Gå til innhold

Fibromyalgi

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Takk for mange gode svar 😊  Vet ikke om jeg ble så mye klokere, men.. Helt enig i det flere sier at psykiske problemer bidrar til at man blir fysisk syk. Men kan man bli fysisk syk med fibromyalgi uten psykiske problemer..? 🤔 Og en liten kommentar til en som skrev at man kanskje kunne spart mye om disse pasientene ble tatt på alvor litt tidligere. Det er nok på mange måter sant, men jeg vil tro mange kanskje har hatt det som meg, ingen store psykiske problemer/traumer, man har det bare litt jævligere og kjipere enn andre, ikke noe man vil bry en lege med. Så sånn som jeg hadde jo ikke blitt fanget opp noe sted, før jeg hadde så mye smerter at jeg tok kontakt med lege pga det.

Anonymkode: ff76d...f8f

Beklager hvis jeg har formulert meg uklart, men svaret på det du spør om er i hvert fall i mitt tilfelle ja. Jeg verken har eller har hatt noen spesielle psykiske problemer ut over vanlig slitenhet og nedstemthet som følger med det å være syk og jeg har ikke hatt det "kjipere og jævligere" enn andre på noe tidspunkt i livet. Altså ingen dårlig oppvekst, rusmisbruk, mishandling osv. 

Jeg mener jo selvfølgelig heller ikke at man skal kunne fange opp de som ikke oppsøker lege, men når man gjør det bør man bli tatt på alvor ikke måtte gå kanskje i årevis uten noe annet enn smertestillende og evt. en dårlig skjult beskjed om å ta seg sammen slik jeg oppfatter at tilfellet er med veldig mange. Hvis du ble tatt på alvor med en gang så er det bare helt supert! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...