Gjest adinterim Skrevet 4. september 2020 #161 Del Skrevet 4. september 2020 2 timer siden, Amatariel skrev: Helt sikker kan man jo ikke svare. Men etter det du beskriver ville jeg gjettet at du hadde EL i går. Så siste fertil dag i dag, og 1 dpo. Men nødvendig med flere aksjer er det ikke! Dere har da fått 2 av 5 av de fertile dagene dekket. Det ble jeg gravid på med mitt yngste barn Jeg håper det holdt, for samboer var ikke mye villig i kveld Og nå er jeg dratt på nattevakt så da er det toget gått uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest adinterim Skrevet 4. september 2020 #162 Del Skrevet 4. september 2020 Forresten, er det andre som jobber natt her? Leste for noen uker/få mnd siden en tråd på Gravid-delen av forumet (aldri klart å forlate det helt 😅) at nattjobbing øker sjansen for spontanabort... Dette visste jeg ikke forrige svangerskap, men jeg ble sykemeldt i slutten av første trimester/starten på andre siden jeg hadde et søvnbehov uten like og nattevaktene var uutholdelige. Men jeg lurer på om legen var klar over dette med sjanse for spontanabort for han var mer enn villig til å sykemelde meg og kastet nesten svangerskapspenge-søknaden etter meg i samme slengen Men han sa aldri noe til meg om det i allefall, men jeg var også sykt redd for spontanabort på den tiden så det var sikkert lurt. Anyhoooow.... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette denne gangen, føles rart å skulle be om sykemelding ved 5-6 uker om formen er generelt fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 4. september 2020 #163 Del Skrevet 4. september 2020 4 minutter siden, adinterim skrev: Forresten, er det andre som jobber natt her? Leste for noen uker/få mnd siden en tråd på Gravid-delen av forumet (aldri klart å forlate det helt 😅) at nattjobbing øker sjansen for spontanabort... Dette visste jeg ikke forrige svangerskap, men jeg ble sykemeldt i slutten av første trimester/starten på andre siden jeg hadde et søvnbehov uten like og nattevaktene var uutholdelige. Men jeg lurer på om legen var klar over dette med sjanse for spontanabort for han var mer enn villig til å sykemelde meg og kastet nesten svangerskapspenge-søknaden etter meg i samme slengen Men han sa aldri noe til meg om det i allefall, men jeg var også sykt redd for spontanabort på den tiden så det var sikkert lurt. Anyhoooow.... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette denne gangen, føles rart å skulle be om sykemelding ved 5-6 uker om formen er generelt fin Du vil i så fall ikke automatisk få sykemelding, da arbeidsgiver skal prøve å tilrettelegge, med f.eks å endre turnus til dagvakter. Det er forsåvidt endel strid om disse studiene som viser forhøyet sa-statestikk ved nattarbeid. Det kommer mye an på hvor godt man endrer døgnrytme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest adinterim Skrevet 4. september 2020 #164 Del Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, Neutral90 skrev: Du vil i så fall ikke automatisk få sykemelding, da arbeidsgiver skal prøve å tilrettelegge, med f.eks å endre turnus til dagvakter. Det er forsåvidt endel strid om disse studiene som viser forhøyet sa-statestikk ved nattarbeid. Det kommer mye an på hvor godt man endrer døgnrytme. Selvsagt er det ingen automatikk i det, men arbeidsgiver kan ikke tilrettelegge til dagvakter uten at det går ut over fritiden min (på grunn av en annen jobb jeg har på dagtid) så det er ingen muligheter for tilrettelegging, slik var det også sist svangerskap. Det gjør det nok, det er strid om det meste av studier virker det som, og som det ble kommentert i denne studien også så er det umulig å gjøre en reell forskning på det fordi de da må utsette så og så mange gravide for nettopp nattearbeid. Men basert på min historikk med psykisk helse, fysiske helse og mulighetene for (dvs mangelen på) tilrettelegging så tror jeg sjansen er høy for at det blir sykemelding denne gangen også. Jeg lurer på om det er andre i tilsvarende situasjon, og hva de tenker og føler om temaet? Sykemelding i svangerskapet er jo uglesett, og jo tidligere jo verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #165 Del Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, adinterim skrev: Selvsagt er det ingen automatikk i det, men arbeidsgiver kan ikke tilrettelegge til dagvakter uten at det går ut over fritiden min (på grunn av en annen jobb jeg har på dagtid) så det er ingen muligheter for tilrettelegging, slik var det også sist svangerskap. Det gjør det nok, det er strid om det meste av studier virker det som, og som det ble kommentert i denne studien også så er det umulig å gjøre en reell forskning på det fordi de da må utsette så og så mange gravide for nettopp nattearbeid. Men basert på min historikk med psykisk helse, fysiske helse og mulighetene for (dvs mangelen på) tilrettelegging så tror jeg sjansen er høy for at det blir sykemelding denne gangen også. Jeg lurer på om det er andre i tilsvarende situasjon, og hva de tenker og føler om temaet? Sykemelding i svangerskapet er jo uglesett, og jo tidligere jo verre. Helt ærlig, sykemelding i uke 5/6 pga nattevakter virker helt absurd. Da burde du heller få en annen (dag)jobb. Anonymkode: bb9b4...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest adinterim Skrevet 4. september 2020 #166 Del Skrevet 4. september 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig, sykemelding i uke 5/6 pga nattevakter virker helt absurd. Da burde du heller få en annen (dag)jobb. Anonymkode: bb9b4...724 Det er jo litt det jeg også syns, men er interessert i konkrete erfaringer eller refleksjoner over andres situasjon Og hadde det bare vært å fått meg en annen jobb hadde det alt vært gjort. Men takk for godt og veldig reflektert tips! Endret 4. september 2020 av adinterim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 5. september 2020 #167 Del Skrevet 5. september 2020 Hei damer! hvordan går det med prøvingen?😊 Jeg bare venter på at mensen skal bli ferdig jeg nå så jeg kan starte selv👊🏻😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 5. september 2020 #168 Del Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, Smiley90 skrev: Hei damer! hvordan går det med prøvingen?😊 Jeg bare venter på at mensen skal bli ferdig jeg nå så jeg kan starte selv👊🏻😂 11 dpo og negativ test. Så har begynt nedtelling til neste ikm allerede Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 5. september 2020 #169 Del Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Dame1989 skrev: 11 dpo og negativ test. Så har begynt nedtelling til neste ikm allerede Lykke til Å nei Så kjedelig! Hvilken prøveperiode er du på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 5. september 2020 #170 Del Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, Smiley90 skrev: Å nei Så kjedelig! Hvilken prøveperiode er du på? Sluttet med prevangsjon i januar og ble raskt gravid. Måtte ta en medisinsk abort april i uke 10 pga bo. Så har prøvd igjen siden det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 5. september 2020 #171 Del Skrevet 5. september 2020 9 minutter siden, Dame1989 skrev: Sluttet med prevangsjon i januar og ble raskt gravid. Måtte ta en medisinsk abort april i uke 10 pga bo. Så har prøvd igjen siden det Å nei:( Det var trist å lese håper det går bra med deg! Måtte selv gjennom en medisinsk abort etter en MA for noen år siden, men syklusen min ble veldig tullete etter det, så jeg har ikke blitt gravid. Men har fortsatt troa! Kanskje vi begge er heldige og blir gravide før utgangen av 2020🙌🏻❤️ Da hadde ikke 2020 vært så ille allikevel, til tross for en pågående pandemi🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarinaB Skrevet 5. september 2020 #172 Del Skrevet 5. september 2020 1 time siden, Smiley90 skrev: Hei damer! hvordan går det med prøvingen?😊 Jeg bare venter på at mensen skal bli ferdig jeg nå så jeg kan starte selv👊🏻😂 Litt under en uke til jeg kan prøve å teste, dagene går sakte. I går hadde jeg stikkende/pulserende «smerter» på samme side som eggløsningen var + vondt i korsryggen. Dette varte en time eller noe sånn, med litt etterdønninger til nå(akkurat en uke siden el). Vet ikke om det betyr noe, men tror ikke jeg har opplevd det før. Vil ikke ha for høye forhåpninger, så prøver å ikke legge for mye i smertene i går😅 vanskeligere sagt enn gjort!😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 5. september 2020 #173 Del Skrevet 5. september 2020 58 minutter siden, Smiley90 skrev: Å nei:( Det var trist å lese håper det går bra med deg! Måtte selv gjennom en medisinsk abort etter en MA for noen år siden, men syklusen min ble veldig tullete etter det, så jeg har ikke blitt gravid. Men har fortsatt troa! Kanskje vi begge er heldige og blir gravide før utgangen av 2020🙌🏻❤️ Da hadde ikke 2020 vært så ille allikevel, til tross for en pågående pandemi🙈 Det får være målet, gravide innen 2020 🤞🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. september 2020 #174 Del Skrevet 5. september 2020 1 time siden, Smiley90 skrev: Hei damer! hvordan går det med prøvingen?😊 Jeg bare venter på at mensen skal bli ferdig jeg nå så jeg kan starte selv👊🏻😂 CD25 i dag og venter stadig på EL etter MA. Håper jeg slipper tullete syklus som du beskriver at du opplevde etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 5. september 2020 #175 Del Skrevet 5. september 2020 1 time siden, CarinaB skrev: Litt under en uke til jeg kan prøve å teste, dagene går sakte. I går hadde jeg stikkende/pulserende «smerter» på samme side som eggløsningen var + vondt i korsryggen. Dette varte en time eller noe sånn, med litt etterdønninger til nå(akkurat en uke siden el). Vet ikke om det betyr noe, men tror ikke jeg har opplevd det før. Vil ikke ha for høye forhåpninger, så prøver å ikke legge for mye i smertene i går😅 vanskeligere sagt enn gjort!😂 Så spennende! Krysser alt som krysses kan🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 5. september 2020 #176 Del Skrevet 5. september 2020 1 time siden, Amatariel skrev: CD25 i dag og venter stadig på EL etter MA. Håper jeg slipper tullete syklus som du beskriver at du opplevde etterpå De fleste jeg har snakket med har opplevd å bli gravide ganske fort igjen etter MA, så det kan hende kroppen din trenger denne «syklusen» til å stabilisere seg😊 Kroppen min har vært vanskelig hele veien, så tror nok jeg er noe eget😂🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. september 2020 #177 Del Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Smiley90 skrev: De fleste jeg har snakket med har opplevd å bli gravide ganske fort igjen etter MA, så det kan hende kroppen din trenger denne «syklusen» til å stabilisere seg😊 Kroppen min har vært vanskelig hele veien, så tror nok jeg er noe eget😂🙈 Ja jeg er så spent på hvor lang tid det skal ta... jeg har opplevd SA i både uke 5 og 6 før og begge de gangene ble jeg gravide på første EL - ingen mens imellom 😳 Men EL kom ikke så mange dager etter "vanlig" da. Men jeg har også opplevd abort i uke 14, og da tok det 8 måneder før jeg ble gravid igjen. Så jeg frykter at jeg ligger mer i den skalaen der nå... Men hvis bare EL kan finne det for godt å komme snart så får jeg prøvd iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 5. september 2020 #178 Del Skrevet 5. september 2020 4 minutter siden, Amatariel skrev: Ja jeg er så spent på hvor lang tid det skal ta... jeg har opplevd SA i både uke 5 og 6 før og begge de gangene ble jeg gravide på første EL - ingen mens imellom 😳 Men EL kom ikke så mange dager etter "vanlig" da. Men jeg har også opplevd abort i uke 14, og da tok det 8 måneder før jeg ble gravid igjen. Så jeg frykter at jeg ligger mer i den skalaen der nå... Men hvis bare EL kan finne det for godt å komme snart så får jeg prøvd iallefall! Kanskje du kan ta kontakt med legen å få femar? Det begynte jeg på denne uka😊 Kanskje det kan kickstarte litt😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. september 2020 #179 Del Skrevet 5. september 2020 44 minutter siden, Smiley90 skrev: Kanskje du kan ta kontakt med legen å få femar? Det begynte jeg på denne uka😊 Kanskje det kan kickstarte litt😊 Jeg har absolutt tenkt tanken. Om det ikke skjer noe snart... Hadde jo tenkt å gi det èn syklus før jeg evnt. spør om mer hjelp, men er ikke så lett når denne syklusen aldri kommer seg videre 🙄 Gynekologen sa i mai da jeg var der og fikk metformin at dersom ingenting har skjedd så kunne vi se på andre alternativer også. Vet bare ikke helt om jeg kan betegne sommeren som "ingenting skjedd"... Altså, ble jo gravid i pp2! Så NOE fungerer jo. Men er ikke gravid nå, så målet er liksom like langt unna nå som da. Så konfliktes veldig om jeg bør være tålmodig ettersom jeg tydeligvis er fruktbar, eller om jeg bør be om mer hjelp nå. Men skal gi det noen dager til... i følge appen min er det sannsynlig at jeg får EL mellom CD28-30 (tirsdag-torsdag i neste uke). Kun beregnet på tidligere sykluslengder... så vi får se da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 5. september 2020 #180 Del Skrevet 5. september 2020 På 4.9.2020 den 9.39, frk.bie skrev: Er det noen som har opplevd å ha murring som ligner eggløsningssmerter I flere dager etter EL? jeg blir så bekymra 🙈 Sist PP hadde jeg sterke stikninger og murringer helt fra eggløsning til mensen. Smertene var sterkere de 2 ukene før mensen enn selve mensen 🙄 Aldri hatt det sånn før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå