Gå til innhold

Hvordan beskytter DU deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enklere å si hva jeg IKKE gjør:

- håndhilser ikke på noen 

- klemmer ingen (unntatt egne barn)

- går ikke ut om jeg føler meg syk

Utover dette forsøker jeg å holde avstand og har samme håndhygiene som tidligere, dvs vasker hendene etter toalettbesøk, før jeg lager mat, før jeg spiser og når jeg har vært ute.

Dvs at jeg lever ganske normalt. 

Anonymkode: 18765...678

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vasker hender og klær mye oftere enn jeg pleide. Bruker håndsprit før og etter handling og alltid etter å ha tatt på ting ute, dørhåndtak, heisknapper ect. Bruker handlenett istedetfor kurv/vogn. Det har blitt en vane, tenker ikke så mye over det lenger. Holder avstand sånn ca, men skal innrømme at jeg ikke gidder hvis folk står i veien og ikke flytter seg. Da holder jeg pusten når jeg sniker meg forbi. Dro på hytta og norgesferie og sov i telt istedetfor utlandet/hotell. Tar ikke kollektivtransport. Går ikke på shopping for moro skyld. Er helt asosial i forhold til store fester og bekjente. Spiser skjelden ute. Klarte ikke mer av den store avstanden til gode venner og familie, tantebarn og foreldre. så der klemmer jeg og glemmer meteren kanskje litt for ofte. 

Anonymkode: 3ed61...b1f

AnonymBruker
Skrevet

Handler bare hver 10.dag og alltid før kl 08 om morgen, spriter inn og ut av butikken, holder god avstand. Er mest hjemme og treffer mest familen. Setter fram antibac og sørger for god avstand når jeg har besøk. Holder god avstand på jobb og unngår folk i mest mulig grad. Var på ferie på hytta og handlet alt jeg trengte med hjemmefra og var ikke innom noe sted på veien. Rene klær hver dag på jobb, nydusja hver gang jeg skal treffe noen som kan være i risikogruppa. 

Er generelt skeptisk og vil ikke for noen pris ta noen sjanse som gjør at jeg blir smitta. 

Anonymkode: b8316...8de

AnonymBruker
Skrevet

Føler faktisk ikke at jeg ofrer noe særlig bortsett fra den ferieturen til Italia som ble avlyst. Kom fort over det. Holder avstand ute, men er begrenset sosial. Men klemmer ikke og håndhilser ikke på folk. Vasker hendene med en gang jeg kommer hjem, og spriter dem før jeg går i butikken. Kjører mer, og bruker offentlig transport mindre. Var litt snufsete i mai, og da holdt jeg meg hjemme. Testet meg ikke fordi det gikk over på en dag, og jeg traff ingen uansett. 

Som sagt, det er ikke noe særlig offer selv om jeg savner litt å gå på konsert og fotballkamp. Men sånne ting er jo bare luksusgoder. 

Anonymkode: 9b27c...095

AnonymBruker
Skrevet

Håndhilser ikke, spriter hender i butikker og på kollektiv transport, holder avstand til andre, hoster/nyser i armkroken. Er ikke redd for å bli syk selv, men tenker på andre.

Anonymkode: a258b...98e

Skrevet (endret)

Har hjemmekontor (så lenge jeg kan), tar nesten aldri kollektivt (kun tatt kollektivt to ganger fordi det var høyst nødvendig), bestiller matvarer med hjemlevering, omgir meg minst mulig med folk, ferierer alene på hytta, vasker hendene mine godt og bruker sprit.

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet

Vasker hendene mine og bruker antibac akkurat slik jeg gjorde før, dvs før måltider, etter dobesøk og når jeg har vært ute og kommer hjem. Jeg har sluttet å klemme på andre enn mannen og barnet mitt, og jeg reiser ikke utenlands. 

Anonymkode: 6c73e...864

AnonymBruker
Skrevet

Holder meg hjemme så mye som mulig (har hjemmekontor). Handler en gang i uka, nøye med håndvask, klemmer ingen (utenom samboer), håndhilser ikke på noen. Går tur, men bor langt ute på landet så null problem med avstand. Har levd sånn i snart et halvt år nå blir det vel... 

Anonymkode: 6c786...2e8

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ingenting. Vasker hendene litt oftere og grundigere enn vanlig, men ellers lever jeg som normalt.

Anonymkode: e1193...8eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar forhåndsregler. Holder 1-2 meter avstand. Vasker hender ofte. Klemmer ikke. Går ikke i butikker hvor jeg ser det er mange. Reiser ikke langt med buss/tog. 

Anonymkode: 97e12...e91

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Holder meg hjemme så mye som mulig (har hjemmekontor). Handler en gang i uka, nøye med håndvask, klemmer ingen (utenom samboer), håndhilser ikke på noen. Går tur, men bor langt ute på landet så null problem med avstand. Har levd sånn i snart et halvt år nå blir det vel... 

Anonymkode: 6c786...2e8

👆🏼👆🏼

Anonymkode: 97e12...e91

• Liker 1
Skrevet

Avstand. Håndvask. Spriting. Sykle til jobben i stedet for kollektivt. 

AnonymBruker
Skrevet

Holder meg mest mulig hjemme, bruker maske på offentlig transport og i butikken - hvor jeg handler en gang om uken. Har kuttet ut ferie, og reiser ikke til et behandlingstilbud jeg har benyttet meg av i utlandet de siste årene. Litt synd, men kan ikke klage. Mange i nær familie er overvektige og har antydning til diabetes, og jeg vil at de skal være så trygge som mulig.

Dessuten har jeg stor respekt for de som jobber i helsevesenet, og andre yrker som involverer "mange mennesker". Det hjelper fint lite å stå på en balkong og klappe, eller forandre Facebook bakgrunn, hvis man kan unngå at smitten tar seg opp igjen.

Jeg savner også å gi klemmer, for jeg er ganske taktil av natur. Men vil heller leve i håpet om at de jeg VIL klemme er der når det er trygt i fremtiden.

Anonymkode: 2c55f...919

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder meg mest mulig hjemme, bruker maske på offentlig transport og i butikken - hvor jeg handler en gang om uken. Har kuttet ut ferie, og reiser ikke til et behandlingstilbud jeg har benyttet meg av i utlandet de siste årene. Litt synd, men kan ikke klage. Mange i nær familie er overvektige og har antydning til diabetes, og jeg vil at de skal være så trygge som mulig.

Dessuten har jeg stor respekt for de som jobber i helsevesenet, og andre yrker som involverer "mange mennesker". Det hjelper fint lite å stå på en balkong og klappe, eller forandre Facebook bakgrunn, hvis man kan unngå at smitten tar seg opp igjen.

Jeg savner også å gi klemmer, for jeg er ganske taktil av natur. Men vil heller leve i håpet om at de jeg VIL klemme er der når det er trygt i fremtiden.

Anonymkode: 2c55f...919

Dette var så fint å lese ❤️ Her inne så er det så mye "først meg selv og så meg selv og så kanskje litt alle andre", men her tenker er fokuset utover egeninteresser. Takk.

Anonymkode: 9b27c...095

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke kollektivtransport, men det gjorde jeg heller ikke før. Forsøker å holde avstand i butikken. Ukehandler. Baker brød hjemme fremfor å kjøpe ferske bakevarer. Handler ikke smågodt. Handler på nett med hjemlevering. Hjemlevering av mat fremfor restaurantbesøk. Klemmer ingen utenom husstandsmedlemmer. I jobben er det dessverre ikke lett å holde avstand hele tiden. Og jeg har feriert i Norden, men kansellert sydenturen. Går ikke på kino, teater etc, men går til frisøren. Trener ikke innendørs på senter. Spriter/vasker hendene når jeg går inn på en butikk, før måltider og alltid når jeg kommer inn i bilen eller huset. Vasker hendene oftere enn før på jobb.

Anonymkode: 1169b...e4f

Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye prat om hva andre gjør feil nå i koronatiden. Men hva gjør DU for å beskytte deg mot smitte? Hvilke tiltak gjør du? Lever du som normalt eller mer isolert og tilbaketrukket? 

Dette er en nysgjerrig tråd, ikke noe som er ment som noe negativt. 

Anonymkode: b8316...8de

Bruker ikke offentlig transport, handler ikke når det er mye folk i butikken og så sjeldent som mulig - kun mat, null shopping runder, er kun sosial med en liten fast krets og da gjerne kun utendørs 2-3 stykk med avstand. Nada klemmer og handshakes.

Ellers antibakk og jeg håper det blir påbudt med maske.

Lever  med andre ord langt mer tilbaketrukket 😅 Det er ikke optimalt, men jeg er ikke hypp på å få den jævla covid drittpesten! Jeg har heller ikke lyst til å gi den til mine eldre foreldre / til andre. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Skrevet

Hm...  Vi har mindre besøk enn vanlig jeg har ingen men guttungen har litt venner på besøk, så lenge de ikke har vært i utlandet eller er syke så er det greit, men der og så er det mye over nett og mest ute. Vi er som vi alltid har vært veldig på håndvasken og storforbrukere av antibac når vi er ute.   

Vi tar lite kollektivt transport, det er det heller ikke behov for da vi bor sentralt, heldigvis, men har tatt tog og buss en dag for å besøke familie som vi ikke hadde sett på et halvt år. Vi er bekymret for at ting vil bli stengt ned igjen derfor tok vi sjansen nå i ferien. Men nå blir det ikke mer kollektive reiser på oss før vi har vaksine. For jeg vil ikke ha dritten og vil heller ikke risikere at guttungen for det.

Ellers så går vi ikke å handler når det er fullt av folk, vi er tidlige med handlingen for å slippe disse som nærmest vil puste deg i nakken... Vi har ikke gjort så mye annet enn å gå i butikken, fornøyelsesparker og alt slikt har vi droppet helt for guttungen hadde lite lyst fordi det blir for mye folk og han vil ikke ha corona som han sier... 😄 

Vi har fortsatt bare "klemmekontakt" med to husstander, det er folk vi vil komme i kontakt med uansett. Hvis noe skulle skje meg så må jo guttungen være et sted så da vil det ikke være mulighet for avstand uansett, samme for de, hvis noe skjer de så må jeg ta deres unger så ja her har vi tenkt på alt. :P 

Kjenner jeg savner venner, har mange som kommer hjem på sommeren de som bor i andre byer og land, dette året har vi nesten ikke fått truffet noen av de, det kjenner jeg er no dritt. Men vi har internett, heldigvis. :) 

AnonymBruker
Skrevet

med kondom.

Anonymkode: 9c6ec...753

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør ikke noe ekstra. Vasker hender når jeg kommer hjem og tar en dæsj håndsprit eller en håndvask når det kjennes ut som det trengs og det er i nærheten når jeg er ute. Liker generelt ikke folk så det å holde avstand er helt vanlig for meg.

Anonymkode: a1cd9...141

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker/spriter hendene, og forsøker å holde avstand. Utover det lever jeg omtrent som normalt.

Når vi får forkjølelsesymtomer holder vi oss hjemme. Har ikke hatt noe slikt siden i mai.

Anonymkode: 7ce9f...514

• Opprett ny...