Gå til innhold

Blir alt stengt igjen nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Tittel: Alt stenger. HI: Utesteder stenger.
Utesteder = alt ??? Jaja, for noen er det vel sånn...

Fylla har nok skylda for mye, og utelivet er vel av de minst sammfunnskritiske virksomheter i landet, men de bør vurdere nøye hva som er verst: Å holde utestedene åpne, eller at folk samles på private fester. Det kan hende at det er lettere å opprettholde smittevern under førstnevnte. 
Jeg har ingen statistikk her (og heller ikke noe svar), men det har forhåpentligvis regjeringen. 
Altså, jeg foretrekker at de tenker seg om framfor å stenge i panikk.

Anonymkode: 4347a...f34

Så lenge folk sitter tett i tett, som de gjør på ALLE utesteder nå, er det best å bare stenge.

Anonymkode: d08a9...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal i bryllup neste helg, med over 100 stk. Tror dere det blir lov?

Anonymkode: 2dfe2...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge folk sitter tett i tett, som de gjør på ALLE utesteder nå, er det best å bare stenge.

Anonymkode: d08a9...a88

Det er grensene som må stenges!!!!  Ikke utestedene osv.

Anonymkode: 8ce8b...40f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er grensene som må stenges!!!!  Ikke utestedene osv.

Anonymkode: 8ce8b...40f

Det er for sent nå. Når reven er i hønsehuset, hjelper det lite å lukke døren.

Anonymkode: bf428...e87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det er sånn; det er ikke bare Ola og Kari som dro til Syden som gjør at det nå blusser opp igjen. 40-50 fulle ungdommer på flere forskjellige fester rundt omkring. Med så mye alkohol innabords at de mister all dømmekraft. Helt tragisk. Mye vits i stenge landet, når folk går bananas og oppfører seg som om de aldri har hørt om corona like etterpå.

Jeg håper de stenger både barer, frisører, neglesalonger og spraytanhus. Så kan alle disse uforsiktige få seg noen måneder til med puzzlespill foran peisen. 

Anonymkode: 7c497...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal i bryllup neste helg, med over 100 stk. Tror dere det blir lov?

Anonymkode: 2dfe2...eac

burde ikke være lov!!! Har allerede vært et utbrudd i flere kommuner på grunn av egoister som måtte gjøre det i sommer. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ad6Qej/smitteutbrudd-i-moss-etter-bryllupsfest-flere-kommuner-beroert

Anonymkode: 55422...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Hatsumomo skrev:

At folk reiser til utlandet legger jeg meg ikke opp i. Men det har ikke kostet meg en kalori å ta ferie i Norge i år og det til tross for at jeg nesten hvert år drar på minst 2-3 utenlandsferier, og allikevel hatt en fin ferie til tross for dårlig vær og at jeg stort sett har holdt meg i hjembyen. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig at man ikke kan ta utenlandsferie dette ene året, men folk er ulike og har mer stressende liv enn meg kanskje som gjør at de trenger det "pusterommet."
 

Greit at folk er forskjellige, men jeg har null forståelse for at man er nødt til å reise til utlandet for å få et pusterom. Det er null problem å stresse ned og finne pusterom ett eller annet sted i Norge.

Anonymkode: 498ff...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greit at folk er forskjellige, men jeg har null forståelse for at man er nødt til å reise til utlandet for å få et pusterom. Det er null problem å stresse ned og finne pusterom ett eller annet sted i Norge.

Anonymkode: 498ff...063

Jo, det var faktisk et problem. Derfor dro jeg til Danmark istedenfor. Handler om å kommen vekk fra den norske kulturen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som bør ryke er alkoholservering. Igjen ser vi hvor hellig dette er, og det går foran det meste. De som skal studere på universeiteter på høysten må finnes seg i å ha delvis hjemmundervisning fra hybel, og det er kraftige restriksjoner innen idretten.

Men alkholen og rusen - Ja den MÅ vi ha!!! Fy fader jeg blir provosert. Når alkohol inntas forsvinner den siste viljen ti å holde avstand, vaske hendene og generelt ta hensyn til smittevernsreglene. Vi ser hvor vanskelig det er å holde disse i edru tilstand.

All alkoholservering bør derfor forbys fram til vaksinen er på plass og pandemien er beseiret. Det er faktisk et ekstremt lite offer om man tenker seg om. Utestedene kan servere alkoholfritt.

Og hva med kinoer? Hva i alle dager, med Netflix, HBO etc. klarer folk seg godt uten det store lerretet, og å holde disse permanent stengt ville bidratt voldsomt. Det er ganske spesielt at man kun kan være 200 personer på en fotballstadion som tar over 20000 tilskuere, og det samme antallet gjelder for en innendørs kino- og teatersal....

Anonymkode: eb8f8...4a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første som bør ryke er alkoholservering. Igjen ser vi hvor hellig dette er, og det går foran det meste. De som skal studere på universeiteter på høysten må finnes seg i å ha delvis hjemmundervisning fra hybel, og det er kraftige restriksjoner innen idretten.

Men alkholen og rusen - Ja den MÅ vi ha!!! Fy fader jeg blir provosert. Når alkohol inntas forsvinner den siste viljen ti å holde avstand, vaske hendene og generelt ta hensyn til smittevernsreglene. Vi ser hvor vanskelig det er å holde disse i edru tilstand.

All alkoholservering bør derfor forbys fram til vaksinen er på plass og pandemien er beseiret. Det er faktisk et ekstremt lite offer om man tenker seg om. Utestedene kan servere alkoholfritt.

Og hva med kinoer? Hva i alle dager, med Netflix, HBO etc. klarer folk seg godt uten det store lerretet, og å holde disse permanent stengt ville bidratt voldsomt. Det er ganske spesielt at man kun kan være 200 personer på en fotballstadion som tar over 20000 tilskuere, og det samme antallet gjelder for en innendørs kino- og teatersal....

Anonymkode: eb8f8...4a7

Det er ikke bare å forby noe i en lang periode, og tro at det kommer til å ordne seg i etterkant. Det er kroken på døra for de fleste utsteder og restauranter i Norge. Alle de menneskene som har satset alt de eier og har på åpne en bedrift vil sitte med gjeld til halsen i årevis.

Samtidig er det veldig lett å forby noe man selv ikke benytter. Det at det er ikke er noe offer for deg, betyr ikke at det ikke er noe offer for andre. De fleste av oss har noe vi liker å gjøre og bryr oss om, og mye vi ikke bryr oss om i det hele tatt. Så handler det om å komme seg ut av sin egen boble.

Hvorfor i det hele tatt ha kollektivtransport? Jeg kjører aldri buss. Bør forby busser og tog frem til dette er over. Så kan alle bare handle bil istedenfor. Om det blir styr for andre, javel, da burde de tenkt på det på forhånd, og ordnet seg førerkort og bil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Example said:

Det er ikke bare å forby noe i en lang periode, og tro at det kommer til å ordne seg i etterkant. Det er kroken på døra for de fleste utsteder og restauranter i Norge. Alle de menneskene som har satset alt de eier og har på åpne en bedrift vil sitte med gjeld til halsen i årevis.

Samtidig er det veldig lett å forby noe man selv ikke benytter. Det at det er ikke er noe offer for deg, betyr ikke at det ikke er noe offer for andre. De fleste av oss har noe vi liker å gjøre og bryr oss om, og mye vi ikke bryr oss om i det hele tatt. Så handler det om å komme seg ut av sin egen boble.

Hvorfor i det hele tatt ha kollektivtransport? Jeg kjører aldri buss. Bør forby busser og tog frem til dette er over. Så kan alle bare handle bil istedenfor. Om det blir styr for andre, javel, da burde de tenkt på det på forhånd, og ordnet seg førerkort og bil.

Dette. Folk ser bare sin egen nesetipp, og det gjelder begge sider i debatten. JEG vil på treningssenter, derfor må RONNY droppe sydenturen, for den er harry og betyr ingenting for MEG. Ronny trengte ikke et pusterom, men det er viktig for MEG å se bra ut i tights. Og sånn kan man fortsette. JEG synes fotball er like spennende som tørkende beis, så da kan det forbys. Korpsmusikk er som jamrende katter i øregangen, så la oss forby 17. mai for alltid. Osv osv. 

Anonymkode: 34952...d42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Example skrev:

Hvorfor i det hele tatt ha kollektivtransport? Jeg kjører aldri buss. Bør forby busser og tog frem til dette er over. Så kan alle bare handle bil istedenfor. Om det blir styr for andre, javel, da burde de tenkt på det på forhånd, og ordnet seg førerkort og bil.

Jeg antar ar det er en viss ironi i denne kommentaren, men jeg har lest innlegg fra folk som ser ut til å mene akkurat dette helt alvorlig.
En ting er ulempene for folk som mangler bil, førerkort eller begge deler. Men er de klar over hvor mange kollektivtrafikken frakter hver dag? Når disse skal inn i hver sin bil og slåss om et begrenset antall parkeringsplasser og et begrenset veiareal hver enesste dag, hvor festlig blir det? Begynner å bli så lei folk som slenger rundt seg med overforenklede løsninger uten den minste tanle på konsekvenser utenfor ens egen lille sirkel.

Anonymkode: 4347a...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenge ned igjen? Det er vel bedre å vente og se om katastrofen kommer, enn å innføre den frivillig med det samme.

Anonymkode: 4dfc1...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar ar det er en viss ironi i denne kommentaren, men jeg har lest innlegg fra folk som ser ut til å mene akkurat dette helt alvorlig.
En ting er ulempene for folk som mangler bil, førerkort eller begge deler. Men er de klar over hvor mange kollektivtrafikken frakter hver dag? Når disse skal inn i hver sin bil og slåss om et begrenset antall parkeringsplasser og et begrenset veiareal hver enesste dag, hvor festlig blir det? Begynner å bli så lei folk som slenger rundt seg med overforenklede løsninger uten den minste tanle på konsekvenser utenfor ens egen lille sirkel.

Anonymkode: 4347a...f34

Nei altfor langt å gå til sentrum for mange av oss!

Anonymkode: 8ce8b...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar ar det er en viss ironi i denne kommentaren, men jeg har lest innlegg fra folk som ser ut til å mene akkurat dette helt alvorlig.
En ting er ulempene for folk som mangler bil, førerkort eller begge deler. Men er de klar over hvor mange kollektivtrafikken frakter hver dag? Når disse skal inn i hver sin bil og slåss om et begrenset antall parkeringsplasser og et begrenset veiareal hver enesste dag, hvor festlig blir det? Begynner å bli så lei folk som slenger rundt seg med overforenklede løsninger uten den minste tanle på konsekvenser utenfor ens egen lille sirkel.

Anonymkode: 4347a...f34

Nettopp.

Det som faktisk dog kan være et interessant poeng i den debatten er jo det at hvor bærekraftig er kollektivtransport, dersom man baserer seg på at "alle" skal bruke det. Nå har jo enkelte partier i lengre tid kjørt en krig mot privatbilismen, og vi får vel egentlig prise oss lykkelig på at det ikke har kommet lenger.

En fremtidig pandemi av enda mer alvorlig karakter i fremtiden bør absolutt være i baktankene før man baserer seg for mye på kollektivtransport for alle. Samfunnet ville blitt enda mer lammet dersom vi skulle hatt enda mer av det, og man ser jo for eksempel hvordan det har gått i New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge folk sitter tett i tett, som de gjør på ALLE utesteder nå, er det best å bare stenge.

Anonymkode: d08a9...a88

Nå blir det også forbudt å servere alkohol etter kl 24. Et av de beste tiltakene så langt. Det siste vi trenger er alkohol. Vi klarer oss så godt uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Example skrev:

Det er ikke bare å forby noe i en lang periode, og tro at det kommer til å ordne seg i etterkant. Det er kroken på døra for de fleste utsteder og restauranter i Norge. Alle de menneskene som har satset alt de eier og har på åpne en bedrift vil sitte med gjeld til halsen i årevis.

Samtidig er det veldig lett å forby noe man selv ikke benytter. Det at det er ikke er noe offer for deg, betyr ikke at det ikke er noe offer for andre. De fleste av oss har noe vi liker å gjøre og bryr oss om, og mye vi ikke bryr oss om i det hele tatt. Så handler det om å komme seg ut av sin egen boble.

Hvorfor i det hele tatt ha kollektivtransport? Jeg kjører aldri buss. Bør forby busser og tog frem til dette er over. Så kan alle bare handle bil istedenfor. Om det blir styr for andre, javel, da burde de tenkt på det på forhånd, og ordnet seg førerkort og bil.

Det er ikke alle som får lov å kjøre bil pga helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er ikke alle som får lov å kjøre bil pga helse.

Det vet jeg. Det var ironisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at de ikke nevner noe om konfirmasjoner og tilstelninger.... Vet om noen som skal feire bursdag i helga. 20 stk blir de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, hobbykokken skrev:

Syns det er rart at de ikke nevner noe om konfirmasjoner og tilstelninger.... Vet om noen som skal feire bursdag i helga. 20 stk blir de...

Det ble jo nevnt. Private arrangement hjemme er det lov med fortsatt 20 deltkere. Leier du derimot et lokale, og står som ansvarlig arrangør er grensen 200 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...