Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid bare brukt EN liten sprut med parfyme. En liten sprut bak ene øret og tenkt at dette er nok. Men så akkurat på Kardashians at det var ei som sprutet en sprut i kløfta si, en sprut bak hvert øre og en sprut på håndleddet. Har sett flere som har gjort dette, hvorfor tar de så mye??? Er dette en ny greie?

Anonymkode: b6e48...20b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hater all parfymelukten som oser av folk, så lite er nok best. Det er vel ingen som liker noen som har badet seg i lukt?

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid bare brukt EN liten sprut med parfyme. En liten sprut bak ene øret og tenkt at dette er nok. Men så akkurat på Kardashians at det var ei som sprutet en sprut i kløfta si, en sprut bak hvert øre og en sprut på håndleddet. Har sett flere som har gjort dette, hvorfor tar de så mye??? Er dette en ny greie?

Nei, det var det jeg lærte som fjortis på åttitallet - og ja, det er for mye. En liten sprut på håndleddet, presse håndleddene mot hverandre, og deretter presse dem bak øret. Det er nok. 

Anonymkode: 852e8...af4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker 2-3 utover heler outfitten. 

Anonymkode: e0fad...0f8

AnonymBruker
Skrevet

Bruker 2-3, men spørst jo veldig på hvilken parfyme du har. Noen er mye sterke en andre. 

Anonymkode: 20507...3d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Parfyme er helt ut. Det er typisk ting som man kan si ‘less is more’

Anonymkode: a3cf5...479

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Og vær så snill, ikke bruk Kardashians som en mal på ‘normalt’

• Liker 18
Skrevet

Bruker 1-2 sprut til daglig men 4-9 når jeg skal f.eks på fest.  Bruker bare superlette parfymer som ikke stinker og da kan man tillate seg det.  Clean Air og Issey Myake Lèau D Issey. 

AnonymBruker
Skrevet

1-2 er normalt. 4-9 er... et parfymeri. 

Anonymkode: 3f623...2f4

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det holder. Man blir immun for sin egen parfymelukt, men andre merker det. 

Anonymkode: 33d3a...6d3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Parfyme er helt ut. Det er typisk ting som man kan si ‘less is more’

Ja, det er mitt inntrykk også. Før brukte jeg alltid, uten unntak parfyme. Hendte jeg gikk innom et parfymeri i desperasjon på vei til vors hvis jeg hadde glemt det. Følte meg naken og uferdig. 

Nå har jeg ikke brukt parfyme hverken til hverdags eller fest på fem år, tror jeg. Føler det er veldig ut, til tross for at jeg alltid har fått komplimenter for parfymen min før (av de som klemte meg). 

• Liker 3
Skrevet

Bruker to sprut uansett om det er EdT, EdP eller parfume. Mer enn det blir altfor mye O_o

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innom et parfymeri i Paris og hun spruta bak begge ørene, en sprut på hver av håndleddene, to på halsen, på hver av albuekroken (?), på puppene og bak knehasene. Det skal visst være slik for å «eie» rommet, men jeg har ikke noe behov for å eie rommet. Så en sprut er mer enn nok for meg. 

Det er ubehagelig å være i nærheten av noen som har tømt en hel parfymeflaske. 

Anonymkode: e5178...ae3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Minst mulig❤️ 

Hilsen ei som er allergisk og nå får livet styrt av andres personlige vaner

Anonymkode: 25743...4a6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Apocalypte said:

Bruker 1-2 sprut til daglig men 4-9 når jeg skal f.eks på fest.  Bruker bare superlette parfymer som ikke stinker og da kan man tillate seg det.  Clean Air og Issey Myake Lèau D Issey. 

9 sprut er et helvete for duftsensitive uansett hvor superlett den parfymen din er da.... 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Som flere over skriver, parfyme er ut... Tror man endelig begynner å få en sterk bevissthet rundt hvor mye det ødelegger for astmatikere osv. 

Jeg er 36 år, kvinne. Brukte mye parfyme fra jeg var typ 16 fram til jeg var 30. Da ble jeg gravid, og begynte helt plutselig å kaste opp av parfumelukter. Måtte begynne å lukke kontordøren min på jobb og kunne knapt dra i butikken eller gå på gata, det var stank overalt. La ned veto mot parfymebruk i hjemmet mitt. Etter dette begynte jeg på permanent basis å synes parfumelukter var kvalmende, det har liksom satt seg i systemet mitt og jeg takler virkelig ikke parfyme. Særlig søtlige parfymer, men også typisk lette parfymer. Kan føle meg kvalm og få meget sterk hodepine om jeg er i et rom hvor noen har parfyme på. Har mange nesten fulle flasker stående, men har sluttet helt å bruke dem og de går nok i søpla.

Tør ikke å tenke på hvordan jeg selv forpestet folk en gang i tiden, brukte gjerne 5-6 spruter om jeg skulle på fest, og hadde alltid på meg en sprut eller to selv om jeg bare skulle på lesesalen eller treningssenteret. 

Anonymkode: f5eaf...275

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Apocalypte skrev:

Er du  S P R Ø ???

1 sprut holder, uansett anledning. Man trenger bare 1 spray i luften og så går man gjennom spriten. 4-9 er helt hinsides. Kjenner jeg blir kvalm av å lese det. 

Anonymkode: 4bf36...7c3

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Tar 1 sprut på håndledd og fordeler på andre håndledd og hals. Har flere parfymer jeg har pleid å rotere på så jeg ikke venner meg for mye til lukten. Bruker det mest fordi jeg liker å kjenne lukten selv, det gir en luksusfølelse og lukter godt. Men nå bruker jeg nesten aldri pga jobb hvor jeg ikke kan ha i hverdagen. Gjør at det blir litt mer stas når helgen kommer. Men aldri mer enn 1 liten sprut. Parfyme skal bare luktes om man kommer helt oppi, ikke hvis man står ved siden av personen liksom. Det er en lukt ment for meg, min partner og evt de som vil gi en klem. 

Anonymkode: 0a521...ad7

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mitt inntrykk også. Før brukte jeg alltid, uten unntak parfyme. Hendte jeg gikk innom et parfymeri i desperasjon på vei til vors hvis jeg hadde glemt det. Følte meg naken og uferdig. 

Nå har jeg ikke brukt parfyme hverken til hverdags eller fest på fem år, tror jeg. Føler det er veldig ut, til tross for at jeg alltid har fått komplimenter for parfymen min før (av de som klemte meg). 

Ut å lukte godt??  O o o okey da. 🤣

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du  S P R Ø ???

1 sprut holder, uansett anledning. Man trenger bare 1 spray i luften og så går man gjennom spriten. 4-9 er helt hinsides. Kjenner jeg blir kvalm av å lese det. 

Anonymkode: 4bf36...7c3

Nei, tull. Det kommer selvsagt an på parfymen.   Air fra Clean forsvinner fra huden etter få timer og er en veldig lett duft man med fordel kan dynke seg med.  Gjør det med god samvittighet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...