Gå til innhold

Ullundertøy til 4-åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lar dere 4-åringen løpe rundt i ull-longs i barnehagen? Eller begynner de å bli litt for store til det? Er det mer passende med joggebukse og ulltrøye isteden? 

Anonymkode: e6c3d...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja tenker at gutten min skal det også i vinter. Hvorfor mener du et barn på 4 skal være for stort til det? Det er jo som en vanlig tights men i ull? Ser enkelte har bukse utenpå inne i barnehagen, hadde blitt alt for varmt for mini. Så her er det ull longs og genser inne i barnehagen, behagelig og bevegelig inne, varmt og godt ute 😊

Anonymkode: bb863...822

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det skal hun. Har også noen «joggebukser» fra Hust and Claire hun skal bruke. 
 

På skolen skal jeg vurdere noe annet på henne. :) 

Anonymkode: e26bd...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for lite påkledd. Pleier å bruke tykke leggings, slim joggebukser og lignende som hun kan ha tykke ullplagg over når det er kaldt. 

Hun er varm av seg og blir irritabel av ull helt inntil huden. 

Anonymkode: 03c75...3b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" i barnehagen til guttungen gikk i kongs og trøye hele barnehagepersonell. Han og flere gjorde det også i førsteklasse. Han liker ikke flere lag og blir fort varm. Det er lett å bevege seg i.

Anonymkode: 8ba51...80a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har frøkna gått i ull-undertøy (genser + longs) hele vinteren i flere år, nekter andre klær. Hun skal nå begynne i 4.kl. Jeg planla noe helt annet egentlig 😂 Denne kampen tar jeg ikke, hun er god og varm og fornøyd 😊

Anonymkode: 06f57...2ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For store? Overhode ikke. Mine har brukt det helt ut barnehagetiden. Komfort og det praktiske er det som gjelder! Har en del ulljoggebukser fra Janus som er litt tykkere, men ungene trives like så godt i ulltrøye og stilongs :)

Anonymkode: 0a15b...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok alltid på ullundertøy og tynn genser og joggebukse over på min, gikk alltid kun i ullundertøy når jeg hentet🙈 Helt frem til skolestart.

Anonymkode: 8fdac...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i barnehagen til barna mine har noe anna enn longs og trøye når det er den tiden på året. Vi har brukt første klasse på å avvenne eldstemann fra den vanen😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har aldri fått lov til det, vi har alltid hatt på mellonlag utenpå 

Anonymkode: ed702...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min har aldri fått lov til det, vi har alltid hatt på mellonlag utenpå 

Anonymkode: ed702...d6b

Hvorfor?

Anonymkode: 8fdac...d2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min har aldri fått lov til det, vi har alltid hatt på mellonlag utenpå 

Anonymkode: ed702...d6b

Tenkt hvor varmt det er da! Ha på deg selv ull pluss et lag til inne, og vær like aktiv som barnet ditt i et par timer, så ser du hvor varmt det er.

Anonymkode: bb863...822

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.8.2020 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Min har aldri fått lov til det, vi har alltid hatt på mellonlag utenpå 

Anonymkode: ed702...d6b

Kvifor ikkje? 

Eg har aldri tenkt over at barnehagebarn ikkje kan gå berre med ullundertøy på seg når dei er inne? 

Anonymkode: 6bf31...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy pluss ballerinaskjørt er en slager her ☺

Anonymkode: 9ee63...5f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, syns barn i ulltrøye/ullbody og strømpebukse er så trist. Syns det er ok at barna ser litt stelt og ordentlig ut når de er i bhg. Noen velger å gjøre det, men de fleste i vår barnehage har på barna ordentlige klær. 

Anonymkode: 50efb...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, syns barn i ulltrøye/ullbody og strømpebukse er så trist. Syns det er ok at barna ser litt stelt og ordentlig ut når de er i bhg. Noen velger å gjøre det, men de fleste i vår barnehage har på barna ordentlige klær. 

Anonymkode: 50efb...c53

😂 Trist? På hvilken måte er det trist? Jeg har sendt mine i funksjonelle, hele og rene klær i barnehagen. Barnehagen er et sted for lek og hvor det er lov å bli skitten. 

Vet du hva som er trist? Det er barn som kommer i barnehagen med for dårlige klær til sesongen som ikke holder dem varme og tørre. Som aldri har med skiftetøy. Som ikke har med matpakke. Det er trist, det. 

Anonymkode: e2140...8f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, syns barn i ulltrøye/ullbody og strømpebukse er så trist. Syns det er ok at barna ser litt stelt og ordentlig ut når de er i bhg. Noen velger å gjøre det, men de fleste i vår barnehage har på barna ordentlige klær. 

Anonymkode: 50efb...c53

Bedre med strømpebukser/joggebukser enn trange jeans med bleier og mere til under. 

Anonymkode: 08094...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...