AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #341 Del Skrevet 23. oktober 2023 Jeg tror mange private mottakere av Spleis-penger ikke har tenkt over konsekvensene. Ved å ta i mot penger fra fremmede så annonserer man samtidig at man er lutfattig, og i praksis inviterer man da andre til å mene noe om privatøkonomien sin. Folk vil snakke. «Jasså, ser de har kjøpt ny bil. Det var sikkert med pengene de fikk til kreftoperasjon/etter dødsfallet til xyz. Ja ja, noen vet å sko seg» osv. Folk flest klarer å forsørge seg selv og ville vel ikke drømme om å ta penger fra andre. Det har med stolthet å gjøre. Anonymkode: 4281d...bfd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #342 Del Skrevet 27. oktober 2023 kjærring skrev (På 15.10.2023 den 22.22): så to venninner som trengte hjelp til å komme seg på hundeutstilling i andre enden av landet. alle spleisene i sommer om familier som SÅ sårt trengte en ferie til syden eller dyreparken og ba om både 20 og 30 tusen.. et annet vennepar trengte mange tusen for å komme seg på fisketur Provoserende!! Anonymkode: 809e8...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #343 Del Skrevet 27. oktober 2023 kjærring skrev (På 15.10.2023 den 22.22): så to venninner som trengte hjelp til å komme seg på hundeutstilling i andre enden av landet. alle spleisene i sommer om familier som SÅ sårt trengte en ferie til syden eller dyreparken og ba om både 20 og 30 tusen.. et annet vennepar trengte mange tusen for å komme seg på fisketur Hadde ikke gitt fem flate ører. Det er jo krise pinlig å lese, snyltere! Anonymkode: 809e8...98e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 12. november 2023 #344 Del Skrevet 12. november 2023 (endret) Tråden er ryddet for avsporing, persondebatt, ryktespredninger, identifisering av privatpersoner, personangrep og svar til slettede innlegg. De som ønsker å diskutere saker i mediebildet kan gjøre det i Aktuelle saker og politikk, for diskusjon av offentlige personligheter henvises det til Rampelyset. Rhodiola, adm. Endret 19. november 2023 av Rhodiola etterfølgende innlegg ble slettet for avsporing den 19.11.23 kl. 14:10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #345 Del Skrevet 16. november 2023 Kanskje jeg skal starte spleis så jeg jeg beholde huset etter skillsmissen. Når andre får inn penger til å operere dyr så kanskje jeg kan få noen kroner så ungene og kattene kan forbli i hjemmet sitt. Anonymkode: 33933...cc2 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. november 2023 #346 Del Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje jeg skal starte spleis så jeg jeg beholde huset etter skillsmissen. Når andre får inn penger til å operere dyr så kanskje jeg kan få noen kroner så ungene og kattene kan forbli i hjemmet sitt. Anonymkode: 33933...cc2 Bare husk på å legge vekt på stabilitet og trygghet rundt kattene så kan det bli en suksess 😅 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #347 Del Skrevet 16. november 2023 Jeg så her om dagen en som hadde opprettet spleis så hennes voksne søster kunne ta lappen 🙄 Anonymkode: b0814...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #348 Del Skrevet 16. november 2023 Jeg så nylig en Spleis der foreldre til ett barn under 16 år ville ha penger til wegovy (til barnet) siden de ikke fikk det dekt av NAV 😂 Anonymkode: d2776...f25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #349 Del Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er også skeptisk til spleis der målet økes hele tiden så det alltid er "nesten" i boks. På den største av spleisene er målet nå tidoblet siden i går. Spleis tar 6.5% i fortjeneste. Men bare dersom innsamlingen lykkes. No cure no pay. Så det vil jo være dumt å ikke øke målet når man nærmer seg dette. Anonymkode: e09e6...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #350 Del Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg så nylig en Spleis der foreldre til ett barn under 16 år ville ha penger til wegovy (til barnet) siden de ikke fikk det dekt av NAV 😂 Anonymkode: d2776...f25 Wegovy (slankemedisin på hvit resept, dvs man må betale selv) er vel heller ikke lovlig til barn/under 18 år Anonymkode: efaf9...261 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #351 Del Skrevet 16. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Spleis tar 6.5% i fortjeneste. Men bare dersom innsamlingen lykkes. No cure no pay. Så det vil jo være dumt å ikke øke målet når man nærmer seg dette. Anonymkode: e09e6...3ff Da burde det ikke vært mulig å øke målet, men heller sette et ærlig mål fra starten av. Mye vil så klart ha mer. Man trenger ikke be om penger til flybillett, hvis det egentlige målet er å kjøpe hus. Strengt tatt burde innsamlingen bare ta slutt når målet er nådd. Anonymkode: 8cf33...25f 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #352 Del Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 18.58): Sant. Men nå er noen mer glad i dyrene sine enn barna sine. Utrolig nok. Vet om noen som mistet hunden sin for ikke så lenge siden. De sa at det var verre å miste hunden enn sin voksne sønn, som døde noen mnd før hunden. Syns det er veldig spesielt. Barna sine elsker man jo normalt over alt på denne jord. Men så er der selvsagt ikke alle som burde vært foreldre heller. Anonymkode: cda61...baa Det er faktisk sant at noen gjør det. Min far har valgt hunden over oss barna🤷🏼♀️ Anonymkode: 4365f...278 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #353 Del Skrevet 18. november 2023 Ikke en unødvendig spleis kanskje. Men på tre dager har det blitt samlet inn 4 millioner til samme tak, fordelt på fire spleiser. Nå har Spleis satt disse fire spleisene på pause. Anonymkode: 07e5d...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #354 Del Skrevet 18. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Ikke en unødvendig spleis kanskje. Men på tre dager har det blitt samlet inn 4 millioner til samme tak, fordelt på fire spleiser. Nå har Spleis satt disse fire spleisene på pause. Anonymkode: 07e5d...b4b samme sak* Anonymkode: 07e5d...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #355 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ikke en unødvendig spleis kanskje. Men på tre dager har det blitt samlet inn 4 millioner til samme tak, fordelt på fire spleiser. Nå har Spleis satt disse fire spleisene på pause. Anonymkode: 07e5d...b4b Men hvordan tenker folk at det går med alle disse pengene.., vil mottaker (all sympati til vedkommende og vedkommendes familie) evne å håndtere pengene på en god måte? 😥 For meg er dette sånn sett merkelige spleiser. Anonymkode: 1aa83...ca9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 19. november 2023 #356 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ikke en unødvendig spleis kanskje. Men på tre dager har det blitt samlet inn 4 millioner til samme tak, fordelt på fire spleiser. Nå har Spleis satt disse fire spleisene på pause. Anonymkode: 07e5d...b4b Jeg leste dette et sted, men hvis de er redde for at mottaker ikke kan forholde seg til så mange penger, kan det vel sørges for en form for forvaltning? Det tror jeg vil være nødvendig uansett. Endret 19. november 2023 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 20. november 2023 #357 Del Skrevet 20. november 2023 Det er en innsamler som har hele 11 spleiser der han sier at han trenger å komme til hektene igjen. Det er jo trist at han har hatt kreft, men jeg trodde at et rehabiliteringsopphold var gratis? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #358 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 17.39): Det er faktisk sant at noen gjør det. Min far har valgt hunden over oss barna🤷🏼♀️ Anonymkode: 4365f...278 Min bestefar var mer glad i dyr enn sine egne barn. Merkelig spør du meg. Anonymkode: b5669...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #359 Del Skrevet 20. november 2023 Honey Dew skrev (1 time siden): Det er en innsamler som har hele 11 spleiser der han sier at han trenger å komme til hektene igjen. Det er jo trist at han har hatt kreft, men jeg trodde at et rehabiliteringsopphold var gratis? Han tenker å komme til krefter gjennom å bruke andres penger på tull. Ikke på rehabilitering. Anonymkode: 2fece...1b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 20. november 2023 #360 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han tenker å komme til krefter gjennom å bruke andres penger på tull. Ikke på rehabilitering. Anonymkode: 2fece...1b0 Det var det jeg tenkte også. Det skulle ikke vært mulig å starte mer en toppen 2 spleiser og avslutte disse før en kan starte en ny en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg