Gå til innhold

Spleis.no. Sett noen rare eller unødvendige spleis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Million skrev (6 timer siden):

Jeg har enda ikke sett en Spleis jeg kunne tenke meg å støtte, eller som jeg stoler på.

Jeg støttet en spleis her om dagen til reparasjon av bil til noen med handicap. Men kun fordi jeg kjenner til bileier og vet har hn gjør enorm innsats i en veldedig organisasjon som jeg også er medlem i. Kjenner ikke vedkommende, men har sett at hn utgjør en forskjell. Dette ble ikke nevnt i spleisen.

Anonymkode: f2774...507

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun som ikke får trygd før den 19. august oppdaterer stadig spleisen sin og ber folk bidra. Her er det skikkelig tigging på gang.

Hun har "bare" fått inn 1037,- men målet er 7500,- Hun ber folk om hjelp til å nå målet sitt 😮 

Spleisen ble opprettet for 11 dager siden. Vil tro at det var rundt den tiden juli trygden kom, så her er det nok ei som ikke har styring på økonomien. 

Hjelp til mat og medisiner trygden kommer ikke før den 19 August

Anonymkode: a0efb...b1d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun som ikke får trygd før den 19. august oppdaterer stadig spleisen sin og ber folk bidra. Her er det skikkelig tigging på gang.

Hun har "bare" fått inn 1037,- men målet er 7500,- Hun ber folk om hjelp til å nå målet sitt 😮 

Spleisen ble opprettet for 11 dager siden. Vil tro at det var rundt den tiden juli trygden kom, så her er det nok ei som ikke har styring på økonomien. 

Hjelp til mat og medisiner trygden kommer ikke før den 19 August

Huff, det er flaut å lese. Blir nesten stresset bare av å lese om eller se på tv enkelte folks totale mangel på økonomistyring 😬

Hun har altså gått tom etter første helgen sist hun fikk trygdeutbetaling... Den holdt én helg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spleis for at han ene på tiktok skulle kunne dra på tusenfryd, coldplaykonsert, palmesus osv. Verste er at han fikk inn penger til det. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: eb0a6...10c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en jeg kjenner tener 3 mil i året.  Hytten hans ble ødelagt i en storm. Han startet en spleis, å fy.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som ønsker penger for å kjøpe gave til egen bursdag :klaske: Er det vanlig å kjøpe bursdagsgave til seg selv? :klo:

''Vil gjerne ha penger til min bursdag
Pengene brukes til bursdagsgave til meg selv.
Har vært så mye regninger de siste månedene så jeg har ikke råd til egen bursdagsgave😢 

Tenkte å kjøpe noe jeg virkelig ønsker meg. Og pengene går til det jeg ønsker eller trenger.''

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 18.54):

Det er virkelig ikke måte på hva enkelte tigger om. Fra slankesprøyter til tusenvis av kr for bursdagsfeiring. Er det virkelig innfor å tigge om alt mulig og ikke-nødvendig, og eier ikke tiggerne skam??

Anonymkode: cc9d6...112

De er jo like frekke som de som tigger på gata. Er samme greie, bare at dette skjer på nett

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har bursdag snart og jeg ønsker meg penger til ting jeg vil spare til

jeg har bursdag 25 juni 2023 og ønsker penger for det er mye jeg ønsker meg som jeg ikke har råd til og så skal jeg flytte når jeg blir 18 så da hadde det vært fint med penger"

Anonymkode: f2446...855

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen det er mye ren egoistisk tigging... jeg har gitt til noen spleiser nå og da som ærlig og åpent trenger støtte, men den tid er visst forbi, nå kan alle bare ønske seg, under fullt navn 🙈

Anonymkode: 51dec...6ab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre femtiåringer vil dra på fotballkamp i Liverpool. Med øl og hele pakka. 

Det et sikkert gøy det, men hvorfor skal andre betale for det? 

Jeg kan tenke meg en million ting jeg heller ville vært med og betale for. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Spleis har gått fra å være et sted for å samle inn penger til folk i nød og desperasjon, til å bli et sted for alle litt pengelense som bare tenker "skitt heller, det er jo lov å prøve seg!" 🙄

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygt å si det, men jeg føler meg litt bedre angående eget liv,gjøren og laden når jeg ser hva folk er villig til å spørre og be om, står enda ikke så dårlig til her at jeg tigger offentlig :eeeh:

Anonymkode: 51dec...6ab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis folk ikke har råd til å arrangere et bryllup, så får de nøye seg med vielsen da.

Sitat

Bursdagsinnsamling til bryllup

Alle pengene blir brukt til bryllupet vårt.

Jeg har bursdag den 22 august og ønsker meg igjen penger som skal gå til bryllupet vårt!🥰 

Nå er det "bare" 9 måneder igjen og selvom vi prøver å få det så rimelig som mulig så er bryllup dyrt og alle monner drar! 💸

Ifjor var det noen som valgte å vippse for å unngå gebyret facebook tok, det er ikke noe å tenke på her, spleis er gebyrfritt opp til 5000,- 🤩 Men skal selvfølgelig ikke nekte deg å vippse privat om du ønsker det ❤️

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søkte på nav, og fikk opp mye rart. En kar ber om 68.000 kroner i reisepenger for å kunne la barna få besøke besteforeldrene og familie i utlandet.
Det mest spesielle her er vel at de hadde snakket et par ganger med nav om hjelp, men fått negativt svar. 
Folk oppsøker nav for alt mulig rart. Er ikke det spor rart at køen for å få snakke med saksbehandler er milelang, og at saksbehandlerne er overarbeidet.

Tipper det er kona som ber om 80.000 til bil. 

Anonymkode: 31fcf...a16

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på de som tigger om penger for å kunne ta førerkort. Har man ikke råd til verken førerkort eller møbler har man heller ikke råd til bil.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner meg ikke på de som tigger om penger for å kunne ta førerkort. Har man ikke råd til verken førerkort eller møbler har man heller ikke råd til bil.

Trenger jo ikke kjøpe bil for å ta sertifikat. Ofte krever jo jobben at man har sertifikat. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over formidlingsevnen til enkelte av disse tiggerne. Ikke bare rettskrivning, jeg skjønner jo at ikke alle har særlig skolegang. Men hva med å formidle hva du egentlig er ute etter? Mange av disse tekstene er jo bare en salig røre!

Vi har en som starter med at han har krasjet favorittbilen sin. Så kommer en lang avhandling om at ryggen gjør så vondt i jobben som budbilsjåfør. Men så skriver han at han er på tiltak på NAV og har søkt dem om penger til en passat med automat. Hvis ikke han får det risikerer han å bli sengeliggende. Dette er veldig forvirrende! Favorittbilen? Har han flere biler, da eller? Brukte han  privatbilen som budbil? Og hvorfor blir han sengeliggende hvis han ikke får en passat? 

Og så er det noen som har en hund som har tjuvparret seg og nå har født 3 valper, men trenger et keisersnitt til 15000. Det har de ikke råd til fordi mannen har gått konkurs og kona er på NAV. Altså, ligger bikkja der i fødsel og venter på at spleisen skal fylles opp? Er ikke det voldsomt dyreplageri?

En har skrevet en lang og usammenhengende avhandling om livet sitt, men egentlig ønsker han bare å fylle opp kontoen slik at han og gaming-pcn hans kan flytte til Japan.

Og så er det en som har sloss mot NAV i 34 år og har skrevet en endeløs avhandling som jeg ikke engang orket å lese ferdig. 

Hadde disse menneskene fått hjelp til å formidle hva de egentlig ønsket, så er det ikke umulig at de hadde fått inn litt penger. 

Anonymkode: f2774...507

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man trykker på heier eller skeptisk kan man trykke seg opp til over hundre, hva betyr det, jo høyere opp jo mer støtt eller skeptisk? 

Anonymkode: baa34...dec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sparebank 1 noen form for sjekk før spleis kan offentligjøres? 

Helt topp med spleis for idrettslag og lignende, men det blir jo så mye tull med alt det andre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...