Gå til innhold

Spleis.no. Sett noen rare eller unødvendige spleis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan være veldig trist å lese spleiser. Jeg fant en der de samlet inn for å behandle ei ung mor som hadde kreft. Spleisen samlet inn over 1 mill. Jeg lurte på hvordan det hadde gått, og søkte etter navnet i dødsannonser. Så viser det seg at hun døde en måned før spleisen ble avsluttet.

Jeg lurer på hva som skjedde med pengene, om de gikk til familien? For avdøde stod som mottaker. Kan enkemannen da få pengene, eller ble de låst?

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som spleiset på den forbanna statuen av hvalrossen Freya. Altså, hvor dum går det an å bli. 

Anonymkode: bb2d1...e96

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

En som ber om penger til ferie med sin storebror.2500 .De sliter litt med økonomien..😐

Anonymkode: 3aeed...053

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste jeg har sett var en ung mann som ba om facebook-vennenes pantepenger slik at de kunne bruke dem til bryllup. Satt lenge og tenkte på at dette er virkelig noe som ikke kunne falt meg inn å gjøre.

Anonymkode: 0f968...9d1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekten min for rumenske tiggere som sitter på gaten og sier "PLEEEASE" har økt betraktelig etter og ha lest i denne tråden... 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (11 timer siden):

Respekten min for rumenske tiggere som sitter på gaten og sier "PLEEEASE" har økt betraktelig etter og ha lest i denne tråden... 

Når jeg leste innlegget ditt så følte jeg 100% det samme.. trodde nesten ikke jeg skulle si det. 

Anonymkode: 51dec...6ab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke henge ut noen her, men jeg kjenner en familie som har opprettet spleiser, blant annet i forbindelse med jul. Sannheten er at de tjener helt gjennomsnittlig, men de sløser penger på tobakk, takeaway og tar opp forbrukslån for å kjøpe PlayStation og dra på sydenferie. De er egentlig ikke fattige, men de har ikke kontroll på økonomien sin i det hele tatt.

Anonymkode: 52cbe...cf8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 13.17):

Å be om 10 000 til en ny vaskemaskin var litt drøyt syns jeg. 

Anonymkode: d2776...f25

Man får da mye billigere vaskemaskin - selv som ny. Er jo mye å finne på finn også hvis man ikke har råd til vaskemaskin.

Billigste du får på Elkjøp koster 2995,- 

https://www.elkjop.no/hvitevarer/vask-og-tork/vaskemaskin/frontmatet-vaskemaskin?sort=ActivePrice.Amount:asc

Anonymkode: a0efb...b1d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 13.17):

Å be om 10 000 til en ny vaskemaskin var litt drøyt syns jeg. 

Anonymkode: d2776...f25

Hverken jeg eller de fleste jeg kjenner har maskiner til å vaske store dyner og puter med. Har man litt lite får man handle på salg på eljkøp som resten av oss, eventuelt har jeg to steiner han kan hente gratis om han har en elv der.. denne spleisen er bare frekk og absolutt ikke ydmyk 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hverken jeg eller de fleste jeg kjenner har maskiner til å vaske store dyner og puter med. Har man litt lite får man handle på salg på eljkøp som resten av oss, eventuelt har jeg to steiner han kan hente gratis om han har en elv der.. denne spleisen er bare frekk og absolutt ikke ydmyk 

Ja, jeg lurte også på hva slags vaskemaskin som vasker dyner og puter.Han har nok ikke peiling på vask.. Jeg har aldri hatt en vaskemaskin til 10000, den jeg har nå kostet ca 3800 for 3 år siden. Nei, fyren er nok bare frekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja, jeg lurte også på hva slags vaskemaskin som vasker dyner og puter.Han har nok ikke peiling på vask.. Jeg har aldri hatt en vaskemaskin til 10000, den jeg har nå kostet ca 3800 for 3 år siden. Nei, fyren er nok bare frekk!

Det har jeg. Min nåværende vaskemaskin er Miele, kostet over 10 000, og de har kvalitetsstempel og en levetid på rundt 20 år. 

Ikke alle kjøper det billigste og dårligste de kan finne på markedet for vaskemaskiner. Selv om familien i den Spleisen burde gjøre det, for å få seg en maskin inntil videre i alle fall.

Anonymkode: e5d5c...3af

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vakser dyner og puter i vaskemaskinen, men tar jo bare en dyne av gangen, og to puter. Også har vi tørketrommel med dun-program som er helt fantastisk. Det tar litt tid, men jeg er ufør og har tid til det. Nå betaler vi hvitevarene våre selv, tigger ikke, å kjøper etter evne. Vi har ikke det billigste, men heller ikke det dyreste. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det har jeg. Min nåværende vaskemaskin er Miele, kostet over 10 000, og de har kvalitetsstempel og en levetid på rundt 20 år. 

Ikke alle kjøper det billigste og dårligste de kan finne på markedet for vaskemaskiner. Selv om familien i den Spleisen burde gjøre det, for å få seg en maskin inntil videre i alle fall.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vakser dyner og puter i vaskemaskinen, men tar jo bare en dyne av gangen, og to puter. Også har vi tørketrommel med dun-program som er helt fantastisk. Det tar litt tid, men jeg er ufør og har tid til det. Nå betaler vi hvitevarene våre selv, tigger ikke, å kjøper etter evne. Vi har ikke det billigste, men heller ikke det dyreste. 

Ja stikkord her er at dere har betalt de selv, han i spleisen MÅ ha en maskin og da får han kjøpe den han kan for egne penger ja..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ei som samla inn til urne for venninnens hund. Trist å miste dyr,for all del,men tenker det er ganske mange andre som hadde trengt de pengene.....

Anonymkode: bc07e...478

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så ei som samla inn til urne for venninnens hund. Trist å miste dyr,for all del,men tenker det er ganske mange andre som hadde trengt de pengene.....

Sant. Men nå er noen mer glad i dyrene sine enn barna sine. Utrolig nok. Vet om noen som mistet hunden sin for ikke så lenge siden. De sa at det var verre å miste hunden enn sin voksne sønn, som døde noen mnd før hunden. Syns det er veldig spesielt.  Barna sine elsker man jo normalt over alt på denne jord. Men så er der selvsagt ikke alle som burde vært foreldre heller.

Anonymkode: cda61...baa

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sant. Men nå er noen mer glad i dyrene sine enn barna sine. Utrolig nok. Vet om noen som mistet hunden sin for ikke så lenge siden. De sa at det var verre å miste hunden enn sin voksne sønn, som døde noen mnd før hunden. Syns det er veldig spesielt.  Barna sine elsker man jo normalt over alt på denne jord. Men så er der selvsagt ikke alle som burde vært foreldre heller.

Det er litt spesielt.... Jeg er også veldig glad i dyrene mine,men når de først er døde,er det ikke så farlig med en urne,hvis jeg ikke har råd til det...  Ville aldri ha latt andre betale det for meg...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/16/2023 at 6:58 PM, AnonymBruker said:

Det kan det jo være mange grunner til. Kanskje tapet av hunden Ble så hardt fordi der kom på toppen av at sønnen døde. Eller kanskje han ikke hadde noe spesielt bra forhold til sønnen. 

Man skal være forsiktig med å dømme

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 17.35):

Jeg hadde også en Miele maskin til 16K. Den holdt i 7 år. Kostet 2K å få noen til å se på den i 1 min og fortelle at den var ødelagt. Kjøpte så en maskin til 5K. Den har holdt sålangt i 12 år. Husker ikke merket, men det var ikke ett "kvalitet" merket av noe slag. 

Så man må ikke kjøpe dyrt og "kvalitet" for at de skal holde lenge. 

Anonymkode: c1f11...629

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...