AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Jeg er en normalvektig jente, men hadde ikke hatt noe imot å gå ned noen kilo. I ukevis nå så har jeg kun gått opp og ned 1 kg, så veksler mellom 54 og 55 kg konstant... Blir så lei. De eneste gangene jeg greier å gå ned er når jeg dropper kveldsmaten, men så fort jeg spiser så mye som 1 knekkebrød før jeg legger meg så er det rett opp igjen neste dag. Noen som kan hjelpe? Anonymkode: 50339...ad1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Vei deg sjeldnere og fokuser på å ha et sunt kosthold. Om du er normalvektig, hvorfor skal du ned i vekt? Er det fasongen på kroppen du ikke liker, så kanskje du bør fokusere på å trene, f.eks. stramme opp kjernemuskulatur? Anonymkode: d034e...0e4 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Ja, jeg kan hjelpe. Kroppsvekt svinger naturlig med opptil et par kilo fra dag til dag. Det skyldes vann som er bundet i musklene, og innhold i mage og tarm. Du legger med andre ord ikke på deg av ett knekkebrød. Anonymkode: d2938...3d5 11
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Hvor høy er du? Synes 54 kg høres lite ut med mindre du er veldig lav. Og det er jo også slik jo mindre du veier, jo vanskeligere er det å gå ned i vekt. Du har sannsynligvis ikke så mye å ta av, så du må nok ligge lavt i kalorier, eller ha et veldig høyt aktivitetsnivå for å gå ned i vekt. Anonymkode: 18a26...d91 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vei deg sjeldnere og fokuser på å ha et sunt kosthold. Om du er normalvektig, hvorfor skal du ned i vekt? Er det fasongen på kroppen du ikke liker, så kanskje du bør fokusere på å trene, f.eks. stramme opp kjernemuskulatur? Anonymkode: d034e...0e4 Jeg vil gjerne bare ha en slankere kropp:) Jo, jeg trener tung styrke flere ganger i uken. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor høy er du? Synes 54 kg høres lite ut med mindre du er veldig lav. Og det er jo også slik jo mindre du veier, jo vanskeligere er det å gå ned i vekt. Du har sannsynligvis ikke så mye å ta av, så du må nok ligge lavt i kalorier, eller ha et veldig høyt aktivitetsnivå for å gå ned i vekt. Anonymkode: 18a26...d91 Ja, jeg er lav. 158 cm. Jeg har flere venninner på min høyde som veier 47-50 kg. Så blir litt irritert når ikke jeg får det til Ble så frustrert da jeg veide meg i morges at jeg spiste brødskive med nugatti istedenfor havregrøt 😋 TS Anonymkode: 50339...ad1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Jeg ville droppet badevekta om jeg var deg. Du er normalvektig og trenger ikke følge med på tallene. Blir som de gærningene som griner når typen liker feil bilde på insta, eller lager en tråd når de bare får ti likes på et bilde. Anonymkode: 785c3...f21 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil gjerne bare ha en slankere kropp:) Jo, jeg trener tung styrke flere ganger i uken. Ja, jeg er lav. 158 cm. Jeg har flere venninner på min høyde som veier 47-50 kg. Så blir litt irritert når ikke jeg får det til Ble så frustrert da jeg veide meg i morges at jeg spiste brødskive med nugatti istedenfor havregrøt 😋 TS Anonymkode: 50339...ad1 Kanskje de lyver på vekta? Du har en bmi på 21.6 det er jo perfekt. Synes ikke bmi under 20 er noe å strebe etter, selv om det per definisjon også er normaltvekt, så kan det være at det er for lite for akkurat deg. Enig med brukeren som sier du bør slutte å fokusere på vekta. Begynn å tren styrke! Anonymkode: 18a26...d91
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en normalvektig jente, men hadde ikke hatt noe imot å gå ned noen kilo. I ukevis nå så har jeg kun gått opp og ned 1 kg, så veksler mellom 54 og 55 kg konstant... Blir så lei. De eneste gangene jeg greier å gå ned er når jeg dropper kveldsmaten, men så fort jeg spiser så mye som 1 knekkebrød før jeg legger meg så er det rett opp igjen neste dag. Noen som kan hjelpe? Anonymkode: 50339...ad1 Det er jo helt vanlig. Du har jo når i magen på kvelden f.eks. mat du spiser veier jo mye. Derfor skal du alltid veie deg om morgen. Vann veier også masse. Så har mensen også noe å si. Da legger man vanligvis på seg rundt 1 kg. Eller 8m du har spist mye salt mat då kan kroppen holde vann men dette er bare vann og det vil bli borte igjen. Man går ikke opp og ned 1kg faktisk fett. Så ro deg ned. Anonymkode: a8e35...d6e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 Hvorfor er ikke folk fornøyd med å ha normal BMI ? ? Anonymkode: 6da51...17f 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne bare ha en slankere kropp:) Anonymkode: 50339...ad1 Alle vil ha en slankere kropp. Sitat Så blir litt irritert når ikke jeg får det til Har du ikke lest mitt svar? Sitat Ble så frustrert da jeg veide meg i morges at jeg spiste brødskive med nugatti istedenfor havregrøt Hvorfor tror du at du ikke får det til? Anonymkode: d2938...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vil ha en slankere kropp. Anonymkode: d2938...3d5 Men det betyr ikke at alle trenger eller bør gå ned i vekt. Normalvektig er bra, og bra nok for alle som ikke har en jobb som krever lavere vekt - noe som i seg selv ikke er bra. Anonymkode: d2938...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Her du den perfekte oppskrifta på spiseforstyrrelser og sterke psykiske problemer. Kast vekta og lev livet i stedet. Dette kommer til å ende dårlig. Du er PERFEKT, du skal ikke strebe etter å bli ødelagt Anonymkode: af450...116
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her du den perfekte oppskrifta på spiseforstyrrelser og sterke psykiske problemer. Kast vekta og lev livet i stedet. Dette kommer til å ende dårlig. Du er PERFEKT, du skal ikke strebe etter å bli ødelagt Anonymkode: af450...116 Og sulteforing øker sjansen for benskjørhet før eller senere... Anonymkode: 6da51...17f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #14 Skrevet 6. august 2020 Men hvis du trener hard styrke vil du jo ha større muskler som igjen veier mer. Det er helt umulig å sammenligne vekten til en person med en annen, BMI er en håpløs indikator i mange tilfeller. Spis normalt, tren og lev som du vil, sånne tanker er bare ødeleggende og tar fra deg livsglede. Anonymkode: c1550...8c1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #15 Skrevet 6. august 2020 BMI er ikke nødvendigvis et veldig godt mål å sikte etter. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en normalvektig jente, men hadde ikke hatt noe imot å gå ned noen kilo. I ukevis nå så har jeg kun gått opp og ned 1 kg, så veksler mellom 54 og 55 kg konstant... Blir så lei. De eneste gangene jeg greier å gå ned er når jeg dropper kveldsmaten, men så fort jeg spiser så mye som 1 knekkebrød før jeg legger meg så er det rett opp igjen neste dag. Noen som kan hjelpe? Anonymkode: 50339...ad1 +/-1-2 kilo er normal variasjon i løpet av en dag. Du må se på den lange trenden. Husk også at muskler veier mer enn fett, så hvis du begynner å trene så kan det hende at du går OPP i vekt (selv om du blir slankere og mer fit) Anonymkode: f2a50...c66
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #16 Skrevet 6. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og sulteforing øker sjansen for benskjørhet før eller senere... Anonymkode: 6da51...17f Har du noen kilder på dette? Det er jo en haug med vitenskaplige studier som viser at både dyr og mennesker lever lenger og er friskere om man spiser lite https://www.scientificamerican.com/article/hunger-gains-a-new-idea-of-why-eating-less-increases-life-span/ Anonymkode: f2a50...c66
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #17 Skrevet 6. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne bare ha en slankere kropp:) Jo, jeg trener tung styrke flere ganger i uken. Ja, jeg er lav. 158 cm. Jeg har flere venninner på min høyde som veier 47-50 kg. Så blir litt irritert når ikke jeg får det til Ble så frustrert da jeg veide meg i morges at jeg spiste brødskive med nugatti istedenfor havregrøt 😋 TS Anonymkode: 50339...ad1 Ønsker du å veie like lite som dine venninner fordi du synes det ser finere ut? Hva slags kosthold har dine venninner? Anonymkode: 6da51...17f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #18 Skrevet 6. august 2020 Hvorfor gidder du å veie deg hver dag? Anonymkode: 14170...2da
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #19 Skrevet 6. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gidder du å veie deg hver dag? Anonymkode: 14170...2da Ja hører vel med til morgenrutinene til mange kvinner ? Anonymkode: 6da51...17f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #20 Skrevet 6. august 2020 Det er ingen andre enn deg som tenker på din vekt. Bortkastet tid å fokusere på det. Anonymkode: 1ed18...90e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå