Gå til innhold

Blir alt stengt igjen nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere pga smitteøke vil utesteder osv bli stengt igjen?

Anonymkode: b6ea1...3cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utesteder og privatfester er vel ikke akkurat noe stort offer akkurat nå.

Barnehager og skoler håper jeg de holder åpent! Man kan jo gå tilbake et hakk til mindre kohorter uten å stenge helt. Hjemmekontor er innafor.

Anonymkode: fe5c7...5b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke følt noe Corona når jeg ferdes på Grønland, alt normalt her.

Anonymkode: 97569...df5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vet.

Er mye med dette viruset som er uforståelig. Det virker som at ingen egentlig helt forstår seg på det.

Noen blir smittet og merker ingenting, andre blir ekstremt syke. Jeg kjenner en som ble smittet på et sykehus, ung og veltrent, ble ordentlig syk. 

En dag føler du det er helt ufarlig, neste dag kan det virke som det er livsfarlig..

De sier vel at 1/3 er i risikogruppen. Det er klart at vi får et problem hvis det sprer seg og 1/3 må isolere seg og/ eller dør/ må legges inn på sykehus.

Sprer det seg veldig må vi stenge såklart. Jeg blir ikke med på eksperimenter alla det Sverige driver med. Liker å tenke at hvis jeg var i risikogruppen hadde Norges folk ønsket å holde meg i live.

Anonymkode: a50ef...ef4

• Liker 5
Skrevet

Eneste jeg tror blir forandringer på i morgen er hvilke land som blir røde igjen, samt restriksjoner om munnbind + hvor mange som kan delta på et privat eller offentlig arrangement. Tror ikke hverken restauranter eller lignende stenger igjen med det første. Pr

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at de stenger noe særlig, kun vage anbefalinger om munnbind på kollektiv, at breddeidretten blant voksne fortsatt ikke åpnes opp, samt at økning fra 200 til 500 stk på arrangement blir utsatt. Pluss selvsagt påminnelse om å huske denne metern- veldig lett på buss og bane i Oslo nå om dagen, NOT.

Anonymkode: 1acf4...0a8

• Liker 2
Skrevet

Når folk er så hjernedød så blir det slik. Dette viser jo tydelig at et demokrati funker veldig dårlig. Enkeltindivid kan ikke bestemme eller ta et eneste riktig valg. Ikke en gang når de står der med kniven på strupen. De har med ett glemt at landet var helt nedstengt like før, men skulle ut å reise åkke som. 

Jeg har lyst til å bruke kraftuttrykk, men lar vær. De sauene vil ikke forstå det likevel. De vil aldri skjønne et deres behov (foran alle andres) var årsaken til at det atter en gang satte inn restriksjoner.

Makan for en saueflokk og pakk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei alt blir ikke stengt.

Matbutikker og apotek vil aldri bli stengt.

Anonymkode: f4cae...818

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utesteder og privatfester er vel ikke akkurat noe stort offer akkurat nå.

Barnehager og skoler håper jeg de holder åpent! Man kan jo gå tilbake et hakk til mindre kohorter uten å stenge helt. Hjemmekontor er innafor.

Anonymkode: fe5c7...5b7

Ja hjemmekontor er helt innafor for sykepleiere, kirurger, bussjåfører, politi, brannmenn, bønder, kassadama på rema etc. 

Anonymkode: c99c2...b95

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei selvsagt blir ikke alt stengt når man åpnet samfunnet.

Anonymkode: 8ce8b...40f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Korona er ikke noe man kan føle.

Anonymkode: 07d10...570

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tittel: Alt stenger. HI: Utesteder stenger.
Utesteder = alt ??? Jaja, for noen er det vel sånn...

Fylla har nok skylda for mye, og utelivet er vel av de minst sammfunnskritiske virksomheter i landet, men de bør vurdere nøye hva som er verst: Å holde utestedene åpne, eller at folk samles på private fester. Det kan hende at det er lettere å opprettholde smittevern under førstnevnte. 
Jeg har ingen statistikk her (og heller ikke noe svar), men det har forhåpentligvis regjeringen. 
Altså, jeg foretrekker at de tenker seg om framfor å stenge i panikk.

Anonymkode: 4347a...f34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Danmark er vel grønt ennå, men smitter øker vesentlig. Kanskje ikke på Grønland, slik det gjør på fastlandet?

Anonymkode: 15169...3ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har endelig fått tilbake rutinene og motivasjonen min. Hvis treningssenteret stenger igjen så tror jeg jeg gir opp. Bare fordi Ronny og Kari-Lotte på død og liv måtte til Spanien å slikke sol, selv etter flere uker med 30 grader over hele Norge.

Anonymkode: 21c80...37b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det blir nok anbefalinger om bruk av munnbind på offentlig transport, oppfordring til mer hjemmekontor, reiserestriksjoner og slikt. Nedstenging koster for mye. Det erfarte man i vår.

Anonymkode: 58b29...4f2

Gjest HarryDotter
Skrevet
2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Når folk er så hjernedød så blir det slik. Dette viser jo tydelig at et demokrati funker veldig dårlig. Enkeltindivid kan ikke bestemme eller ta et eneste riktig valg. Ikke en gang når de står der med kniven på strupen. De har med ett glemt at landet var helt nedstengt like før, men skulle ut å reise åkke som. 

Jeg har lyst til å bruke kraftuttrykk, men lar vær. De sauene vil ikke forstå det likevel. De vil aldri skjønne et deres behov (foran alle andres) var årsaken til at det atter en gang satte inn restriksjoner.

Makan for en saueflokk og pakk.

Dette!

Makan til hønegjeng vi nordmenn!

Skrevet

Jeg tror ikke det. Tror konfirmasjon, fester og arrangementer blir utsatt til våren igjen. Har selv valgt å ikke ha dåp for lille denne høsten pga korona situasjonen. Syns selskaper, fritidsreiser og generelt fornøyelsesarrangementer kan vente en god stund. Blir nok anbefaling og oppfordring til mest mulig hjemmekontor og.

AnonymBruker
Skrevet

Håper det! Det er totalt unødvendig akkurat nå. Privatfester, store arrangementer som bryllup og slikt, totalt unødvendig i dag. 

Anonymkode: 55422...c74

Skrevet (endret)

At folk reiser til utlandet legger jeg meg ikke opp i. Men det har ikke kostet meg en kalori å ta ferie i Norge i år og det til tross for at jeg nesten hvert år drar på minst 2-3 utenlandsferier, og allikevel hatt en fin ferie til tross for dårlig vær og at jeg stort sett har holdt meg i hjembyen. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig at man ikke kan ta utenlandsferie dette ene året, men folk er ulike og har mer stressende liv enn meg kanskje som gjør at de trenger det "pusterommet."

Endret av Hatsumomo
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har endelig fått tilbake rutinene og motivasjonen min. Hvis treningssenteret stenger igjen så tror jeg jeg gir opp. Bare fordi Ronny og Kari-Lotte på død og liv måtte til Spanien å slikke sol, selv etter flere uker med 30 grader over hele Norge.

Anonymkode: 21c80...37b

Ja , var det viktigere for Ola og Kari å dra til Spania enn å kunne gå på treningssenteret i hele vinter...

Anonymkode: 8ce8b...40f

• Liker 2
  • Opprett ny...