AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Del Skrevet 2. august 2020 Jeg har tenkt å melde meg inn på treningsstudio. Er vant til å gå i fjellet, men trenger mer målrettet styretrening, trenger å kunne trene inne når det øser ned ute, og har lyst å miste en hel del vekt (type 20-30 kg). Så da lurer jeg på om noen har innspill på følgende; - hvilke klær må jeg ha? Må det være tights for tiden eller kan jeg dukke opp i en mer rommelig jobbebukse? Jeg bruker str 48 i klær, så vanskelig å finne sprekt treningstøy - jeg tenkte at personlig trener sikkert er lurt for å komme i gang, men hvor ofte bør man ha det? Ser det er ulike benevenelser på kunnskap/kursing/utdannelse og erfaring hos de ulike, hva bør jeg legge vekt på og se etter? - i nærheten av meg finnes Sats og Fitness1, bortsett fra prisen, er det stor forskjell på disse? Hva anbefaler dere? Kunne tenke meg litt gruppetimer også med aerobic eller noe danselignende trening. - noe annet jeg bør tenke på? Anonymkode: 83745...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Del Skrevet 2. august 2020 Bør ha stramme treningstøy som mulig. Anonymkode: a5541...640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Del Skrevet 2. august 2020 Gå i noe du er komfortabel i, må ikke være stramme tights. Da jeg startet med trening hadde jeg pt en gang i uken og hadde som mål å trene selv en gang i uken i tillegg. Jeg har god erfaring med å sette frekvens som mål, som å skulle trene to ganger i uken for å få inn vanen før man begynner med andre store mål. Å gå ned 20-30 kg innebærer jo en stor livsstilendring, og det å å ikke prøve alt på en gang, men å ta små steg med varige endringer kan være et langsiktig godt mål. Finn trening du liker og vil gjøre mer av! Det er ikke så viktig hva du gjør, den bedre treningen er den du gjennomfører. Kanskje er aerobictimer morsommere i begynnelsen enn pt timer? Kjenn etter hva du har lyst til ☺️ Lykke til! Anonymkode: 3dcf4...eb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Del Skrevet 2. august 2020 Bør helst ha stramme tights. Så gutta på gymmet kan få se cameltoen din? 👍 Anonymkode: 38351...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crema Skrevet 2. august 2020 #5 Del Skrevet 2. august 2020 Jeg elsker å trene på treningsstudio! Syns det er så gøy å høre om andre som skal begynne og. Du kan ha på deg hva som helst, så lenge det er reint og komfortabelt for deg. Jeg trener i tights og gamle t-skjorter som jeg knyter ei knute på nederst, samt gode sko. Du kan trene i joggebukse, shorts, hva som helst. Jeg har til og med sett folk trene i dongeribukse. Den eneste kleskoden er: ikke lukte gammel svette av klærne, og mange steder vil de gjerne at man er påkledd på overkropp. Jeg har brukt PT flere ganger og syns det er en flott måte å starte på. Da får du hjelp til å virkelig sette deg inn i hvordan forskjellig øvelser skal utføres, da får du større utbytte av treningen din. En PT kan også hjelpe med å sette opp ett program slik at du kan jobber progressivt mot målet ditt. For å finne riktig PT for deg må du bestemme deg for hva målet med treningen din er. Jeg valgte min PT fordi han har konkurrert i vektløfting, og jeg har ett spesifikt mål om å bli sterkere i knebøy og markløft. All trening med ham baserer seg på å pushe meg til det målet. Vektnedgang+bedre form er ett mål mange har, da kan du se etter de PT-ene som nevner dette spesifikt som sitt område eller som kanskje har en bakgrunn du syns er relevant for å oppnå dine mål. Men alle PT-er gjennomgår mye av det samme pensumet, så uansett vil de være kvalifisert til å hjelpe deg. Av og til kan man jo velge basert på trynefaktor, eller spør om å møte noen av dem og velg den personen du har best kjemi med. Jeg trener på SATS og er veldig fornøyd med det, masse forskjellige timer. Men det er dyrt og lønner seg mest hvis du vil trene en del. Hvis du bare skal trene litt ville jeg kanskje valgt det billigste først. Lykke til!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Del Skrevet 2. august 2020 Kan anbefale PT! Jeg møtte min 1 gang i uka i 10 uker. Det la et solid grunnlag hvor jeg lærte riktig teknikk på forskjellige øvelser. Trente 1-2 ganger utenom PT-timen, og ble mye sterkere på kort tid. På SATS kan du lese om PT-er, som jeg syns var fint da jeg skulle velge. Anonymkode: bf23c...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Del Skrevet 4. august 2020 Tusen takk for fine svar var helt umulig å finne treningsklær i min størrelse hos sportbutikkene, så når har jeg bestilt på nett og håper det passer (der går virkelig butikkene glipp av en mulighet med å bare ha små str). Når jeg har fått klærene og ser at de passer melder jeg meg inn og bestiller time hos pt, tenker å gå for rådet om å ha pt en gang i uka de første ukene, og så trene en gang i uka på egenhånd. Til deg som foreslo aerobic så vil jeg veldig gjerne holde på med det, trengte masse aerobic da jeg var ung og likte det veldig godt. Men når jeg ser på timebeskrivelsene både hos sats og nr1fitness så virker det som om aerobicen har dødd ut, og det bare er masse dansevarianter å velge mellom. Noen som har tips til spesifikke timenavn å se etter? Anonymkode: 83745...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Del Skrevet 5. august 2020 Ville prøvd bodypump hvis jeg var deg. Det er enkle øvelser med stang og du velger selv hvor mye vekter du tar på. Dette er noe for alle og det er veldig gøy. Jeg så resultater raskt også Anonymkode: b0b5e...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crema Skrevet 5. august 2020 #9 Del Skrevet 5. august 2020 Se på hva de tilbyr på cardio/kondisjonsbaserte timer, her vil du nok finne masse forskjellig som ligner på aerobics. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #10 Del Skrevet 5. august 2020 Så flott at du skal begynne på treningssenter! Vil absolutt anbefale PT i starten. Det kan føles skummelt å gå inn på et treningssenter og ikke helt vite hvordan de forskjellige apparatene skal brukes. Med en PT, så kan du fortelle hvilke mål du har og hva du vil ha ut av treninga, også hjelper PT'en deg med å sette opp en treningsplan, og viser deg de forskjellige øvelsene, hvordan de forskjellige maskinene fungerer, og ikke minst teknikk. Hvordan man holder ryggen, håndleddene, puster osv er viktig når man gjør styrketrening, og en PT vil kunne gi deg gode råd og vise deg god teknikk. Når du får et bedre overblikk, så vil du føle deg mye mer komfortabel inne på treningssenteret fordi du vet hva du skal gjøre og hvordan du skal gjøre det. Det kan være skummelt å gå på treningssenter, spesielt når man ser de folka som er skikkelig godt trent og peiser på. Jeg er normalvektig, og jeg følte meg veldig usikker når jeg første gang gikk inn på treningssenteret. PT'en fikk meg derimot til å føle meg mer selvsikker og ta meg mer til rette, siden jeg da visste hva jeg skulle gjøre når jeg var der. Selv liker jeg styrketrening veldig godt. Jeg går mye turer og jogger et par ganger i uka. På treningssenteret så trener jeg styrke. Man får en så god følelse i kroppen av det, og det hjelper meg til å holde motivasjonen til å spise sunt. Lykke til! Anonymkode: ec50f...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #11 Del Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så flott at du skal begynne på treningssenter! Vil absolutt anbefale PT i starten. Det kan føles skummelt å gå inn på et treningssenter og ikke helt vite hvordan de forskjellige apparatene skal brukes. Med en PT, så kan du fortelle hvilke mål du har og hva du vil ha ut av treninga, også hjelper PT'en deg med å sette opp en treningsplan, og viser deg de forskjellige øvelsene, hvordan de forskjellige maskinene fungerer, og ikke minst teknikk. Hvordan man holder ryggen, håndleddene, puster osv er viktig når man gjør styrketrening, og en PT vil kunne gi deg gode råd og vise deg god teknikk. Når du får et bedre overblikk, så vil du føle deg mye mer komfortabel inne på treningssenteret fordi du vet hva du skal gjøre og hvordan du skal gjøre det. Det kan være skummelt å gå på treningssenter, spesielt når man ser de folka som er skikkelig godt trent og peiser på. Jeg er normalvektig, og jeg følte meg veldig usikker når jeg første gang gikk inn på treningssenteret. PT'en fikk meg derimot til å føle meg mer selvsikker og ta meg mer til rette, siden jeg da visste hva jeg skulle gjøre når jeg var der. Selv liker jeg styrketrening veldig godt. Jeg går mye turer og jogger et par ganger i uka. På treningssenteret så trener jeg styrke. Man får en så god følelse i kroppen av det, og det hjelper meg til å holde motivasjonen til å spise sunt. Lykke til! Anonymkode: ec50f...85f Vil adde St du kan ha på deg det du vil av klær, så lenge de er rene. En løs joggebukse og t-skjorte fungerer bra, om det er det du er mest komfortabel med Anonymkode: ec50f...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå