AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Leste at om du bruker faktor så blokkerer du for opptak av D vit? Er det egentlig mulig? Anonymkode: a0f32...4f9 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Hvis man sitter i solen i 10 minutter uten solfaktor så får man dagsbehovet for D-vitamin. Solfaktor skal jo beskytte huden mot skadelige UV-stråler så det gir jo mening. Den blokkerer opptaket av D-vitaminer Anonymkode: cbef3...8d2 2
Rant Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Nei, du vil allikevel ta opp D-vitamin. Man blir da brun, selv om man bruker høy solfaktor.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Jaa, der gjør den men ikke alt. Anonymkode: 61f7a...7a8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Solkrem med høy sf blokkerer ikke all UV-stråling og huden får nok til å danne D-vitamin. Bruker sf 50 og får i meg nok D-vit. Aldri hatt mangler Anonymkode: 79a9a...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Solkrem med høy sf blokkerer ikke all UV-stråling og huden får nok til å danne D-vitamin. Bruker sf 50 og får i meg nok D-vit. Aldri hatt mangler Anonymkode: 79a9a...e6f Spørs vel hvor man bor hen i dette langstrakte landet? Anonymkode: e04ec...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Jeg setter meg i solen i femten til tjue minutt før jeg smører solfaktor 30. Har lavt vitamin D3, så jeg prøver å få den opp mest mulig naturlig via solen Anonymkode: 81aea...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 7 hours ago, Rant said: Nei, du vil allikevel ta opp D-vitamin. Man blir da brun, selv om man bruker høy solfaktor. Blir man brun så er det som regel noe av dette som har skjedd: Ikke brukt høy nok solfaktor. Ikke brukt nok produkt. Ikke påført ofte nok Det aller viktigste er selvsagt å ikke bli brent, men det at huden blir brun er egentlig solskade det også. Noen blir også kjappere brune enn andre selvsagt, og det er nok de lyseste hudtonene som skades mest av soling. Anonymkode: fff65...637
Rant Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 Nei. Mange blir brune selv med høy solfaktor. Jeg bruker 50 i ansiktet, og 30 på kroppen. Soler meg svært sjelden, men blir brun så vidt jeg kikker ut døren. Folk er forskjellig.
Rant Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir man brun så er det som regel noe av dette som har skjedd: Ikke brukt høy nok solfaktor. Ikke brukt nok produkt. Ikke påført ofte nok Det aller viktigste er selvsagt å ikke bli brent, men det at huden blir brun er egentlig solskade det også. Noen blir også kjappere brune enn andre selvsagt, og det er nok de lyseste hudtonene som skades mest av soling. Anonymkode: fff65...637 1 minutt siden, Rant skrev: Nei. Mange blir brune selv med høy solfaktor. Jeg bruker 50 i ansiktet, og 30 på kroppen. Soler meg svært sjelden, men blir brun så vidt jeg kikker ut døren. Folk er forskjellig. Og jeg smører meg jevnlig når jeg soler meg. Dessuten spør TS om noe helt annet enn hvor vidt man blir brun. Jeg bare påpekte at kroppen tar til seg solen selv med beskyttelse.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 2 minutter siden, Rant said: Og jeg smører meg jevnlig når jeg soler meg. Dessuten spør TS om noe helt annet enn hvor vidt man blir brun. Jeg bare påpekte at kroppen tar til seg solen selv med beskyttelse. Det kommer jo frem i innlegget ditt at du også soler deg aktivt - da vil man selvsagt bli brun på et eller annet tidspunkt. Mange av de som går aktivt inn for å ta veldig godt vare på egen hud i dag, soler seg ikke aktivt. Og jeg er helt enige i at folk er forskjellige. En god del nordmenn er født med såpass lys hud at de må skade huden sin ganske mye for å bli brune. Anonymkode: fff65...637
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Trenger vel ikke å sole seg for å få nok d vitamin? Anonymkode: e04ec...f5c
Rant Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo frem i innlegget ditt at du også soler deg aktivt - da vil man selvsagt bli brun på et eller annet tidspunkt. Mange av de som går aktivt inn for å ta veldig godt vare på egen hud i dag, soler seg ikke aktivt. Og jeg er helt enige i at folk er forskjellige. En god del nordmenn er født med såpass lys hud at de må skade huden sin ganske mye for å bli brune. Anonymkode: fff65...637 Soler meg aktivt? Nei, det kommer ikke frem i innlegget mitt. Ha ha. For en påstand!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå