AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Altså, jeg ringte legekontoret nå for å bestille time for å sjekke en hevelse jeg har hatt noen måneder nå nede på halsen. Hun i tlf ga meg time den 18 august. Hun mente det ikke var hast siden det hadde vært hevelse noen måneder 🤔 jeg ble litt paff 😅 det er jo såklart ikke sikkert det er hast, men syntes det var rart å si det pga det hadde vært hovent noen måneder. Ville heller trodd det var omvendt jeg 🤔 så vurderer heller å bestille privat ultralyd, bare for å få sjekka Anonymkode: b4c3e...85e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Her har jo legen rett. Du har klart å gå med det i flere måneder uten å oppsøke hjelp, da klarer du nok gå to uker til. Om du mener det er hast, hvorfor i alle dager har du latt være å gå til legen før, da? Anonymkode: f3e5a...f95 9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her har jo legen rett. Du har klart å gå med det i flere måneder uten å oppsøke hjelp, da klarer du nok gå to uker til. Om du mener det er hast, hvorfor i alle dager har du latt være å gå til legen før, da? Anonymkode: f3e5a...f95 Det har vært fordi jeg har vært redd for å bli sett på som hypokonder 🙈 har vært en del hos legen siden oktober i fjor, pga hovne lymfeknuter i lysken og andre ting. Vært veldig dårlig siden desember, og har fått hovne lymfeknuter lenger opp i halsen under kjeven, og hovent under kragebeinet. Jeg var på ultralyd i januar for den i lysken på høyre side. Da var det ingenting på venstre side. Men det har dukka opp en der i ettertid, kjent av legen. Har kvia meg veldig til å ringe, og derfor ble jeg litt satt ut nå, når jeg fikk høre det, at jeg ikke klarte å si noe mer 🙈 Hovne lymfeknuter som ikke går tilbake på så lang tid, kan jo være noe mer. Derfor trodde jeg det var omvendt. Som jeg sa, ikke sikkert det er hast, det vet jeg ikke, ble bare litt satt ut 😅 Anonymkode: b4c3e...85e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Men hun skulle ringe meg opp etterpå, pga jeg må ta avføringsprøve, hvor hun skulle høre med noe med legen. Så jeg kan jo få forklart henne bedre da 😊 Anonymkode: b4c3e...85e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Når du har gått med noe i flere mnd er det helt greit å vente to uker på å bli undersøkt. Anonymkode: a9801...8e0 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Hei ts, jeg hadde noe lignende bortset fra at etter time hos fastlegen fik jeg henvisning og beskjed om at jeg måtte ta MR av halsen samme dag eller senest dagen etter. Jeg hadde riktig nok fått stor stor kul som utviklet seg ila en uke da. På sykehuset tok en sykepleier imot henvisningen og gikk inn til en lege som aldri så meg, ikke på avstand eller noen ting og kom tilbake med beskjed om at jeg ville bli kalt inn om 3-4 uker. Jeg prøvde å si at det stod på henvisningen at jeg burde sjekkes så fort som mulig, men fikk beskjed om at legen hadde ansenitet over fastlegen så han bestemte. Tok da med henvisningen til privat (unilabs), fikk time samme dag og måtte betale 300,- hvilket var helt greit for meg. Slutten på visa ble at jeg måtte operere ut cysten, men den var godartet. Nå har jeg aldri vært hypokonder i mitt liv men denne kulen var altså gigantisk og kom så fort at jeg ikke ville vente lengre enn nødvendig med å finne ut hva det var. Skal se om jeg får lagt ut bilde. Anonymkode: 185ef...e77 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du har gått med noe i flere mnd er det helt greit å vente to uker på å bli undersøkt. Anonymkode: a9801...8e0 Helt enig. Det kommer jo an på hvordan du legger fram saken. Sier du du har gått med det noen måneder (og det har gått Ok), hvorfor tror du det da vil bli vurdert som hast?? Legen er ikke tankeleser heller. Hadde du sagt at du har ventet med å komme pga redd for å bli oppfatttet som hypokonder, men nå tror det kan være noe virkelig alvorlig (hvorfor har du ikke trodd det før?), så kanskje det hadde vært annerledes men husk at legene mottar folk med livstruende sykdommer Anonymkode: a994a...26c 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 Sånn var den...det viste seg jo da at det ikke var veldig hast selv om den måtte opereres, men når dette poppa opp ila en uke så ville jeg heller være på den sikre siden 😛 Anonymkode: 185ef...e77 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Det kommer jo an på hvordan du legger fram saken. Sier du du har gått med det noen måneder (og det har gått Ok), hvorfor tror du det da vil bli vurdert som hast?? Legen er ikke tankeleser heller. Hadde du sagt at du har ventet med å komme pga redd for å bli oppfatttet som hypokonder, men nå tror det kan være noe virkelig alvorlig (hvorfor har du ikke trodd det før?), så kanskje det hadde vært annerledes men husk at legene mottar folk med livstruende sykdommer Anonymkode: a994a...26c Hei 😊 ja jeg overdrev nok altså. Det var ikke legen jeg prata med, men hun kontordamen. Jeg fryser veldig til og får helt jernteppe når det skjer noe uventet, og jeg burde såklart ha forklart mye bedre 🙈 hun jeg snakka med har jo sett meg mye der 😅 men jeg får vente 2 uker. for min del føles det hast, men såklart ikke sikkert det er det 😊 ikke før nå siste uka jeg har tenkt særlig på den, for den har blitt bittelitt større enn i starten. Men jeg har hatt også smerter under ribben som følelse av svie, vet ikke om det er lungene, men på og av en periode. Når det skjedde igjen i går kveld, var da jeg bestemte meg for å få en time til det. Jeg har såklart tatt opp masse med legen, men de har kun tid til en ting av gangen. Grunnen for at jeg må vente er jo at de helst ikke vil ha noen folk der egentlig nå, pga koronaen. Anonymkode: b4c3e...85e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn var den...det viste seg jo da at det ikke var veldig hast selv om den måtte opereres, men når dette poppa opp ila en uke så ville jeg heller være på den sikre siden 😛 Anonymkode: 185ef...e77 Oisann 😱😱 hva var det? 🙈 Anonymkode: b4c3e...85e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #11 Skrevet 7. august 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: Oisann 😱😱 hva var det? 🙈 Anonymkode: b4c3e...85e Cyste..godartet, men den ble betent så derfor den ble så stor så fort🙈 Anonymkode: 185ef...e77
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå