AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Det er så mye prat om hva andre gjør feil nå i koronatiden. Men hva gjør DU for å beskytte deg mot smitte? Hvilke tiltak gjør du? Lever du som normalt eller mer isolert og tilbaketrukket? Dette er en nysgjerrig tråd, ikke noe som er ment som noe negativt. Anonymkode: b8316...8de 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Jeg bruker kun privatbil (utover fly). Jeg klemmer eller handhilser ikke. Jeg jobber fra hjemmekontor 3-4 dager i uka. Jeg handler en gang i uka (men det har jeg alltid gjort). Er hjemme om jeg har det minste symptom på luftveisinfeksjon, eller feber. Og er ekstra nøye på handvask og spriting. Utover det har jeg vært på reise til to grønne land. Flere flyturer. I et bryllup. Vært ute og spist med venner flere ganger. På sommerfest med jobben. Er hos hudpleier, frisør med mer. Så livet er egentlig nærmest som før, selv om jeg etterlever alle offisielle retningslinjer. Anonymkode: f4a7e...4b8 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Gjør det ikke. Er ikke redd for å bli syk selv, så tar ingen forholdsregler der. Utover det følger jeg regelverket, både fordi man liksom skal, og av hensyn til andre. Anonymkode: 6880a...57d 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør det ikke. Er ikke redd for å bli syk selv, så tar ingen forholdsregler der. Utover det følger jeg regelverket, både fordi man liksom skal, og av hensyn til andre. Anonymkode: 6880a...57d Idiot. Når du blir syk så risikerer du å smitte andre som kan bli ALVORLIG syke og dø. Anonymkode: 3dbc7...ca3 6
Forever22 Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Jeg tar forholdsregler ☺️ Antibac om jeg skal på butikken, unngår steder hvor det er mye folk på en gang.. Klemmer kun de i nærmeste familie. Tar heller ikke med meg barna på butikken, spesielt ikke 2 åringen da hun nekter å sitte i vogn på butikken. Vil ikke ha hun løpende rundt å ta på alt mulig 😅 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Jeg håndhilser ikke på noen, klemmer ingen, er flink til å bruke antibac etter at jeg har tatt på ting ute. Holder så godt avstand som det lar seg gjøre . Pga idioter og egoister så er ikke det alltid like lett , men jeg prøver. . Jeg gjør unntak , men det gjelder kun enkelte i familien og min kjæreste. Jeg vurderer nå pga. alle idiotene i samfunnet og økt smitte IGJEN å bruke munnbind på offentlig transport (jeg har ikke førerkort) Anonymkode: 3dbc7...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Er mye hjemme, er kun sammen med noen få mennesker (venner/familie) og da med avstand og god håndhygiene. god håndhygiene ellers, kiwi her har vask så jeg vasker meg godt fremfor å sprite meg. Antibac hvis vask ikke er tilgjengelig. Tar ikke på varer mer enn nødvendig (av og til må jeg lese på innholdslisten grunnet allergi). Vi skal på en liten tur, men det blir med bobil slik at vi kan sove, lage mat og gå på do/dusje der fremfor å bruke sanitæranlegg og restauranter. Anonymkode: ed516...aff 1
Sheik Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 Nå er jeg generelt alltid hjemme med unntak av en handletur i blant. Da spriter jeg hender før jeg går inn i butikk og når jeg kommer ut og vasker hender grundig når jeg kommer hjem. Før var jeg også ofte i Sverige, men nå har jeg ikke vært siden før jul. Unngår å handle i rushtida. Egentlig lever jeg som normalt.
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 Lever stort sett normalt. Klemmer fanilie medlemmer og en del venner (de vil det samme selv). Eneste forskjell er at jeg holder litt mer avstand til fremmede og spriter meg før jeg går inn steder. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Lever som normalt. Følger så klart alle regler i butikk med avstand håndsprit osv. Ikke for min egen del, men av respekt for de som er hyster... ehh unnskyld: bekymret. Gidder ikke få stygge blikk. Er jeg alene i butikken så spriter jeg hendene hvis jeg husker det - selv om jeg mest sannsynlig glemmer jeg det. Anonymkode: d5249...e7d 1
Carrot Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 Hjemmekontor, handler til ukurante tider, begrenser hvem jeg omgås, passer på å holde avstand til andre, vasker meg litt oftere, har meg meg egen desinfeksjonsflaske og sier fra om noen kommer for nær (det er ikke alle som liker det spesielt godt men det får være deres problem) 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 Glemte å nevne: Jeg gjør dette for å beskytte andre, ikke meg. Jeg har ikke vært redd i det hele tatt. Kjenner veldig mange som har hatt det, og knapt merket det. Derfor jeg selv har vært mye på restauranter, på reise, på flyplasser, med mer. Men tar hensyn for å begrense smitte videre dersom jeg først får det. Som eksempel har jeg tatt hjemmekontor uka etter hjemkomst. Tilsvarende tok jeg ikke en utenlandstur rett før jeg dro i bryllup. Anonymkode: f4a7e...4b8 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så mye prat om hva andre gjør feil nå i koronatiden. Men hva gjør DU for å beskytte deg mot smitte? Hvilke tiltak gjør du? Lever du som normalt eller mer isolert og tilbaketrukket? Dette er en nysgjerrig tråd, ikke noe som er ment som noe negativt. Anonymkode: b8316...8de Klemmer ikke. Unngår alle steder med folk, holder 2 meter hvor det er mulig. Spriter hender ofte om jeg er ute/ på butikk. Begrenset antall lekevenner til barn. Ukeshandel. Jobber hjemmefra. Anonymkode: 08eca...03c 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, tussi84 skrev: Lever stort sett normalt. Klemmer fanilie medlemmer og en del venner (de vil det samme selv). Eneste forskjell er at jeg holder litt mer avstand til fremmede og spriter meg før jeg går inn steder. Det er brudd på anbefalinger ift. klemming... Anonymkode: 08eca...03c 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 Holder avstand, vasker og spriter hendene, kjører kun bilen, handler når det er lite folk.
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er brudd på anbefalinger ift. klemming... Anonymkode: 08eca...03c Anbefalinger ja, ikke lov. Forresten så er det lov å klemme nå, men det betyr ikke at man skal klemme alle og enhver. Det gjør jeg ikke heller. Betyr mye for bestemor, svigermor, mamma og svigerbesteforeldre å få den klemmen.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er så mye prat om hva andre gjør feil nå i koronatiden. Men hva gjør DU for å beskytte deg mot smitte? Hvilke tiltak gjør du? Lever du som normalt eller mer isolert og tilbaketrukket? Dette er en nysgjerrig tråd, ikke noe som er ment som noe negativt. Anonymkode: b8316...8de Har bestilt 150 munnbind. Storhandler på kolonial, men tar kanskje en tur i butikken i uka. Tar ikke barna med i butikken. Bruker elsykkel eller bil fremfor kollektivtransport. Hvis vi har besøk, så er vi ute i hagen hvis været tillater det. Har flere utebord ved behov og setter frem antibak. Utenom nærmeste familie, så inviterer vi ikke for mange besøkende på en gang. Holder oss til én hustand eller 2 venninner på besøk f.eks. Går ikke på kafé i mammapermen, men handler av og til med noe og spiser utendørs med en venninne eller 2. Benytter hjemmekontor. Har alltid håndsprit i veska. Anonymkode: ff0b4...b09 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 2 timer siden, tussi84 skrev: Anbefalinger ja, ikke lov. Forresten så er det lov å klemme nå, men det betyr ikke at man skal klemme alle og enhver. Det gjør jeg ikke heller. Betyr mye for bestemor, svigermor, mamma og svigerbesteforeldre å få den klemmen. Har du kontroll på hvor mange dine venner klemmer, for du nevnte det og. Igjen, tussi84 rir igjen. Og tenker på din eller andre helse slik du holder på, men grattis hvis du får det. Anonymkode: 3dbc7...ca3 2
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du kontroll på hvor mange dine venner klemmer, for du nevnte det og. Igjen, tussi84 rir igjen. Og tenker på din eller andre helse slik du holder på, men grattis hvis du får det. Anonymkode: 3dbc7...ca3 Vel jeg ser ikke mine venner så ofte siden de fleste bor langt unna, men jeg har klemt to venner de siste to mnd. Resten har vært familie medlemmer. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør det ikke. Er ikke redd for å bli syk selv, så tar ingen forholdsregler der. Utover det følger jeg regelverket, både fordi man liksom skal, og av hensyn til andre. Anonymkode: 6880a...57d Samme her. Sitter i et veldig grønt land nå med mye mindre smitte enn Norge. Bor på svigers bondegård og ser så vidt andre mennesker. Anonymkode: 5921a...eb1
Anbefalte innlegg