AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Del Skrevet 5. august 2020 Hvor kjøper du stoff og sytilbehør på nett? Jeg er nybegynner og har rotet meg bort i jungelen av nettbutikker. Hvor foretrekker du å kjøpe? Tenker da både på utvalg, pris, kvalitet, service, leveringstid etc. Jeg lurer også på hva slags utstyr du ikke klarer deg uten? Anonymkode: d9f05...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Live88 Skrevet 6. august 2020 #2 Del Skrevet 6. august 2020 Stofflykke.no (Tromsø) er min desiderte favoritt! (Bruker i underkant av en uke fra det blir sendt til jeg kan hente pakken i Bergen) Deretter kommer stoffdronning.no (Kristiansand, bruker få dager hit), stoff og stil har også mye bra. Prismessig tror jeg stofflykke kommer best ut, iallfall på en del varer. Limpenn (tråklelim) er gull å ha! Et must er jo en god stoffsaks som du kun bruker på stoff og ingenting annet! Et sømometer er genialt, istedenfor knappenåler bruker jeg clips, eller, jeg bruker nåler også, men jeg syr på overlock og da er knappenåler dumt pga kniven i symaskinen. I tillegg har jeg skjærebrett og rullekniver, så jeg skjærer i stoffet istedenfor å klippe i det, det er mest fordi jeg hadde dette utstyret fra før av siden jeg drev med quilting for mange år siden. Ellers er det mye ting og tang der ute som kan være nyttig men som er langt ifra nødvendig! Jeg har en sånn dings til å trekke bånd og strikk gjennom ting med, men klarer meg egentlig like greit med en sikkerhetsnål, det samme gjelder en sånn sak til å rette ut hjørner med, før jeg kjøpte den brukte jeg en appelsinskreller fra tupperware. Men det er sånt du finner ut av etterhvert som du syr og får mer erfaring😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Del Skrevet 6. august 2020 4 hours ago, Live88 said: Stofflykke.no (Tromsø) er min desiderte favoritt! (Bruker i underkant av en uke fra det blir sendt til jeg kan hente pakken i Bergen) Deretter kommer stoffdronning.no (Kristiansand, bruker få dager hit), stoff og stil har også mye bra. Prismessig tror jeg stofflykke kommer best ut, iallfall på en del varer. Limpenn (tråklelim) er gull å ha! Et must er jo en god stoffsaks som du kun bruker på stoff og ingenting annet! Et sømometer er genialt, istedenfor knappenåler bruker jeg clips, eller, jeg bruker nåler også, men jeg syr på overlock og da er knappenåler dumt pga kniven i symaskinen. I tillegg har jeg skjærebrett og rullekniver, så jeg skjærer i stoffet istedenfor å klippe i det, det er mest fordi jeg hadde dette utstyret fra før av siden jeg drev med quilting for mange år siden. Tekstilkritt og sprettekniv er et must Ellers er det mye ting og tang der ute som kan være nyttig men som er langt ifra nødvendig! Jeg har en sånn dings til å trekke bånd og strikk gjennom ting med, men klarer meg egentlig like greit med en sikkerhetsnål, det samme gjelder en sånn sak til å rette ut hjørner med, før jeg kjøpte den brukte jeg en appelsinskreller fra tupperware. Men det er sånt du finner ut av etterhvert som du syr og får mer erfaring😊 Anonymkode: 73169...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Live88 Skrevet 6. august 2020 #4 Del Skrevet 6. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tekstilkritt og sprettekniv er et must Anonymkode: 73169...774 Sprettekniv ja, men tekstilkritt er ikke nødvendigvis et must! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Del Skrevet 6. august 2020 Jeg har testet litt fra ebay, eneste som funker å bestille der er clips og kritt. Blad til rullekniv funker forsåvidt også, men blir veldig fort sløve, så spørs egentlig om det er verdt det. Ingen av symaskinføttene passer og nålene jeg kjøpte ser ikke så gode ut, så jeg bruker de ikke. Anonymkode: cd865...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #6 Del Skrevet 7. august 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har testet litt fra ebay, eneste som funker å bestille der er clips og kritt. Blad til rullekniv funker forsåvidt også, men blir veldig fort sløve, så spørs egentlig om det er verdt det. Ingen av symaskinføttene passer og nålene jeg kjøpte ser ikke så gode ut, så jeg bruker de ikke. Anonymkode: cd865...2d5 Ah, takk, jeg har sett litt på Ebay og wish, men var litt i tvil. Har du kjøpt stoff fra Ebay også? Anonymkode: d9f05...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #7 Del Skrevet 7. august 2020 19 hours ago, Live88 said: Stofflykke.no (Tromsø) er min desiderte favoritt! (Bruker i underkant av en uke fra det blir sendt til jeg kan hente pakken i Bergen) Deretter kommer stoffdronning.no (Kristiansand, bruker få dager hit), stoff og stil har også mye bra. Prismessig tror jeg stofflykke kommer best ut, iallfall på en del varer. Limpenn (tråklelim) er gull å ha! Et must er jo en god stoffsaks som du kun bruker på stoff og ingenting annet! Et sømometer er genialt, istedenfor knappenåler bruker jeg clips, eller, jeg bruker nåler også, men jeg syr på overlock og da er knappenåler dumt pga kniven i symaskinen. I tillegg har jeg skjærebrett og rullekniver, så jeg skjærer i stoffet istedenfor å klippe i det, det er mest fordi jeg hadde dette utstyret fra før av siden jeg drev med quilting for mange år siden. Ellers er det mye ting og tang der ute som kan være nyttig men som er langt ifra nødvendig! Jeg har en sånn dings til å trekke bånd og strikk gjennom ting med, men klarer meg egentlig like greit med en sikkerhetsnål, det samme gjelder en sånn sak til å rette ut hjørner med, før jeg kjøpte den brukte jeg en appelsinskreller fra tupperware. Men det er sånt du finner ut av etterhvert som du syr og får mer erfaring😊 Takk for veldig nyttig svar!! Anonymkode: d9f05...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Del Skrevet 9. august 2020 På 7.8.2020 den 13.24, AnonymBruker skrev: Ah, takk, jeg har sett litt på Ebay og wish, men var litt i tvil. Har du kjøpt stoff fra Ebay også? Anonymkode: d9f05...89b Nei, stoffer har jeg ikke kjøpt noe av. Er mange andre bra steder å bestille det fra Norge, ser det er gode forslag i det andre innlegget her😊 Bestilte noe filt, leste ikke item description godt nok, for det var så små biter at det ikke kan brukes til noe fornuftig 😅 Ellers er trykknapper veldig greit å kjøpe på ebay, det glemte jeg. Snap buttons søker du etter. Anonymkode: cd865...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå