Fat Sally Lee Skrevet 14. juli 2005 #1 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg har så lyst til å spille gitar! Har aldri spilt før, kjenner ingen som gjør det heller... Jeg har en gammel kassegitar etter bestefaren min. Den er gammel og slitt, men den fungerer helt fint for det! Men hvordan lærer en seg det? Jeg kan ikke en eneste note, ikke et grep på gitaren... Men har heller ikke råd til å ta gitartimer tror jeg. Spørsmålet er altså: Går det an å lære seg å spille på egenhånd? Med hjelp av en lærebok eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 14. juli 2005 #2 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg lærte å spille gitar utelukkende fra Lillebjørn Nilsens Store Gitarbok. Lån den på biblioteket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Takk, Leyla! Akkurat det svaret jeg ønsket! Hvordan er læringen lagt opp da? Jeg kan som sagt ingenting! Endret 14. juli 2005 av Cocktail Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 14. juli 2005 #4 Del Skrevet 14. juli 2005 Det kunne ikke jeg da jeg begynte heller. Den er så basics som den kan bli. Du lærer hva strengene heter, hvordan du skal holde gitaren, hvordan du skal legge fingrene på strengene o.s.v. Jeg har ikke sett i boka siden jeg lærte meg selv å spille gitar da jeg var 13-14 år, men klarte jeg det den gang, klarer du det nå. Lykke til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 14. juli 2005 Høres ut som noe for meg, ja! Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spacegirl Skrevet 14. juli 2005 #6 Del Skrevet 14. juli 2005 Kjæresten min bestemte seg for å lære å spille gitar, og han tok rett og slett kontakt med musikkskolen. Musikkskolen brukes jo normalt av barn og unge, men det skal ikke være noe problem for en voksen å få undervisning hos en av lærerne der (hvis de har kapasitet til det selvfølgelig). Vil tro det er lettere å lære ved å få undervisning enn ved å skulle lese seg til det fra en bok . Men så er ikke gitar det vanskeligste instrumentet å lære seg heller, så det får kanskje bli en vurderingssak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spacegirl Skrevet 14. juli 2005 #7 Del Skrevet 14. juli 2005 Glemte å skrive at undervisning ved musikkskolen er mye billigere enn privattimer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 29. juli 2005 #8 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg lærte å spille gitar fra en av "hits"-bøkene. (Hvis du ikke kjenner dem: Det ble gitt ut en hvert år, vet ikke om de gjør det fortsatt. Der er det noter, besifring og tekst til mange av årets hits.) Bak i boka står en oversikt over gitargrep og pianoakkorder. Det markeres hvor man skal plassere fingrene på strengene/tangentene. Fordelen med Hits er at mange av sangene er utrolig enkle, og det gir en super følelse å kunne spille kjente sanger etter bare noen dager øvelse. Lykke til! Gitar er kjempegøy! (Jeg spiller nesten aldri nå, fordi mannen min er plagsomt flink til å spille, og da er det liksom lurere at han gjør det. Så en gitarflink mann anbefales bare delvis ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 29. juli 2005 #9 Del Skrevet 29. juli 2005 Hei! Jeg har brukt disse linkene med hell!! http://home.online.no/~skalvik/delillos/gitar/gitar.html http://fuv.hivolda.no/prosjekt/hunstmo/meny.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå