Gå til innhold

Favoritthotell i Oslo sentrum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal booke hotell i Oslo, og lurer derfor på hvilket hotell DU liker best og hvorfor?

Har lyst til å prøve noe nytt, og synes det er gøy å lese folks meninger. 

Anonymkode: 24346...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amerikalinjen om det er uten barn. 
topp service, gode senger og dyner. Nydelig frokost. Lyx lyx lyx 😘😅

Anonymkode: 971f2...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er uten tvil Hotel Continental. Ingen over, ingen ved siden. Super service, deilige senger med dyner og puter i dun. Veldig god frokost. Anbefales også uten barn.

Amerikalinjen liker jeg også veldig godt, det er en god nummer to for meg. :) 

Anonymkode: 6c253...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Booker alltid inn på juniorsuite 358 på Grand Hotel når jeg er i Oslo. Et flott hotell, med mye sjarm og plettfri service. 

Anonymkode: c647c...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen med noen litt rimeligere favoritter?

Ts

Anonymkode: 24346...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citybox - super beliggenhet, gode senger og rent og pent. Billig er et pluss. Minus frokost, men jeg rekker aldri frokost på hotell og er ikke noe frokostmenneske 😄 spiser bare ute i stedet.

Anonymkode: 7771f...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thon Hotel Rosenkrantz har iallefall jeg hatt en god opplevelse med! Det sammen med Hotel Folketeateret som vel er Clarion kjeden. God frokost begge steder (men vet ikke hvordan covid 19 regler har påvirket buffeten).

Anonymkode: 8a3b5...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Gabels hus og Savoy er bra hoteller med god frokost og ulike rom, samt at det ikke er så store hotell så blir ikke så stappfullt på frokostsalen. Vet ikke om trikken fortsatt går rett på nedsiden av Savoy, har ikke overnattet i Oslo på lenge nå. Det var tidligere mye trikkestøy fra 17-18-trikken, så valgte rom vekk fra gata og opp i høyden. 
The Hub er flott, gode senger, veldig bra frokost men alt for mange som skal spise samtidig, bare stress og støy og samlebånd. 
Thon hotell på Storo er jeg også fornøyd med😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Hotel Folketeateret. Moderne og freshe lokaler, veldig sentralt, kveldsmat inkludert (!) og det som jeg har opplevd som byens beste frokost. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å bruke Scandic Byporten. Supersentral beliggenhet, og flott frokostbuffet med god plass. Noenlunde rimelig er det også, betalte vel omkring 1400,- for en natt sist. Fine rom med gode senger. Nydelig sushi-sted rett utenfor inngangen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes frokosten på Scandic er stusselig. Thon Hotel Opera bar god frokost og gode senger. 

Anonymkode: 2beb4...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes frokosten på Scandic er stusselig. Thon Hotel Opera bar god frokost og gode senger. 

Anonymkode: 2beb4...ccc

Nå ble jeg nyskjerrig, hva synes du er stusselig med den? Jeg har overnattet på rimelig mange hoteller, og frokosten på Scandic Byporten ranker i topp 10% for min del av de norske. Er vel et par hoteller i Trondheim som er bedre som jeg kommer på i farten. Bl.a har de pannekaker, noe som er en favoritt for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, -jk- skrev:

Nå ble jeg nyskjerrig, hva synes du er stusselig med den? Jeg har overnattet på rimelig mange hoteller, og frokosten på Scandic Byporten ranker i topp 10% for min del av de norske. Er vel et par hoteller i Trondheim som er bedre som jeg kommer på i farten. Bl.a har de pannekaker, noe som er en favoritt for min del ;)

Synes restauranten er mørk, kronglete og uoversiktlig. Lite fersk frukt og grønnsaker. Dårlig utvalg i forskjellige yoghurter. Så vidt jeg husker har de ikke omelettstasjon og heller ikke bacon som kan tas separat. 

Anonymkode: 2beb4...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min favoritt er absolutt the Thief, ingen måler seg med denne, velger alltid denne om jeg reiser privat. Skal jeg bare kort innom byen, og vil bo nær flytoget, velger jeg Amerikalinjen. 

Har også bodd på; Folketeateret (helt ok, men noe dystert, og noe eldre). Comfort Grand Central (basic,ingenting ekstra). Plaza (veldig utdatert). Clarion the Hub (beste budsjetthotellet, men basic). Grand (erverdig og ok). Thon Rosenkrantz (helt ok) 

Anonymkode: c0493...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen med noen litt rimeligere favoritter?

Ts

Anonymkode: 24346...ac8

Hvorfor ikke skrive at du er på jakt etter et budsjetthotell i HI, så slipper vi som har dyrere favoritter å kaste bort tid på å skrive innlegg du uansett ikke er interessert i?

Anonymkode: 6c253...304

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Citybox - super beliggenhet, gode senger og rent og pent. Billig er et pluss. Minus frokost, men jeg rekker aldri frokost på hotell og er ikke noe frokostmenneske 😄 spiser bare ute i stedet.

Anonymkode: 7771f...e12

Enig, citybox er helt topp. FIne rom og GOD seng, bare 599kr for singlerom. De har vaskemaskin og alt i lobbyen.

Frokost kan du kjøpe ute.

Anonymkode: e2f8f...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min favoritt er absolutt the Thief, ingen måler seg med denne, velger alltid denne om jeg reiser privat. Skal jeg bare kort innom byen, og vil bo nær flytoget, velger jeg Amerikalinjen. 

Har også bodd på; Folketeateret (helt ok, men noe dystert, og noe eldre). Comfort Grand Central (basic,ingenting ekstra). Plaza (veldig utdatert). Clarion the Hub (beste budsjetthotellet, men basic). Grand (erverdig og ok). Thon Rosenkrantz (helt ok) 

Anonymkode: c0493...545

Thief er jo totalt bortkasta penger, samme gjelder andre dyre hoteller. Skal jo bare sove der.

Citybox gir deg alt du trenger.

Anonymkode: e2f8f...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Booker alltid inn på juniorsuite 358 på Grand Hotel når jeg er i Oslo. Et flott hotell, med mye sjarm og plettfri service. 

Anonymkode: c647c...ad5

Ja, såklart 😄 Mange drømmere her i tråden som skryter på seg dyre hotellet. Men sannheten er nok en annen.

Anonymkode: e2f8f...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandic St. Olavs plass. Sentrumsnært men samtidig rolige omgivelser, og svært blid og hyggelig betjening. Sist jeg bodde der, fikk jeg oppgradering uten tillegg i prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Thief er jo totalt bortkasta penger, samme gjelder andre dyre hoteller. Skal jo bare sove der.

Citybox gir deg alt du trenger.

Anonymkode: e2f8f...ee8

Blir jo som å si at det aldri er vits i å spise indrefilet, når det finnes kneipbrød, det er bare bortkastede penger. 

Jeg elsker luksus, service og komfort, så prioriterer det når jeg reiser. Men forstår også at andre har andre preferanser. 

Anonymkode: c0493...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...