AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Har vært tett i det ene øret i kanskje en uke nå. Har forsøkt med bomullpinn og ved å bøye en binders til en small "U" for rake ut, men tør ikke gå for langt inn i frykt for å skade noe. Vil en fastlege fikse dette, eller vil de bare si "prøv med noe olje, eller kjøp sånn og sånn rensemiddel på apoteket og se om det fungerer". For jeg gidder ikke å betale for en legetime hvis de ikke fikser det. Har bare lyst å få det i orden før det blir betent og slikt. Anonymkode: 15cfb...3f2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Ja leger kan gjøre dette. Men det er visstnok ikke så bra å spyle ørene med vann. Fastlegen min sa faktisk at jeg skulle gjøre dette, bruke dusjen og spyle inn vann. Da jeg kom til en ørelege så sa han at dette er det dummeste man kan gjøre. Ørelegen sa at olivenolje var bra. Hvertfall ikke bruk q-tip eller andre gjenstander! Anonymkode: abe48...ad2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja leger kan gjøre dette. Men det er visstnok ikke så bra å spyle ørene med vann. Fastlegen min sa faktisk at jeg skulle gjøre dette, bruke dusjen og spyle inn vann. Da jeg kom til en ørelege så sa han at dette er det dummeste man kan gjøre. Ørelegen sa at olivenolje var bra. Hvertfall ikke bruk q-tip eller andre gjenstander! Anonymkode: abe48...ad2 Jeg leste at det går an å bruke lunkent vann men er også skeptisk til det, for usterilt vann kan føre til infeksjoner. Tenker jeg ville brukt olje, sterilt saltvann eller annet middel beregnet spesielt til formålet om jeg skulle forsøkt selv. Men tenker å overlate det til leger som kan det. Anonymkode: 15cfb...3f2
Gjest BethD Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Kjøp en «blåse» og spyl øret selv. Tar 1 min
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Se linken under, slik selges på alle apotek og du kan fikse selv hjemme. Binder o.l. har selvfølgelig ingenting i øregangen å gjøre. https://www.farmasiet.no/product/861485/oeye-oere-og-nese/oereplager/revaxoer-oereskyll?gclid=CjwKCAjw97P5BRBQEiwAGflV6fn9zL5oX5NpEj5_JO-Sqwt--9JUkRAIXxK0WW7BbXhDYMLKz0uEZhoCAk4QAvD_BwE Anonymkode: 95697...6d9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste at det går an å bruke lunkent vann men er også skeptisk til det, for usterilt vann kan føre til infeksjoner. Tenker jeg ville brukt olje, sterilt saltvann eller annet middel beregnet spesielt til formålet om jeg skulle forsøkt selv. Men tenker å overlate det til leger som kan det. Anonymkode: 15cfb...3f2 De bruker usterilt vann på legekontoret også... men det finnes ørevoks-oppløsende midler på apoteket da😊 Anonymkode: a177d...0ff
Minya Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 Er du tett i øret pga ørevoks, kan du gå til fastlegen og få hjelp til å skylle det ut. Fastlegen kan også finne ut om du er tett pga ørevoks eller om du er tett pga væske på innsiden av trommehinna. Ja, det er fysisk mulig, og er som å ha en sta dott i øret til det går over av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #8 Skrevet 7. august 2020 Alltid fikset det selv. Jeg drypper noen dråper olivenolje i øret 1-2 ganger per dag i 3-7 dager (tar ofte litt tid å få løst opp voksproppen nok til at den vil ut) Så spyler jeg bare med sånn rød øreballong man får kjøpt på apoket. Viktig! at vannet ikke er for varmt, ca kroppstemperatur. Har aldri fått infeksjoner av å spyle selv. Anonymkode: ec48b...328
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå