisk, men et fly som kjører rett inn i et hotell er ikke fullt så realistisk selv om fly har kjørt inn i bygninger før også. Men syns nå Cæsar var god underholdning jeg da. Mange morsomme scener i den serien. Juni og han superkonservative fyren som måtte trille det liket inn på sitt eget rom eller hvor det nå var for eksempel, ubetalelig! :hoho: Han duden hadde vel kollapset og dødd på kjøkkenet til Juni om jeg husker rett. 

Om man ser på antall ikke-naturlige dødsfall (altså dødsfall som ikke skyldes alderdom) målt opp mot antall karakterer totalt, så har vi å gjøre med en dødsrate mange ganger større enn i krigsherjede områder.

Det går fint an å lage gode serier som samtidig er realistiske.

Se på politiserier. En masse seirer hvor det er skuddvekslinger i hver episode. For å skape «spenning». Men helt urealistisk, selvsagt. Så har vi The Wire, av mange regnet som tidenes beste serie, som greier å være ekstremt bra selv om man «bare» viser virkeligheten. Selv om man har å gjøre med politiet i byen i USA med flest drap ift. folketallet, så bruker «hovedpersonen» i politiet tjenestevåpenet sitt null ganger i tjenesten i løpet av hele serien på fem sesonger. Som er normalen for de som jobber i politiet, selv om unntak selvsagt finnes.

Å skrive inn spektakulære dødsfall i ny og ne er bare et tegn på at manusforfatterne har dårlig fantasi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dere bussulykken...!? Med den kvittet produksjonen seg med maaange av karakterene på èn gang. Det var helt sykt! Neste sesong var det masse nye karakterer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (16 minutter siden):

Husker dere bussulykken...!? Med den kvittet produksjonen seg med maaange av karakterene på èn gang. Det var helt sykt! Neste sesong var det masse nye karakterer.

Jaaa, den drepte både Birger og HC(oppkalt etter Hotel Cæsar den fyren?). Følte ingen hverken likte eller husker hc utenom meg😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 21.27):

Jaaa, den drepte både Birger og HC(oppkalt etter Hotel Cæsar den fyren?). Følte ingen hverken likte eller husker hc utenom meg😂

Helt uinteressant karakter. Samme med broren, Martin Garfalk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 21.27):

Jaaa, den drepte både Birger og HC(oppkalt etter Hotel Cæsar den fyren?).  

Han het Hans-Christian mener jeg ;) Husker han som den klysete nevøen til Hildring.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotel Cæsar er verdens beste program ❤️ Har sett alt flere ganger, tror jeg holder på mitt femte 

Anonymkode: 6d582...bc2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2020 den 13.01):

Helt uinteressant karakter. Samme med broren, Martin Garfalk

Han var jo egentlig det, men jeg synes det er så gøy når de nevner gamle karakterer, f.eks en gang Victoria nevnte Tove etter at hun forlot hotellet for flere år siden. Sissel Birkeland døde jo uten at noen nevnte henne senere. Benedicte har heller aldri blitt nevnt siden, til tross for at hun var en viktig karakter som var med lenge. Også likte jeg HC, Thomas og Knut Arne da, HC var spydig og liiiiitt småkjekk :P Likte veldig godt 2000 og 2006 årene av Hotel Cæsar. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Så på Cæsar i mange år, var ihuga fan på ungdomsskolen og videregående, men hatet at de ofte spilte inn episodene så lenge før de ble vist, så det ofte var sommer i Cæsar når det var vinter i virkeligheten, ble mye mindre morsomt å følge med da. Synes også handlingene var lite gjennomtenkt. Jens August var min favoritt. Første året var veldig bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som irriterer meg veldig med denne serien, er avslutningen Jens August fikk. Han var jo én av de aller viktigste karakterene, en legende. Så blir hans exit at han muligens er drept, mange tror han har stukket av, men vi får ikke vite noe. Uverdig! 

Anonymkode: 1c445...6fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noe som irriterer meg veldig med denne serien, er avslutningen Jens August fikk. Han var jo én av de aller viktigste karakterene, en legende. Så blir hans exit at han muligens er drept, mange tror han har stukket av, men vi får ikke vite noe. Uverdig! 

Tøv! Veldig bra med en åpen slutt hvor man kan tenke selv!

Tydelig at de holder muligheten åpen for at det f.eks kommer en helaftens spillefilm om noen år, hvor Jens August vender tilbake!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er han ikke på Brown Island eller hva det nå het?

Anonymkode: 8eae7...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Han kan være hvor som helst. Ble ingen klar avslutning på serien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 4.05):

Anonymkode: 8eae7...4cb

Han kom hjem etter den øya. Som blind og med dreads 😆 Fikk synet tilbake da, og fortsatte i serien i noen år til. Før han tilslutt tilsynelatende døde i en brann på et lagerområde. Var vel noen som sperret han inne der og tente på, men husker ikke hvem i farta? Husker at det ble forfalsket et brev til Jenny (datteren) og familien forøvrig der det sto at han ikke orket mer og ville forlate familien. Ikke selvmordsbrev, men av typen reise bort. Så flere ble sinte, og derfor ble det aldri utført noe leteaksjon. Og levninger etter brannen ble heller aldri funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (På 2.1.2021 den 15.14):

Han kom hjem etter den øya. Som blind og med dreads 😆 Fikk synet tilbake da, og fortsatte i serien i noen år til. Før han tilslutt tilsynelatende døde i en brann på et lagerområde. Var vel noen som sperret han inne der og tente på, men husker ikke hvem i farta? Husker at det ble forfalsket et brev til Jenny (datteren) og familien forøvrig der det sto at han ikke orket mer og ville forlate familien. Ikke selvmordsbrev, men av typen reise bort. Så flere ble sinte, og derfor ble det aldri utført noe leteaksjon. Og levninger etter brannen ble heller aldri funnet.

Han var ikke blind når han kom tilbake fra øya, Var blind en stund før han var på øya. Han døde ikke i brannen fordi han dukket opp et par ganger like før serien sluttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2020 den 6.25):

Er dette et reelt problem i 2020 hvor alle har tilgang til streaming av serier og filmer? Ser man seriene på tv2 sumo så kan man jo se dem akkurat når man vil?

Anonymkode: 6325f...f10

Ikke alle har data/vet hvordan de kan bruke en, eller mobil de ikke vet hvordan de surfer på. Noen få har ikke mobil heller, eller har kanskje bare mobilen på om de skal være borte fra hjemmet en stund. Det finnes de som kun klarer å ringe med mobilen. Ikke alle vet hva streaming er heller. Det finnes folk med kun tv, som har parabol/kabel tv/fiber.

Det dummeste tv2 gjorde med hotel Cæsar var å kun sende siste sesong på tv2 sumo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Nå har jeg også begynt, storkoser meg 😄  ser på hver dag, haha. Snart ferdig med sesong 5 nå

Anonymkode: 08601...4a4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (På 8.9.2020 den 19.16):

Ser Hotel Cæsar på Sumo. Begynte på nytt i fjor, og er nå på sesong 15. Fortsatt veldig spennende.

Husker at serien ble bare dårligere og dårligere og sluttet å se på det mens det gikk på tv.

Savner også Familiesagaen De syv søstre. Den er dessverre ikke på sumo 😭

Syv søstre gikk ikke den på NRK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...