Gå til innhold

Spleis.no. Sett noen rare eller unødvendige spleis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (20 minutter siden):

Det skulle ikke vært mulig å starte mer en toppen 2 spleiser og avslutte disse før en kan starte en ny en.

Tror du at Spleis drives gratis av idealister på fritiden?

Anonymkode: e09e6...3ff

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tror du at Spleis drives gratis av idealister på fritiden?

Anonymkode: e09e6...3ff

Det er bare å legge inn en sperre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Det er bare å legge inn en sperre det.

Litt lite logisk for et foretak å legge sperrer slik at de selv tjener mindre da. De tjener jo en andel av hver spleis 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En absurd spleis har gått i disse dager for å støtte en overgrepsdømt person som dro til utlandet og kjøpte seg kone. Altså både menneskehandler og pedofil. Folk lastet penger etter ham. Hvor naiv kan man bli….

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spleis har nå mistet all troverdighet. Jeg kommer aldri til å støtte en igjen. 

Anonymkode: 8cf33...25f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 11.32):

Men hvordan tenker folk at det går med alle disse pengene.., vil mottaker (all sympati til vedkommende og vedkommendes familie) evne å håndtere pengene på en god måte? 😥

For meg er dette sånn sett merkelige spleiser.

Anonymkode: 1aa83...ca9

Spleisen er åpnet igjen, flere opplysninger er lagt ut,og alle som angrer på at de har bidratt til innsamlingen kan få pengene sine igjen.   Da bør vel alle parter være fornøyd :)

Det har visst hele tiden vært meningen at advokatkontoret  skal administrere eventuelle innsamlede beløp, fordi hovedpersonen ikke er flink med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (4 minutter siden):

Spleisen er åpnet igjen, flere opplysninger er lagt ut,og alle som angrer på at de har bidratt til innsamlingen kan få pengene sine igjen.   Da bør vel alle parter være fornøyd :)

Det har visst hele tiden vært meningen at advokatkontoret  skal administrere eventuelle innsamlede beløp, fordi hovedpersonen ikke er flink med penger.

Da håper jeg inderlig folk tar til fornuften og ber om pengene tilbake. Gjerne ALLE!

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rotemor said:

Da håper jeg inderlig folk tar til fornuften og ber om pengene tilbake. Gjerne ALLE!

Det øker på og når 4 millioner i løpet av kvelden.

Anonymkode: 68502...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det øker på og når 4 millioner i løpet av kvelden.

Anonymkode: 68502...0a5

Jeg tipper det er fordi folk ikke har fått med seg den faktiske historien.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rotemor said:

Jeg tipper det er fordi folk ikke har fått med seg den faktiske historien.

Hvis de fikk med seg den første, så er det nesten merkelig å ikke få med seg denne. Det har vel nå vært mer omtale av skanadalesiden, enn motsatt.

Også spleisen har de oppdaterte opplysningene i stor skrift. Så du skal i grunn jaggu være rimelig blind og fjern om du ikke får det med deg.

Med det sagt, jeg håper at folk ikke gir, og ber om pengene tilbake. Synes det ville være patetisk for noen å få fire millioner for å komme seg fra et land til et annet, etter å ha vært på TV med en situasjon som personenen selv har laget, og samtidig har denne historikken. Hjelp til å komme hjem er greit nok, men ikke å bli rik i tilegg.

Anonymkode: 20c75...786

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis de fikk med seg den første, så er det nesten merkelig å ikke få med seg denne. Det har vel nå vært mer omtale av skanadalesiden, enn motsatt.

Også spleisen har de oppdaterte opplysningene i stor skrift. Så du skal i grunn jaggu være rimelig blind og fjern om du ikke får det med deg.

Med det sagt, jeg håper at folk ikke gir, og ber om pengene tilbake. Synes det ville være patetisk for noen å få fire millioner for å komme seg fra et land til et annet, etter å ha vært på TV med en situasjon som personenen selv har laget, og samtidig har denne historikken. Hjelp til å komme hjem er greit nok, men ikke å bli rik i tilegg.

Anonymkode: 20c75...786

Enig. 
Jeg synes folk er dumme i ordets rette forstand. Uintelligente!

Spleisen vitner om hvor  mange naive idioter det er her i landet. Jeg skulle likt å se koen forsvare pengegaven sin til meg her. Kjør på!

Endret av Rotemor
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som la ut en spleis har ikke råd til å reise og besøke familien i jula, 4 timer unna.Hun lever på sosialhjelp ,8700 utbet. Men 5! katter har hun, hvordan har hun råd til det?  Skjønner det er fint å ha , har hatt både katt og hund, men de skal ha både mat og annen oppfølging, vetrinær o.s.v. 

Anonymkode: 3aeed...053

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ei som la ut en spleis har ikke råd til å reise og besøke familien i jula, 4 timer unna.Hun lever på sosialhjelp ,8700 utbet. Men 5! katter har hun, hvordan har hun råd til det?  Skjønner det er fint å ha , har hatt både katt og hund, men de skal ha både mat og annen oppfølging, vetrinær o.s.v. 

Anonymkode: 3aeed...053

Fordi kattene gir livskvalitet hun behøver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotemor skrev (13 minutter siden):

Fordi kattene gir livskvalitet hun behøver. 

Er mye som gir meg den livskvaliteten jeg behøver også, men jeg har ikke råd til det så da droppes det. 
Som f.eks hund som jeg er oppvokst med hele livet og har vært aktiv i hundemiljøet hele min voksne alder. Pr i dag har jeg ikke råd til å ha hund, og selv om det er en sorg for meg så må jeg ha råd til å betale regninger og kunne leve. 
Om hu da velger å ha 5 katter så har med andre ord prioritert bort det å kunne reise hjem til familien sin i jula. Enkelt og greit

Anonymkode: 82a15...9e4

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er mye som gir meg den livskvaliteten jeg behøver også, men jeg har ikke råd til det så da droppes det. 
Som f.eks hund som jeg er oppvokst med hele livet og har vært aktiv i hundemiljøet hele min voksne alder. Pr i dag har jeg ikke råd til å ha hund, og selv om det er en sorg for meg så må jeg ha råd til å betale regninger og kunne leve. 
Om hu da velger å ha 5 katter så har med andre ord prioritert bort det å kunne reise hjem til familien sin i jula. Enkelt og greit

Ja, det er en prioritering. En prioritering som er riktig for henne store deler av året. Kattene gir daglig kjærlighet og nyttefølelse. Jula er kort

Jeg  kan jo legge til, for saken skyld, at du prioriterer feil når du sier du ikke har råd til hund. 

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (1 time siden):

Ja, det er en prioritering. En prioritering som er riktig for henne store deler av året. Kattene gir daglig kjærlighet og nyttefølelse. Jula er kort

Jeg  kan jo legge til, for saken skyld, at du prioriterer feil når du sier du ikke har råd til hund. 

Det er jo ikke riktig om man må tigge penger fordi man har et ønske om å reise hjem. Det er en riktig prioritering om man står i valget og tar konsekvensene av det

Du kan heller ikke si at jeg har prioritert feil. Jeg står i det valget jeg har tatt, da det for meg var andre ting i livet som var mer viktig…som å beholde huset og ha mat på bordet hver dag

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun har sosialstønad, er du helt sikker på at hun har hatt det hele tiden? Du vet jo ingenting om når hun fikk kattene.

Syns du er fryktelig dømmende nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadasikkert29 skrev (4 minutter siden):

Hun har sosialstønad, er du helt sikker på at hun har hatt det hele tiden? Du vet jo ingenting om når hun fikk kattene.

Syns du er fryktelig dømmende nå. 

Godt mulig det oppleves som dømmende, men det er slik realiteten fungerer da. 
Man må ta valgene som passer for seg selv. Jeg syns ikke at det å tigge etter penger for å få i pose og sekk er et riktig valg, men det er meg og min mening. Når man ser på alle spleisene som ligger der ute så er det tydeligvis mange som mener det motsatte. Det er lov det og, men jeg selv ville aldri i verden gitt penger til slike mennesker

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt mulig det oppleves som dømmende, men det er slik realiteten fungerer da. 
Man må ta valgene som passer for seg selv. Jeg syns ikke at det å tigge etter penger for å få i pose og sekk er et riktig valg, men det er meg og min mening. Når man ser på alle spleisene som ligger der ute så er det tydeligvis mange som mener det motsatte. Det er lov det og, men jeg selv ville aldri i verden gitt penger til slike mennesker

Så da burde man aldri skaffe seg hverken dyr eller barn da sånn i tilfelle man mister jobben i en periode? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er jo ikke riktig om man må tigge penger fordi man har et ønske om å reise hjem. Det er en riktig prioritering om man står i valget og tar konsekvensene av det

Du kan heller ikke si at jeg har prioritert feil. Jeg står i det valget jeg har tatt, da det for meg var andre ting i livet som var mer viktig…som å beholde huset og ha mat på bordet hver dag

Du kritiserer andres valg, da må du tåle at dine blir sett på.

Tigging er tillatt i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...