AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #1 Del Skrevet 1. august 2020 Jeg ble i dag enig om å kjøpe en vare for 3000 kr mindre enn oppgitt pris som var 10000kr. Når jeg endelig kommer frem etter en times kjøring og skal gi selger pengene, så sier han plutselig nei. Han sier at han skal ha fullpris. Jeg viser til samtalen vår i chatten på finn.no, som er klar og tydelig og viser at han aksepterer bud på 7000kr. Selger nekter. I tillegg så hadde han hverken noe dokumentasjon på varen eller kvittering (varen er noen måneder gammel). Ny pris for varen er 14000 kr. Jeg har lest meg opp og forstått det slik at dersom man gjør et avtalebrudd, som er tilfellet her, så har man krav på erstatning. Hvordan gjør jeg det, og har jeg krav på noe? Har allerede informert selger om at jeg skal gå til sak da han åpenbart har lurt meg og prøvd å svindle meg. Anonymkode: a6e23...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #2 Del Skrevet 1. august 2020 https://www.dinside.no/okonomi/har-du-sagt-du-vil-selge-ma-du-selge/69578134 Anonymkode: a6e23...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #3 Del Skrevet 1. august 2020 Kjøper du tyvegods kan du selv bli straffet. Anonymkode: 43137...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #4 Del Skrevet 1. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøper du tyvegods kan du selv bli straffet. Anonymkode: 43137...5f0 Han forsikret meg om at det ikke var tyvegods, men dette handler jo ikke om det Anonymkode: a6e23...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ishm Skrevet 1. august 2020 #5 Del Skrevet 1. august 2020 Herregud annmeld denne drittsekken planen hans var vel at du skulle kjøpe den på full pris når du var fremme og lurte deg frem til da sånne folk må vekk fra Finn og fortjener straff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Del Skrevet 2. august 2020 15 timer siden, Ishm skrev: Herregud annmeld denne drittsekken planen hans var vel at du skulle kjøpe den på full pris når du var fremme og lurte deg frem til da sånne folk må vekk fra Finn og fortjener straff anmelde for hva da? svindel? Anonymkode: a6e23...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Del Skrevet 6. august 2020 Vedkommende skal selge til deg for den prisen dere har avtalt. Dersom han i mellomtiden har solgt gjenstanden til noen andre, kan du ha krav på å gjøre dekningskjøp (at selger dekker mellomlegget mellom den prisen dere avtalte, og det du må betale for samme vare i butikk). Men du må passe på at du ikke gjør noe formelt feil, og det kan være lurt med litt veiledning. Derfor anbefaler jeg at du ringer Forbrukerrådet. De gir kyndig veiledning i slike saker. Anonymkode: dc671...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå