Gå til innhold

Dere med peiling på negler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på shellacnegler og gelénegler?

Anonymkode: d6c90...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror shellacnegler bare er lakk på naturlig negl, mens gelénegler er bygging/forlengning av naturlig negl med gelé.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shellac er et merke på en gelélakk, som herdes i uv lampe. Så shellac er gelelakk, men gelelakk er nødvendigvis ikke Shellac. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2020 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på shellacnegler og gelénegler?

Anonymkode: d6c90...e81

Shellac er bare flere tynne lag neglelakk som blir hard  i UV-lampe eller LED-lampe , over egne negler. Som en forsterkende neglelakk. Varer opptil 3 uker uten en ripe.

Gelenegler er en tykkere masse over egne negler, og konkurrerer med akrylnegler. De fleste vil ha lengre negler, det kan geleen hjelpe til med ved å sette på en tipp...

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Shellac er bare flere tynne lag neglelakk som blir hard  i UV-lampe eller LED-lampe , over egne negler. Som en forsterkende neglelakk. Varer opptil 3 uker uten en ripe.

Gelenegler er en tykkere masse over egne negler, og konkurrerer med akrylnegler. De fleste vil ha lengre negler, det kan geleen hjelpe til med ved å sette på en tipp...

Varer gelenegler lengre?

Anonymkode: 59d45...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2020 den 17.21, Fjollefyr skrev:

Shellac er et merke på en gelélakk, som herdes i uv lampe. Så shellac er gelelakk, men gelelakk er nødvendigvis ikke Shellac. 

Gel-negler er ikke lakk, da har du misforstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gelenegler i mange år, men de fjernet jeg i våres siden de vokste ut og negleteknikeren hadde koronastengt. Jeg begynte å legge gellakk selv for å beskytte såre og korte negler, men har fortsatt siden neglene ble superfine og hardføre av det. Nå synes jeg de er like å fine som da jeg hadde gelenegler. Det er jo litt jobb med å fjerne gammel lakk og legge ny lakk pent, så det må du ta med i betraktningen. 

Anonymkode: aa734...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Missfitness skrev:
45 minutter siden, Missfitness skrev:

Gel-negler er ikke lakk, da har du misforstått. 

 

Nei, det har jeg ikke. Les innlegget mitt en gang til. Gelenegler et ikke schellac. Schellac er en type gele neglelakk. Som herdes i uv lampe.☺ Det finnes flere typer gelé lakk. 

https://www.neglakademiet.no/produktserier/cnd-leverandor/cnd-shellac/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte shellac i to år, og etter det måtte jeg ta pause, for mine negler ble så myke av all filing og kjemikaler. Neglene får jo ikke blitt sterke når de ikke brukes. Med denne lakken av måtte neglene mine vokse helt ut på nytt.

Så jeg gikk til den vanlige salongen, fikk av siste settet og så ble det corona. Etter det har jeg jobbet på hjemmekontor, neglene er helt utvokst fra røttene, sterke og fine. Tar en pause fra shellac nå.

Savner bare fransk pedikyr på tærne egentlig. 

Det er jo dual forms som er litt lettere nå for tiden om man vil ha skikkelig lengde. Tror ikke alle klarer å legge gelenegler selv. 

Har prøvd meg på shellac selv, men det blir ikke det samme som på salong. 

 

Ja det varer mer enn 4 uker, men husk neglen vokser, og da ser man jo ny negl mer og mer, ikke pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gelé lakk vil nok være lettere å legge enn gelé negler,  det er jo tross alt et yrke å være negleteknikker.  Så den store forskjellen er jo at shellac ikke er en «falsk negl» slik som gelé negler er. Shellac varer lengre enn en vanlig neglelakk, men gelé negler vil holde seg pene enda lengre enn noen lakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Fjollefyr skrev:

Gelé lakk vil nok være lettere å legge enn gelé negler,  det er jo tross alt et yrke å være negleteknikker.  Så den store forskjellen er jo at shellac ikke er en «falsk negl» slik som gelé negler er. Shellac varer lengre enn en vanlig neglelakk, men gelé negler vil holde seg pene enda lengre enn noen lakk. 

 

Jeg bare kjenner det er plent umulig for meg å ha det mer enn 3 uker, orker ikke se overgangen som vokser seg større for hver dag... 😩💅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

 

Jeg bare kjenner det er plent umulig for meg å ha det mer enn 3 uker, orker ikke se overgangen som vokser seg større for hver dag... 😩💅

Har aldri brukt gele negler, men sverger til lime negler. Syntes heller ikke det er pent med 4~5~6 ukers utvokst gelenegl. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge kan jeg regne med disse limeneglene sitter? 
 

Har ikke helt turt, i frykt av å miste noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Hvor lenge kan jeg regne med disse limeneglene sitter? 
 

Har ikke helt turt, i frykt av å miste noen....

De kan sitte på i dagevis, er de litt kort holder de én uke ihvertfall. Lengre kan fort få en kakk og sprette av. Men ha med lim i vesken, så går det fint å lime den på igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...