AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Driver og sorterer litt i skuffer og skap, og kom over en del pakker med kidneybønner som sikkert er kjøpt på tilbud. Føler meg veldig lite i det kreative hjørnet i dag, Så håper noen kanskje har forslag til retter man kan bruke dem i? Er egentlig ikke mine favorittbønner, men må jo få spist dem opp, og da helst på en så smakfull måte som mulig 😄 Anonymkode: 6b1b5...dc0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Chili con/sin carne Til taco, ev stekt med tacokrydder Anonymkode: f1fa6...4c2 1
Leo Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Lag en stor gryte med chili hvor du bruker mer bønner og mindre kjøtt enn det som står i oppskriften. Evt. kan du koke dem og fryse i porsjonspakker så du har dem raskt tilgjengelig for bruk i supper, gryteretter og taco. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Takk for tips, lurt med frysing også. Anonymkode: 6b1b5...dc0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 En av mine favorittmiddager er å steke (masse!) løk, div andre grønnsaker i strimler, en kjøttpølse i biter, blande inn litt kokt pasta (jeg bruker glutenfri linsepasta), kidneybønner og til slutt en klunk fløte. Krydrer med cayennepepper m.m. Godt, mettende og ikke ikke så sunt om jeg er for slepphendt med fløtepakken. Anonymkode: 19cd4...cb1 2
Brunhilde Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Jeg pleide å lage bønnesuppe, men jeg kan ikke finne oppskriften. Det lignet nok litt på denne, jeg lagde den alltid litt sterk og den var populær når jeg serverte den til venner. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Chili sin carne med tortillachips, rømme og litt avokado blir snadder Anonymkode: 475af...975 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 De kan tilsettes i det meste av gryteretter, synes jeg (helnorsk lapskaus blir litt rart, da). Om du så lager chili con/sin carne, eller plumper dem oppi en amerikansk torogryte. Ellers lager jeg en god pølsegryte, med gode pølser, tomater, løk, paprika, og bønner, og raust med chili. Godt i taco også. Anonymkode: 50ac4...e3f 1
Chuck Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 Bønnestuing https://www.veganeren.com/2012/11/refried-beans/ 1
Jerry Lee Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 Det aller enkleste er jo klassikeren pork'n'beans...flesk og bønner, rett og slett. I tillegg kan man ha stekte poteter og egg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 Pasta e fagioli, den vegetariske versjonen på Trines matblogg er veldig god 😊 jeg bruker kidneybønner i den. Anonymkode: 043ee...c15 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Tusen takk for mange gode forslag!! Kjenner jeg gleder meg til å teste litt nye middager 😄 Anonymkode: 6b1b5...dc0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå