Gå til innhold

Hva ville dere foretrukket?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Smørbrød med laks, og tilbehør som rømme/pepoerotrømme mm, eller rekesmørbrød med egg, dill mm?

Dette skal bli danske smørrebrød jeg skal servere i morgen, og jeg har handlet inn masse greier. Ikke reker da, for det må jeg eventuellt kjøpe i morgen.

Jeg tenkte også å droppe roastbiff og løk m potetsalat, og heller gå for biff, avokado og brie( litt mer avansert) ok?

Tilslutt blir det brie med "noe greier" og forskjellige bær og frukt som dessert.

Veldig mye jobb dette, men kjempegøy å servere noe litt spesielt ifh til varm middag. De som er bedt, gleder seg ihverfall. Så, litt usikker på spesielt første smørbrød. Skal være sild/fisk på første, kjøtt på andre og ost osv på siste. Fikk forslag her inne, og dette syns jeg var helt topp til kald øl. Har akevitt også, for de som vil ha snaps.

Blir dansk kveld, og jeg har fått en venninne til å ta opp dansk musikk. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er såpass tidlig gravid at vi ikke sier det til noen ennå, så jeg ville likt reker (røykelaks skal man ikke spise om man ikke vet produksjonsdatoen), og noe som ikke hadde brie og andre gravid-fy-oster på seg. 

Ellers liker jeg både laks og reker, men holder en liten knapp på rekene, og hadde likt de andre forslagene dine også. 

Anonymkode: 8e7ef...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Du skal servere danske smørrebrød, eller dansk inspirerte? 

Om du skal servere reker så er pepperotmajones veldig godt til reker. 

Anonymkode: bce0d...cdb

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er såpass tidlig gravid at vi ikke sier det til noen ennå, så jeg ville likt reker (røykelaks skal man ikke spise om man ikke vet produksjonsdatoen), og noe som ikke hadde brie og andre gravid-fy-oster på seg. 

Ellers liker jeg både laks og reker, men holder en liten knapp på rekene, og hadde likt de andre forslagene dine også. 

Anonymkode: 8e7ef...cfc

Ingen er gravide her 🙂 men ellers hvis jeg hadde bedt flere, så hadde det jammen vært noe å tenke på! Noterer meg det. Nå blir vi bare tre par 🙂 takk! 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal servere danske smørrebrød, eller dansk inspirerte? 

Om du skal servere reker så er pepperotmajones veldig godt til reker. 

Anonymkode: bce0d...cdb

Jeg har tittet litt rundt på nettet og på you tube. Sild mangler, men det blir ellers ganske så likt. Men kall det gjerne inspirert. 

Takk for tips! 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Åh guuuud, det hørtes godt ut. Plass til noen flere rundt bordet? (da vil jeg ha reker da, for jeg er gravid 😂

Men jeg hadde ønsket reker uavhengig av graviditeten. 

Anonymkode: cf524...c99

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh guuuud, det hørtes godt ut. Plass til noen flere rundt bordet? (da vil jeg ha reker da, for jeg er gravid 😂

Men jeg hadde ønsket reker uavhengig av graviditeten. 

Anonymkode: cf524...c99

Det virker som om reker er foretrukket  😄 kan jo ha pepperotmajones, og gjøre litt mer enn vanlig ut av det da

Skrevet

Elsker smørbrød/snitter, og reker er alltid godt. Det er kanskje ikke så dansk akkurat, men jeg bruker alltid guacamole på rekesmørbrød, det er utrolig godt. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Alt høres nydelig ut, :spise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater reker, så ville foretrukket laks 😁

Anonymkode: 010f8...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...