Gå til innhold

Stockholm slipover fra Petiteknit

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en nokså rutinert strikker, og har veldig lyst til å strikke denne: https://www.petiteknit.com/products/stockholm-slipover-1?variant=31271458865207

Jeg blir imidlertid litt skremt når en vest har vanskelighetsgrad 4 av 5. Noen som har strikket den som kan si noe om dette? :)

Jeg strikker vanligvis «alt mulig», både tradisjonelle gensere med MYE mønster, strukturstrikk, raglansfelling m.m, uten at jeg syns at dette er spesielt vanskelig.

Håper på svar :) 

Anonymkode: 14d60...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert kombinasjonen av vendepinner, prøvelapp/nøyaktighet og italiensk felling som gjør at de mener den er vanskelig. Men teknikkene hver for seg er jo ikke særlig vanskelig egentlig 🤷‍♀️

Anonymkode: cef45...1b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke på vanskelighetsgrad før jeg begynte. Jeg har egentlig strikket mye, men aldri utfordret meg noe på teknikker utover vendinger og strukturstrikk. Ble først veldig satt ut av oppskriften og hvor mye som sto for hver skulder f.eks, men så begynte jeg å strikke og oppskriften er så godt skrevet at jeg ikke hadde noe problem med noe. 

Italiensk avfelling fikk jeg ikke helt til først da, men var greit å øve med en annen type garn på en prøvelapp. 

Så jeg opplevde den som grei å strikke😊 på petite knit sine sider er det også gode videoer som forklarer det meste. 

Anonymkode: 81a78...377

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en rutinert strikker tviler jeg på du få særlig problemer. Har en kollega som strikket genserversjonen av Stockholm og sa det var mest knot, men ikke vanskelig. Jeg har strikket andre oppskrifter fra petit knit med høy vanskelighetsgrad, og syns ikke det har vært vanskelig, men jeg syns noen av mønsterbeskrivelsene er fryktelig dårlige. Er strengt tatt verre å strikke en norsk kofte der du skal ha mønster i ulike farger og felling samtidig, noe det høres ut som du behersker fint :)

Anonymkode: b5d7b...e73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petiteknit er flink til å ha gode videoer på alt hun strikker, og forklarer som regel i større grad enn hva feks Sandnes garn gjør, som forventer at man bare vet hva man skal gjøre hvis det står «strikk vendepinner»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at jeg skrev som anonym. Tusen takk for beroligende svar alle sammen! Garn er bestilt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...