Snublefot62 Skrevet 20. juli 2023 #261 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hørte noen som nevnte at de hadde sett en spleis som ble laget av et par for å finansiere et "sex-rom". Herregud altså. Et rom der de skulle ha swingers-fester med diverse utstyr som sex-husker, røde sofaer etc. Ikke overraskende fikk de ikke inn ei krone. Anonymkode: c59ce...a83 Oi. Endelig en spleis jeg kunne ha støttet! 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #262 Del Skrevet 20. juli 2023 Hun som opprettet spleis for å samle inn penger for å forsvare seg selv. Målet hennes er 100.000,- Men jeg tenker at hun vil trenge mye mer enn det hvis hun skal ha sjans til å forsvare seg selv sånn som hun henger ut X i SoMe. En X som er en offentlig person. Hun henger også ut X sin nye flamme (som også er en offentlig person). Hun lager rett og slett ris til egen bak ved å holde på sånn, å alt hun skriver på nett kan og vil sikkert bli brukt mot henne. Anonymkode: a0efb...b1d 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #263 Del Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 8.07): Hørte noen som nevnte at de hadde sett en spleis som ble laget av et par for å finansiere et "sex-rom". Herregud altså. Et rom der de skulle ha swingers-fester med diverse utstyr som sex-husker, røde sofaer etc. Ikke overraskende fikk de ikke inn ei krone. Anonymkode: c59ce...a83 Haha, det må nesten være det merkeligste jeg har lest 😅 Hadde blitt rimelig flau om det var noen i min familie 🤣 Ikke sett veldig mange rare spleiser, men ganske mange som ønsker ferie, hjelp til regninger, bil osv. Summene er litt merkelig innimellom, så en som ønsket seg 30 000 til ferie. Skjønner at en ønsker dra på ferie, men en trenger virkelig ikke 30 000 til det. Så en som ønsket penger til nettstudier, men skal vel endel til for å samle inn så mye penger. Anonymkode: 3f2d9...251 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 28. juli 2023 #264 Del Skrevet 28. juli 2023 Ryddet for spekulasjoner og uthenging av privatpersoner. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #265 Del Skrevet 29. juli 2023 Reagerer når noen ber om penger til "ikke-nødvendige" aktiviteter og opplevelser, samtidig som det er tydelig at de har råd til fillers, vippeextensions og så videre. Og nei, jeg hater ikke kvinner med fillers og løsvipper, men vanskelig å tro at noen som har råd til slikt og andre skjønnhetsbehandlinger har så dårlig råd. Tenker at da handler det om prioriteringer, Tenker for så vidt det om en del andre Spleiser også... Anonymkode: dc6b7...684 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #266 Del Skrevet 29. juli 2023 Må si meg mektig lei av alle disse "idiotspleisene" som blir opprettet. At det er en og annen innimellom, hadde jeg forventet, men det har vært en trend jevnt over. Det er ikke måte på hva enkelte mener seg berettiget til å få hjelp til. Når det tross alt finnes folk der ute, som overhodet ikke kan noe for den alvorlige situasjonen der har havnet i, eller veldedige organisasjoner som trenger litt kapital for å kunne drifte et godt tilbud, blir jeg så matt av tull og tøys som man kan vente med eller som er helt unødvendige greier. Under gir jeg noen tenkte eksempler, og forklarer hva jeg mener om dette: Har 80 000 utbetalt i mnd, men må ha hjelp til ny bil Når du har en såpass god inntekt alene, trenger du virkelig hjelp til å kjøpe bil? Om svaret er ja, kan det kanskje være greit å spare litt, eller senke kravene til hva slags bil man absolutt skal ha. Du skulle generelt ha klart deg meget godt med en slik inntekt. En får ikke noe bedre råd enn andre folk i hverdagen, hvis man bruker tilsvarende på bare tøys, eller låner opp til pipa bare fordi man har mulighet. Vil ha en skikkelig ferie med familien, men vi er uføre Selvsagt skal også de med lavere inntekt, og som kanskje også sliter med noe, få unne seg noe ekstra av og til. Men det kan være greit å være litt mer måteholden, da man ikke trenger noen overdådig reise på tre uker, hver gang man har tenkt å gjøre noe. Da kan det jo også bli utfordrende å gjennomføre i praksis, om man ellers har en beskjeden lønn. En kan jo ikke basere seg på andres velvillighet hele tiden. VIL HA SVØMMEBASSENG NÅ!!!! Nei, du trenger ikke noe basseng nå. Du har allerede 750 000 i rent forbrukslån. Nå er det på tide å være litt nøktern i stedet. Begynn i riktig ende! Anonymkode: fefd8...7c4 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #267 Del Skrevet 29. juli 2023 Det er virkelig ikke måte på hva enkelte tigger om. Fra slankesprøyter til tusenvis av kr for bursdagsfeiring. Er det virkelig innfor å tigge om alt mulig og ikke-nødvendig, og eier ikke tiggerne skam?? Anonymkode: cc9d6...112 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #268 Del Skrevet 30. juli 2023 Spleis høres uttil å vera en blåkopi av kjædebrev som gjekk på rundgang for noe tiår sidan. kjedebrev Kjedebrev er brev sendt til én eller flere personer med oppfordring til å (kopiere og) sende det videre til én eller flere personer blant sine kjente, ofte med trussel om at noe ubehagelig vil skje, eller med løfte om vinning. Ofte skal man også sende noe (for eksempel penger) til personer som har hatt kjedebrevet tidligere. Kjedebrev kan være straffbart blant annet etter lotteriloven av 24. feb. 1995 § 16. Anonymkode: faa16...a02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 30. juli 2023 #269 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spleis høres uttil å vera en blåkopi av kjædebrev som gjekk på rundgang for noe tiår sidan. kjedebrev Kjedebrev er brev sendt til én eller flere personer med oppfordring til å (kopiere og) sende det videre til én eller flere personer blant sine kjente, ofte med trussel om at noe ubehagelig vil skje, eller med løfte om vinning. Ofte skal man også sende noe (for eksempel penger) til personer som har hatt kjedebrevet tidligere. Kjedebrev kan være straffbart blant annet etter lotteriloven av 24. feb. 1995 § 16. Anonymkode: faa16...a02 Nei. Spleis ligner overhode ikke på kjedebrev. Kjedebrevet fikk du tilsendt personlig av noen du kjente. Og du ble presset til å delta. Spleis er helt frivillig. Du oppnår ikke noe selv ved å gi på en spleis. Mens på kjedebrev ble du lovet å få igjen gaven din ganger mye. Det var heller ingen personlige historier knyttet til. Du kunne f.eks. bli bedt om å sende en serviett til personen øverst på lista. Så skulle du selv sende kjedebrevet videre til 20-30 andre og føye til eget navn. Dermed skulle du senere motta 1000 nye servietter. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #270 Del Skrevet 30. juli 2023 Noen gjengangere på spleis: Enslige mødre, gjerne uføretrygdet. Middelaldrende menn, uføretrygdet trenger hjel til å besøke barn, syke og trenger hjelp til hjemreise, hjelp til å få liket til fr hjem. Disse er gjerne ufør og befinner seg i Thailand. Ufør med dyr, men uten forsikring. Enslige mødre/ foreldre der BV er i bildet. Felles for disse er at de har gått Livets Harde Skole. Anonymkode: a0efb...b1d 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 30. juli 2023 #271 Del Skrevet 30. juli 2023 Moderne tigging kaller jeg det, personlig ville jeg aldri nedverdiget meg til å tigge penger fra omgivelsene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #272 Del Skrevet 31. juli 2023 Kjæledyr uten forsikring har jo vært diskutert flere ganger her inne, men hva tenker man om spleis for å kjøpe kjæledyr? I dag fant jeg to spleiser til innkjøp av kjæledyr. Personlig tenker jeg at hvis man ikke engang har råd til å kjøpe en hund, så har man ikke råd til å eie den. Man bidrar til å skape et problem for eieren ved å bidra til slike spleiser... Forøvrig fant jeg en spleis for en 10 år gammel pomeranian som hadde så vondt i ryggen at den ikke lenger kan gå. En operasjon koster 120 000, det er samlet inn drøye 5000 kr, så operasjon er ikke rett rundt hjørnet, akkurat. Eieren skriver at avliving ikke er et alternativ for henne. Jeg tenker at da setter du dine egne behov foran hundens i såpass stor grad at man ikke burde eie hund. Bikkja er 10 år, dette er dyreplageri! Anonymkode: f2774...507 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 31. juli 2023 #273 Del Skrevet 31. juli 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kjæledyr uten forsikring har jo vært diskutert flere ganger her inne, men hva tenker man om spleis for å kjøpe kjæledyr? I dag fant jeg to spleiser til innkjøp av kjæledyr. Personlig tenker jeg at hvis man ikke engang har råd til å kjøpe en hund, så har man ikke råd til å eie den. Man bidrar til å skape et problem for eieren ved å bidra til slike spleiser... Forøvrig fant jeg en spleis for en 10 år gammel pomeranian som hadde så vondt i ryggen at den ikke lenger kan gå. En operasjon koster 120 000, det er samlet inn drøye 5000 kr, så operasjon er ikke rett rundt hjørnet, akkurat. Eieren skriver at avliving ikke er et alternativ for henne. Jeg tenker at da setter du dine egne behov foran hundens i såpass stor grad at man ikke burde eie hund. Bikkja er 10 år, dette er dyreplageri! Anonymkode: f2774...507 Enig. Å ha hund er jo dyrere enn å kjøpe hund. Har man ikke de pengene så har man jo ikke råd til forsikring, helsesjekk, for og utstyr og alt det der. Det koster mye å ha dyr hvis man skal gjøre det skikkelig. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 31. juli 2023 #274 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 13.59): Noen gjengangere på spleis: Enslige mødre, gjerne uføretrygdet. Middelaldrende menn, uføretrygdet trenger hjel til å besøke barn, syke og trenger hjelp til hjemreise, hjelp til å få liket til fr hjem. Disse er gjerne ufør og befinner seg i Thailand. Ufør med dyr, men uten forsikring. Enslige mødre/ foreldre der BV er i bildet. Felles for disse er at de har gått Livets Harde Skole. Anonymkode: a0efb...b1d Jeg synes at denne tråden burde stoppes, for den brukes stort sett til å underholde seg med hets og generalisering av menneskene rundt oss. Mye ondskapsfull trolling. Skjønner ikke vitsen med slik oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #275 Del Skrevet 31. juli 2023 Jeg synes det er en skam å opprette spleis for kjendiser som har fått en dødelig sykdom slik at de skal betale kvakksalvere i Tyskland for «behandling». Anonymkode: fe1be...72b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rabarbraterte Skrevet 31. juli 2023 #276 Del Skrevet 31. juli 2023 Chroma skrev (På 21.4.2023 den 20.00): Loftet til «hjertefamilien». Noen som vet hvor mye de fikk inn? Sluttet jo brått å publisere om det etter det ble kjent ar hun er gravid 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 1. august 2023 #277 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg kan skjønne at det ikke er enkelt for Spleis å skulle vurdere hver enkelt henvendelse. Men kanskje må de heller øke gebyrene og satse på det. For det er så mye ræl der, at det svekker hele tilliten til konseptet. Denne tråden er bra - man ser NOE av galskapen. Personlig kommer jeg aldri til å gi ei krone etter å ha sett hvor galt det er. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. august 2023 #278 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg har enda ikke sett en Spleis jeg kunne tenke meg å støtte, eller som jeg stoler på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #279 Del Skrevet 1. august 2023 Million skrev (4 timer siden): Jeg har enda ikke sett en Spleis jeg kunne tenke meg å støtte, eller som jeg stoler på. Jeg har. Sett bare en som jeg stolte på og støttet. Til gjengjeld så dro jeg til litt kraftig. Det var til advokathjelp for de fem søsknene som ble mishandlet av faren hele oppveksten. Kommunene visste om det, uten å gripe inn. Alle « barna» endte opp med dårlige liv som voksne. Utrolig tragisk. Anonymkode: aed15...6f8 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. august 2023 #280 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har. Sett bare en som jeg stolte på og støttet. Til gjengjeld så dro jeg til litt kraftig. Det var til advokathjelp for de fem søsknene som ble mishandlet av faren hele oppveksten. Kommunene visste om det, uten å gripe inn. Alle « barna» endte opp med dårlige liv som voksne. Utrolig tragisk. Anonymkode: aed15...6f8 Det var jo godt å høre, at det finnes de med anstendige grunner til å samle inn penger via en Spleis, innimellom alle bedragerne og juksemakerne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg