Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Ja, visste ikke det var i dag, men siden fjernsynet sto på så ble jeg klar over det likevel.

Skrevet

Visste ikke om det, hadde stoppet ellers.

Skrevet

Alle på jobben hos oss gjorde det.

Gjest Guest
Skrevet

Visste ikke om det, men nei- jobber på et underbemannet sykehjem og hadde så vidt ti minutters pause i hele dag.. Da blir det vel ikke prioritert å stå stille, nei.

Skrevet

Ja, det gjorde jeg. Men jeg husket bare på det fordi tv-en sto på, og der (på TV2 i alle fall) oppfordret de til stillhet. Hadde dog een baby på fanget, og hun var ikke stille... :forvirret:

Gjest Paradokset
Skrevet

Jeg kjente ingen av de som ble drept i London. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal markeres med 2 minutters stillhet, når samme antall uskyldige drepes hver dag i Irak?

Hvorfor skal ikke disse markeres?

Ingenting viser med større tydelighet forskjellen i verdien på et menneskeliv.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg kjente ingen av de som ble drept i London. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal markeres med 2 minutters stillhet, når samme antall uskyldige drepes hver dag i Irak?

Er litt enig. Stopper vi opp for barna som dør av sult? Eller av folk som dør i krig?

Gjest Valhalla
Skrevet

Dere står fritt til å ikke ta et par minutter for å minne ofre for et angrep på en våre allierte og nærmeste naboer.

Skrevet
Er litt enig. Stopper vi opp for barna som dør av sult? Eller av folk som dør i krig?

Mennesker dør faktisk over hele joden hver eneste dag: gamle, syke, fødende kvinner, nyfødte barn, undommer. Sjelden er sjokkreaksjonene så store som terror i likesinnede land. Sjelden dør så mange på et sted på en gang, på grunn av en handling utført med viten og vilje.

Ganske naturlig egentlig, at mange ønsker å markere dette.

Man må ikke markere dette om man synes det er urettferdig at andre ikke blir markert. Ei heller blir man nektet å oppfordre til markering av alle de andre.

Skrevet

Et lite spm. til de som deltok i stillheten; hva tenkte du på i de to minuttene?

Må ærlig innrømme at jeg tenkte på hva jeg skulle ha til middag og andre ting som ikke hadde noe med bombene i London å gjøre.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Nei, jeg så halvveis på Tour'en og søkte noe på google tror jeg.

Skrevet

Jeg glemte det, men satt stille på jobb allikevel.

Å delta i markeringen i dag betyr vel først og fremst at man ønsker å vise solidaritet og stå sammen mot terrorisme, mer enn at man sørger spesifikt over akkurat de enkeltmenneskene som døde i London.

Gjest Kålungen
Skrevet

Må si meg enig her. Jeg stoppet ikke opp.

Gjest Smooth
Skrevet

Jeg stod stille og tenkte: neste gang kan det være her det skjer.

Skrevet

Skal innrømme at jeg ikke visste om detet en gang, så nei - jeg var ikke stille da :sjenert:

De bruker forresten å minne om sånt over høytaleranlegget på senteret hvor jeg jobber, men det var ingen markering der heller......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...