Gå til innhold

Eksem i ansiktet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg plages med eksem bak ørene og under øyenbrynet. Har til nå brukt hydrokortison, men jeg syns ikke det funker optimalt. Har noen forslag på salver/kremer som har virket bra for dere? Kan være både reseptfrie og med resept! Takk for all hjelp 😊

Anonymkode: 55e45...5c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor sterk har hydrokortisonen vært. Hvis den ikke fungerte kan det være du må opp i styrke. Men høres jo litt skummelt ut å bruke slik krem rett ved øyet...

Jeg bruker to forskjellige, Dermovat og en jeg ikke husker navnet på, bak ørene og alle andre plasser 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være du må bruke en krem mot sopp også. Sopp kan feste seg i eksemet. 

Anonymkode: db065...31a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en reseptfritt krem kalt Daktacort. Den inneholder både hydrokortison og en soppdrepende middel.

Anonymkode: de2ad...eab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en reseptfritt krem kalt Daktacort. Den inneholder både hydrokortison og en soppdrepende middel.

Anonymkode: de2ad...eab

Jeg får denne kremen på resept. Men den er veldig effektiv. Tror ikke den skal brukes rundt øyene og bare 14 dager omgangen. Den er kløestillende hvertfall. Har blanding av eksem/sopp. Bruker den bak øret der jeg har samme problem og den hjelper. Du bør jo snakke med legen igjen hvis det du har ikke fungerer.

Anonymkode: 562a3...666

Skrevet

Jeg fikk Ultracortenol øyesalve av legen pga eksem i ansiktet. Den inneholder prednisolon. 

Fungerte dårlig for meg, men jeg må vanligvis bruke Elocon eller Betnovat for å få dempet eksemen, som er en god del sterkere enn Hydrokortison. 

Skrevet

Bruker Elocon som regel. Får også eksem i ansiktet og på øyelokk.

Skrevet

Bruker elidel på øyelokk og rundt munn. Funker veldig braker meg. Er på resept. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...