Pleier Skrevet 14. juli 2005 #1 Skrevet 14. juli 2005 kl.13 i dag stanset Norge Stoppet du opp i to minutter kl 13.00 i dag?
Gjest Violetta Skrevet 14. juli 2005 #4 Skrevet 14. juli 2005 Ja, visste ikke det var i dag, men siden fjernsynet sto på så ble jeg klar over det likevel.
Gjest Guest Skrevet 14. juli 2005 #8 Skrevet 14. juli 2005 Visste ikke om det, men nei- jobber på et underbemannet sykehjem og hadde så vidt ti minutters pause i hele dag.. Da blir det vel ikke prioritert å stå stille, nei.
Nala Skrevet 14. juli 2005 #9 Skrevet 14. juli 2005 Ja, det gjorde jeg. Men jeg husket bare på det fordi tv-en sto på, og der (på TV2 i alle fall) oppfordret de til stillhet. Hadde dog een baby på fanget, og hun var ikke stille...
Gjest Paradokset Skrevet 14. juli 2005 #10 Skrevet 14. juli 2005 Jeg kjente ingen av de som ble drept i London. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal markeres med 2 minutters stillhet, når samme antall uskyldige drepes hver dag i Irak? Hvorfor skal ikke disse markeres? Ingenting viser med større tydelighet forskjellen i verdien på et menneskeliv.
Gjest Bellatrix Skrevet 14. juli 2005 #11 Skrevet 14. juli 2005 Jeg kjente ingen av de som ble drept i London. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal markeres med 2 minutters stillhet, når samme antall uskyldige drepes hver dag i Irak? Hvorfor skal ikke disse markeres? Ingenting viser med større tydelighet forskjellen i verdien på et menneskeliv. ← Er litt enig. Stopper vi opp for barna som dør av sult? Eller av folk som dør i krig?
Gjest Valhalla Skrevet 14. juli 2005 #12 Skrevet 14. juli 2005 Dere står fritt til å ikke ta et par minutter for å minne ofre for et angrep på en våre allierte og nærmeste naboer.
Gjest Melk Skrevet 14. juli 2005 #13 Skrevet 14. juli 2005 Er litt enig. Stopper vi opp for barna som dør av sult? Eller av folk som dør i krig? ← Mennesker dør faktisk over hele joden hver eneste dag: gamle, syke, fødende kvinner, nyfødte barn, undommer. Sjelden er sjokkreaksjonene så store som terror i likesinnede land. Sjelden dør så mange på et sted på en gang, på grunn av en handling utført med viten og vilje. Ganske naturlig egentlig, at mange ønsker å markere dette. Man må ikke markere dette om man synes det er urettferdig at andre ikke blir markert. Ei heller blir man nektet å oppfordre til markering av alle de andre.
Pleier Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #14 Skrevet 14. juli 2005 Et lite spm. til de som deltok i stillheten; hva tenkte du på i de to minuttene? Må ærlig innrømme at jeg tenkte på hva jeg skulle ha til middag og andre ting som ikke hadde noe med bombene i London å gjøre.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 14. juli 2005 #15 Skrevet 14. juli 2005 Nei, jeg så halvveis på Tour'en og søkte noe på google tror jeg.
Malou Skrevet 14. juli 2005 #16 Skrevet 14. juli 2005 Jeg glemte det, men satt stille på jobb allikevel. Å delta i markeringen i dag betyr vel først og fremst at man ønsker å vise solidaritet og stå sammen mot terrorisme, mer enn at man sørger spesifikt over akkurat de enkeltmenneskene som døde i London.
Gjest Kålungen Skrevet 14. juli 2005 #17 Skrevet 14. juli 2005 Jeg kjente ingen av de som ble drept i London. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal markeres med 2 minutters stillhet, når samme antall uskyldige drepes hver dag i Irak? Hvorfor skal ikke disse markeres? Ingenting viser med større tydelighet forskjellen i verdien på et menneskeliv. ← Må si meg enig her. Jeg stoppet ikke opp.
Gjest Smooth Skrevet 14. juli 2005 #19 Skrevet 14. juli 2005 Jeg stod stille og tenkte: neste gang kan det være her det skjer.
Mistyen Skrevet 14. juli 2005 #20 Skrevet 14. juli 2005 Skal innrømme at jeg ikke visste om detet en gang, så nei - jeg var ikke stille da De bruker forresten å minne om sånt over høytaleranlegget på senteret hvor jeg jobber, men det var ingen markering der heller......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå