Gå til innhold

Smittevernoverlegen datter hadde Corona test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært på fest hvor folk sitter 1 m fra hverandre? 

Anonymkode: 90e0b...93d

Nei, men det er jo det som er alternativet nå. Man kan jo bruke fornuften litt, og velge mellom 1 m avstand eller ikke fest i det hele tatt.

Anonymkode: d5929...91b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes hun får unødvendig pes. Barn å er vist voksne. Tipper hun og faren var vekke også har 18-20åringen som fremdeles bør hjemme holdt fest uten å spørre. Barnet vet nok rimelig godt at det ikke er anbefalt og at foreldrene ikke vil ha hjemme-alene-fest nå. Derfor ble det holdt skjult. 

Anonymkode: 68463...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er snodig å henga ut smittevernoverlegen i media for noko som voksne barn har gjort. Det var ikkje snakk om mindreårige ungdommar utan tilsyn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mammahjarte skrev:

Synest det er snodig å henga ut smittevernoverlegen i media for noko som voksne barn har gjort. Det var ikkje snakk om mindreårige ungdommar utan tilsyn.

Enig! 

Anonymkode: 76d61...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det å henge henne ut å stille seg litt skeptisk til forklaringen? 

Fakta: 40 gjester - inklusive voksne barn og andre familiemedlemmer - en annen forelder skal ha vært til stede. (Fra lenker nedenfor). Hun bortreist for helgen. 

Så var festen planlagt bak ryggen på henne? Og voksen familie og 'en annen forelder' har vært med på å holde det hemmeligt for henne. Eller var det en spontant arrangert fest for 40 personer? Det er rett mange folk, faktisk. 

Plausibelt at hun ingenting visste om dette på forhånd? Hun skal absolutt ikke henges ut, hvis hun ikke visste noe, eller på annen måte hadde noe med dette å gjøre. Men hun kunne liksom komme med en litt mer utdypende forklaring på hvordan det kunne skje. De voksne barn av henne, som har gjort seg skyldig i brudd på smittevernreglene, har ikke krav på at det ikke omtales hva de har gjort. 

 

https://www.budstikka.no/debatt/i-smittevern-er-det-privatlivet-det-handler-om/595385!/

https://www.budstikka.no/koronavirus/kartlegger-smittespredning-etter-fest-hos-baerums-smittevernoverlege/595403!/

 

Anonymkode: 43626...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen flere enn meg som synes det er feil å ha en sånn offentlig gapestokk der lett identifiserbare folk må stå skolerett for hele Norge? Hvis smittevernoverlegen selv har vært involvert i festen bør vedkommende selvsagt overlate jobben sin til noen andre straks. Men ungdommer, som er om ikke navngitte, så enkelt å finne identiteten til om man får inn for det? Tror noen at det hjelper smittevernarbeidet å henge ut enkeltpersoner som har feilet? Tror noen det fører til at flere tester seg eller melder fra om brudd på smittevern? Det samfunnet vi er i ferd med å få skremmer meg mer enn viruset. Jungeltelegrafen vil alltid gå, men media må virkelig skjerpe seg. Er det ikke noe som heter vær varsom-plakaten? Nå må vi snart begynne å tenke på hva vi kan gjøre som samfunn, ikke gå ut mot hver og en som gjør noe dumt. Jeg tror vi alle har noe vi kan skjerpe oss på.

Anonymkode: a8903...921

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det noen flere enn meg som synes det er feil å ha en sånn offentlig gapestokk der lett identifiserbare folk må stå skolerett for hele Norge? Hvis smittevernoverlegen selv har vært involvert i festen bør vedkommende selvsagt overlate jobben sin til noen andre straks. Men ungdommer, som er om ikke navngitte, så enkelt å finne identiteten til om man får inn for det? Tror noen at det hjelper smittevernarbeidet å henge ut enkeltpersoner som har feilet? Tror noen det fører til at flere tester seg eller melder fra om brudd på smittevern? Det samfunnet vi er i ferd med å få skremmer meg mer enn viruset. Jungeltelegrafen vil alltid gå, men media må virkelig skjerpe seg. Er det ikke noe som heter vær varsom-plakaten? Nå må vi snart begynne å tenke på hva vi kan gjøre som samfunn, ikke gå ut mot hver og en som gjør noe dumt. Jeg tror vi alle har noe vi kan skjerpe oss på.

Anonymkode: a8903...921

Det er snakk om personer i 20-årene, ikke barn. 

Men det er smittevernoverlegen (en medievant person) selv som har håndtert saken på en veldig klønete måte. Media søkte henne før publisering, men hun nektet å kommentere. Det var en klokkeklar feil, fordi hvis hun straks hadde forklart at det handlet om hennes voksne barn, og at hun personlig ikke var involvert, skulle media ha unnlatt å identifisere henne av hensyn til de som faktisk var involvert, som ikke er offentlige personer. Fordi selvklart er det en nyhetssak hvis et alvorlig brudd på smittevernreglene har funnet sted i hennes hjem, mens hun har vært til stede. Det burde hun ha skjønt omgående. Men hun ventet et døgn etter nyheten ble kjent, før hun skylte på sine voksne barn. Hun har selv skyld i dette, etter min mening.  

Anonymkode: 43626...5ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...