AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Er jeg den eneste som synes dette er alt for dyrt i forhold til hvilke råvarer som er brukt? Hvis man skal ha nok sushi til å bli ordentlig mett så må man jo gjerne betale 200-300++ for dette. Og i forhold til hvor enkel mat dette er så synes jeg ikke helt at det er verdt prisen. Sushi er digg og alt slikt, men det er liksom ikke noe jeg helt klarer å sidestille med en fullkommen middag. Det er noen tynne fiskeskiver og litt dilldall og majones, rullet inn i, eller lagt på toppen av en stor prosentandel ris og kanskje med litt sesamfrø strødd på. Mye arbeid om man skulle laget variert hjemme selv siden man må ha litt av hvert for å lage det, men når man har et kjøkken som lager dette og råvarene blir fullt utnyttet så er det lett å masseprodusere i forskjellige varianter og servere et fat med litt blanding av forskjellige ting. Når det popper opp nye sushisjapper over alt, hvorfor er prisen så høy? Anonymkode: 9fa26...03f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Markedet bestemmer, Ingen TRENGER sushi. Prøv å lage det selv, om du syns det er kjipt med prisinga.... Hva vil du at vi skal si? JAAA fy fy forby? Jeg fortsår ikke... Anonymkode: 83f6a...191
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Skulle det vært billigere så hadde de ikke tjent på det. Ferske råvarer er dyrere enn slik ferdigmat mange restauranter serverer. Anonymkode: 215bc...01a 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Prisen er så høy fordi folk betaler for det. Hadde ikke sushi vært så populært, hadde det heller ikke vært så dyrt. Jeg lager det gjerne hjemme selv. Litt billigere. I morgen skal jeg på Sumo og jeg GLEDER meg 😍🤤 Anonymkode: b96d6...38b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Det er ikke en menneskerett å spise sushi. Vil du ha, må du punge ut. Har du ikke råd, så spiser du ikke. Anonymkode: 47186...07f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prisen er så høy fordi folk betaler for det. Hadde ikke sushi vært så populært, hadde det heller ikke vært så dyrt. Jeg lager det gjerne hjemme selv. Litt billigere. I morgen skal jeg på Sumo og jeg GLEDER meg 😍🤤 Anonymkode: b96d6...38b Trønder-boer? Anonymkode: 83f6a...191
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jeg den eneste som synes dette er alt for dyrt i forhold til hvilke råvarer som er brukt? Hvis man skal ha nok sushi til å bli ordentlig mett så må man jo gjerne betale 200-300++ for dette. Og i forhold til hvor enkel mat dette er så synes jeg ikke helt at det er verdt prisen. Sushi er digg og alt slikt, men det er liksom ikke noe jeg helt klarer å sidestille med en fullkommen middag. Det er noen tynne fiskeskiver og litt dilldall og majones, rullet inn i, eller lagt på toppen av en stor prosentandel ris og kanskje med litt sesamfrø strødd på. Mye arbeid om man skulle laget variert hjemme selv siden man må ha litt av hvert for å lage det, men når man har et kjøkken som lager dette og råvarene blir fullt utnyttet så er det lett å masseprodusere i forskjellige varianter og servere et fat med litt blanding av forskjellige ting. Når det popper opp nye sushisjapper over alt, hvorfor er prisen så høy? Anonymkode: 9fa26...03f Hvem har råd til å ha ansatte som skal fri i 4 uker...blir så dyyyrt😝 Anonymkode: 83f6a...191
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jeg den eneste som synes dette er alt for dyrt i forhold til hvilke råvarer som er brukt? Hvis man skal ha nok sushi til å bli ordentlig mett så må man jo gjerne betale 200-300++ for dette. Og i forhold til hvor enkel mat dette er så synes jeg ikke helt at det er verdt prisen. Sushi er digg og alt slikt, men det er liksom ikke noe jeg helt klarer å sidestille med en fullkommen middag. Det er noen tynne fiskeskiver og litt dilldall og majones, rullet inn i, eller lagt på toppen av en stor prosentandel ris og kanskje med litt sesamfrø strødd på. Mye arbeid om man skulle laget variert hjemme selv siden man må ha litt av hvert for å lage det, men når man har et kjøkken som lager dette og råvarene blir fullt utnyttet så er det lett å masseprodusere i forskjellige varianter og servere et fat med litt blanding av forskjellige ting. Når det popper opp nye sushisjapper over alt, hvorfor er prisen så høy? Anonymkode: 9fa26...03f cost benefit analysis baby ❤️ Anonymkode: 83f6a...191
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 Det kommer an på hvor man bor. I Oslo-området får man god take-away-sushi, helt fersk og laget på bestilling, til halve prisen av hva man må betale i en fjern bygd et sted Anonymkode: e936f...e31
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hvor man bor. I Oslo-området får man god take-away-sushi, helt fersk og laget på bestilling, til halve prisen av hva man må betale i en fjern bygd et sted Anonymkode: e936f...e31 Sted og pris. Sant sant. Plass og etterspørsel kan drive opp pris jamt kvalitet. Anonymkode: 83f6a...191
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #11 Skrevet 7. august 2020 Sushi er trendy, ergo skyter prisene i været. Trendy = blodpris. Anonymkode: b7959...f7a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #12 Skrevet 7. august 2020 Må gjerne koste 10000 for en bit. Blir aldri kjøpt og aldri spist. Anonymkode: eee56...2df
Rant Skrevet 7. august 2020 #13 Skrevet 7. august 2020 Nei, jeg har noen favoritt steder som selger god sushi til rimelig pris. Men det kommer kanskje an på hvor man bor, og hvor mange alternativer man har.
-jk- Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hvor man bor. I Oslo-området får man god take-away-sushi, helt fersk og laget på bestilling, til halve prisen av hva man må betale i en fjern bygd et sted Anonymkode: e936f...e31 Det stemmer nok. Jeg spiste sushi til middag på jobben i går, fra Duc House i Oslo (Hammersborggata). Beste stedet jeg vet om nær Oslo S. Pris 149,- for 15 biter av høy kvalitet, noe jeg ikke anser som en dyr middag. For de litt mer småspiste får man 12 biter for 109,- på samme sted. Jeg kjøper ofte denne varianten til lunsj. Vil man spise inne koster det 10% ekstra, helt ok det også. Fordelen med fersk tilberedt sushi er at man får den romtemperert og klar til å spises. Ikke noe som har stått i kjøledisken i mange timer og må stå en stund før spising (om man ikke liker kald og smakløs sushi da...). Endret 7. august 2020 av -jk- 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #15 Skrevet 7. august 2020 Har aldri skjønt argumentet at sushi ikke metter. Det er ris, det er fisk, det er feit avokado, og ofte frityr i tillegg. Både karbo-, protein- og fettkvota er dekket på en vanlig porsjon. Hva må til for at du skal bli mett, en diger nachos oversvømt med rømme og ost...? Jeg har god matlyst, men blir som regel bra mett av to maki-ruller og kanskje en vårrull i tillegg. Da er jeg under 200-lappen på min lokale sjappe i Oslo. Anonymkode: 53711...50e 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #16 Skrevet 7. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri skjønt argumentet at sushi ikke metter. Det er ris, det er fisk, det er feit avokado, og ofte frityr i tillegg. Både karbo-, protein- og fettkvota er dekket på en vanlig porsjon. Hva må til for at du skal bli mett, en diger nachos oversvømt med rømme og ost...? Jeg har god matlyst, men blir som regel bra mett av to maki-ruller og kanskje en vårrull i tillegg. Da er jeg under 200-lappen på min lokale sjappe i Oslo. Anonymkode: 53711...50e Det der blir ikke jeg mett av iallefall. Sier vi to vårruller og en salat i tillegg til de to stakkars sushi-bitene, da begynner det å hjelpe, dersom det er snakk om lunsj. Anonymkode: b7959...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #17 Skrevet 7. august 2020 Jeg blir veldig mett for 170 kr. Har mitt favoritt sushi sted. Bor ikke i Oslo, men i en annen by med en del sushi steder. Anonymkode: e73c7...b8a
jukkapalme Skrevet 7. august 2020 #18 Skrevet 7. august 2020 Pleier å betale ca 280 for 25 biter av topp kvalitet. Det er nok til å mette både meg og min bedre halvdel. Jeg orker ikke mer enn 10-12 biter, magen blir mett før øynene. Syns ikke det er så dyrt, det er ikke så mye dyrere enn en god takeaway-pizza eller to kebab, og i min gane myyye bedre. Sushi er noe av det beste jeg vet.
Citpensacola Skrevet 7. august 2020 #19 Skrevet 7. august 2020 Helt uenig, det er absolutt ikke for dyrt. Ingen som tjener seg rike på å lage sushi... 1
Minya Skrevet 8. august 2020 #20 Skrevet 8. august 2020 On 8/7/2020 at 1:31 AM, AnonymBruker said: Er jeg den eneste som synes dette er alt for dyrt i forhold til hvilke råvarer som er brukt? *snip* Når det popper opp nye sushisjapper over alt, hvorfor er prisen så høy? Anonymkode: 9fa26...03f Prøv å lage sushi hjemme, da ser du hvorfor prisen blir noe høyere. Det krever ganske mye skills å få det til å bli så pent. Jeg har laget sushi hjemme i fem-seks år, og selv med såpass mye trening, føler jeg aldri at det blir særlig pent. Feks får jeg aldri til å lage sånne pene nigiri-biter, så jeg bruker en sånn nigiri-form i stedet, men selv da ser det litt halvveis ut. Du betaler like mye for jobben som blir gjort som for råvarene og råvarene koster faktisk en del selv når du lager det hjemme. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå